Gjest Adobyen Skrevet 6. oktober 2023 #1 Skrevet 6. oktober 2023 En kjøpmann hevder at dette har blitt et stadig større problem og sluttet med selvbetjeningskasser. Gjerne for meg, jeg er så redd for å gjøre feil der at jeg heller går til den betjente kassen. Det er lett å gjøre feil om man ikke er helt sikker på hva frukten eller grønnsaken heter og ikke kjenner den fra før, og den ikke har strekkode. Men det er dessverre andre grunner til at kundene gjør feil. Hvorfor øker denne typen kriminalitet? Fattigdom? De fleste fattige er ærlige folk som gjør opp for seg. Er det miljøet? Eller spenningen? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VP8VB1/stenger-selvbetjeningskassene-trist-samfunnsutvikling
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #2 Skrevet 6. oktober 2023 Lar alltid være å scanne et par varer😊Sparer mye penger i disse tider.. De sjekker aldri i kontroll 😊 Anonymkode: 410a5...d11 7 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #3 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lar alltid være å scanne et par varer😊Sparer mye penger i disse tider.. De sjekker aldri i kontroll 😊 Anonymkode: 410a5...d11 Er du seriøs…? Det hadde jeg aldri turt🙈 Anonymkode: c724c...198 26 3
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 6. oktober 2023 #4 Skrevet 6. oktober 2023 Adobyen skrev (5 minutter siden): En kjøpmann hevder at dette har blitt et stadig større problem og sluttet med selvbetjeningskasser. Gjerne for meg, jeg er så redd for å gjøre feil der at jeg heller går til den betjente kassen. Det er lett å gjøre feil om man ikke er helt sikker på hva frukten eller grønnsaken heter og ikke kjenner den fra før, og den ikke har strekkode. Men det er dessverre andre grunner til at kundene gjør feil. Hvorfor øker denne typen kriminalitet? Fattigdom? De fleste fattige er ærlige folk som gjør opp for seg. Er det miljøet? Eller spenningen? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VP8VB1/stenger-selvbetjeningskassene-trist-samfunnsutvikling Kriminalitet? Jeg har aldri fått opplæring i kasse, det er rett og slett ikke min jobb og jeg gidder ikke å sette meg inn i hvordan den jobben skal gjøres. Veldig bra hvis dette tullet forsvinner tilbake dit det kom fra.
anonym111111 Skrevet 6. oktober 2023 #5 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lar alltid være å scanne et par varer😊Sparer mye penger i disse tider.. De sjekker aldri i kontroll 😊 Anonymkode: 410a5...d11 Mulig dette er tull, men stoppes man ikke like ofte i alle butikker? Jeg har sikkert blitt stoppet rundt 50 ganger for kontroll i samme butikk i løpet av noen få år. Ser stadig andre stoppes og sjekkes der også... 10
Gjest Adobyen Skrevet 6. oktober 2023 #6 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lar alltid være å scanne et par varer😊Sparer mye penger i disse tider.. De sjekker aldri i kontroll 😊 Anonymkode: 410a5...d11 Tenker du på at du stjeler fra butikken?
Kinder Skrevet 6. oktober 2023 #7 Skrevet 6. oktober 2023 (endret) Syns det er synd at mennesker stjeler i butikkene og ødelegger for oss andre. Jeg syns selvbetjente kasser er helt supert alternativ om jeg ikke har så mange varer, for jeg slipper som regel å stå i kø da. Med betjente kasser blir det også færre kasser, da disse krever mer plass. Men skjønner at butikker ikke kan ha selvbetjente kasser når folk stjeler så mye. Endret 6. oktober 2023 av Kinder Manglet et ord 29
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #8 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Lar alltid være å scanne et par varer😊Sparer mye penger i disse tider.. De sjekker aldri i kontroll 😊 Anonymkode: 410a5...d11 Det er jo det samme som å putte varer i lomma inne på butikken. Stjeling. Enig i at de sjeldent sjekker. Har aldri skjedd meg heller. Jeg prøver å gjøre riktig da. Hater selvbetjent-kasser. Plundrete og tar lenger tid for at de skal spare penger. Anonymkode: e21b5...abe 9 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #9 Skrevet 6. oktober 2023 Håper ikke banditter stopper disse kassene. Anonymkode: 12293...4a2 9
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #10 Skrevet 6. oktober 2023 5 minutter siden, anonym111111 said: Mulig dette er tull, men stoppes man ikke like ofte i alle butikker? Jeg har sikkert blitt stoppet rundt 50 ganger for kontroll i samme butikk i løpet av noen få år. Ser stadig andre stoppes og sjekkes der også... Har aldri blitt stoppet. Bruker selvbetjente kasser daglig. Har heller aldri stjålet noe siden 1989 da kompisen min la en stjernepose innenfor bobledressen. Anonymkode: 4492b...75b 7
MyMichelle Skrevet 6. oktober 2023 #11 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Lar alltid være å scanne et par varer😊Sparer mye penger i disse tider.. De sjekker aldri i kontroll 😊 Anonymkode: 410a5...d11 Joda, jeg har blitt sjekket flere ganger. Håper du blir det. Hver gang du stjeler. Fordi du ødelegger for oss som vil ha selvbetjente kasser. 24
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #12 Skrevet 6. oktober 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo det samme som å putte varer i lomma inne på butikken. Stjeling. Enig i at de sjeldent sjekker. Har aldri skjedd meg heller. Jeg prøver å gjøre riktig da. Hater selvbetjent-kasser. Plundrete og tar lenger tid for at de skal spare penger. Anonymkode: e21b5...abe Hvordan klarer du å bruke lenger tid i en selvbetjent kasse? Anonymkode: 4492b...75b 15
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #13 Skrevet 6. oktober 2023 Det er vel pga dyrere varer og generelt dårligere råd. Jeg er supernøye og sjekker at hver vare går inn når jeg scanner. Det kommer ofte tilfeldig kontroll opp på skjermen, og de sjekker posen grundig. Så hadde aldri turt å stjele! Anonymkode: 36636...fec 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #14 Skrevet 6. oktober 2023 De har ikke sjekket så veldig nøye de få gangene jeg har blitt sjekket. De har bare tatt opp noen få tilfeldige varer fra posen min og scannet dem. De på toppen. Var nylig i utlandet og der hadde de vekt som du måtte legge posen oppå og putte varene i, så den registrerte om det du scannet samsvarte med vekta. Anonymkode: dc174...7b2 7 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #15 Skrevet 6. oktober 2023 Jeg har ikke råd så mye ta noen ganger Anonymkode: 7d4e9...f34
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #16 Skrevet 6. oktober 2023 Om jeg skal betale en banan, søker jeg opp banan og bruker ingen tid på å finne ut hvilken banantype jeg har valgt av de tre som kommer opp på kassen, jeg velger den billigste og ferdig med det. Kommer det kontroll må de gjerne gi meg opplæring😝 Anonymkode: f26f8...6be 10
powerpuffen Skrevet 6. oktober 2023 #17 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Lar alltid være å scanne et par varer😊Sparer mye penger i disse tider.. De sjekker aldri i kontroll 😊 Anonymkode: 410a5...d11 Hva f 6
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #18 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Om jeg skal betale en banan, søker jeg opp banan og bruker ingen tid på å finne ut hvilken banantype jeg har valgt av de tre som kommer opp på kassen, jeg velger den billigste og ferdig med det. Kommer det kontroll må de gjerne gi meg opplæring😝 Anonymkode: f26f8...6be Ja, vettu hva, dette har jeg også begynt med. Litt i protest. Jeg bruker så uvettig lang tid i de dustekassene på å prøve å finne riktig vare. Her om dagen kjøpte jeg et slags rundstykke. Det finnes omtrent hundre-og-ørt-og-førten rundstykker å velge mellom på den skjermen. Jeg er drittlei av å stå og lete igjennom side opp og side ned med produkter, så nå bare trykker jeg på en. Aner ikke om det er dyrere eller billigere enn det jeg har valgt, men ble så stresset og sliten. Blir jeg stoppet i kontroll får de vise meg hvordan jeg gjør det da. Pleier forøvrig oftest å spørre om de kan åpne en kasse. Jeg er autist og er ekstremt nøye, bruker år og dag på å pipe inn alle varene korrekt. Håpløst for folk med skjulte funksjonshemminger å holde på med det der. Anonymkode: 2b404...61f 8 10
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #19 Skrevet 6. oktober 2023 37 minutter siden, AnonymBruker said: Lar alltid være å scanne et par varer😊Sparer mye penger i disse tider.. De sjekker aldri i kontroll 😊 Anonymkode: 410a5...d11 Det butikken i praksis gjør, er å få deg til å gjøre en jobb de burde ha gjort uten at du får ett øre for det. Så selv om mange sikkert vil være uenige i dette spørsmålet, synes jeg ikke det du gjør, på noen måte er umoralsk; når butikken ikke vil betale deg får jobben, sørger du selv for at du får betalt. Dette er noe helt annet enn juks; hadde butikken vært 100% ærlig, hadde de gitt kunder som skanner inn varene selv, rabatt, noe de ikke gjør. Kort sagt tjener de penger uten at dette kommer kundene som gjør jobben til gode. Slikt kalles svindel, og det er butikken som er synderen her. Om de ikke er enige med deg, får de gå tilbake til betjente kasser. Anonymkode: 96399...0ef 6 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #20 Skrevet 6. oktober 2023 Det må bli hyppigere kontrollen. Ellers blir det som med buss og trikk, alltid folk som finner begrunnelser for at de bør snike. Har ikke råd, forstår ikke, visste ikke man skulle betale, osv. Anonymkode: 12293...4a2 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå