Gå til innhold

Klovnlige hunder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker dere klovnlige hunderaser? Hva betyr det egentlig? Hvilke hunderaser er klovnlige?

Anonymkode: 4df9b...687

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klovnlige er ikke et norsk ord.

Anonymkode: cb2db...827

• Liker 2
Skrevet

Puddelen har jeg hørt omtalt som klovn. 

Anonymkode: 03fe3...c0a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Liker dere klovnlige hunderaser? Hva betyr det egentlig? Hvilke hunderaser er klovnlige?

Anonymkode: 4df9b...687

Det er individuelt og ikke rasebetinget. 

Skrevet

Altså klovnete, ja jeg har en sheltie som er klovnete. Krever mye av oss men gir så mye glede.

Skrevet

Boston terrier og boxere er ofte klovnete. Synes også golden retrievere er litt klovnehunder.

Anonymkode: 4edc2...663

• Liker 2
Skrevet

Klovneterrier og Klovn Retriever

Anonymkode: b3e1c...d83

Skrevet

Jeg synes fransk bulldog, mops og boston terrier ser klovnete ut på grunn av den brede/runde ansiktsformen og kort/flat nese.  Jeg liker dem ikke i det hele tatt. 

Anonymkode: df336...6c0

Skrevet

Det går vel litt på individet også. Jeg har kjent noen klovnete enkeltindivider. De har på en måte litt humor, og liker å tulle og tøyse for litt oppmerksomhet.

Anonymkode: ef952...e88

• Hjerte 1
Skrevet

Raser som knapt kan løpe, og som  kun har blitt avlet etter utseende.

I kort 95% av alle småhundraser, med hederlige unntak som strihåret dachs og jaktterrier, hvor det finnes linjer som kan brukes til noe annet enn som veskehunder.

Anonymkode: ba367...ca2

Skrevet

Det er interessant hvordan folk tyder "klovnete" på to veldig forskjellige måter. Noen tar det i positiv forstand, og et par i negativ forstand.

Jeg tenkte øyeblikkelig på boxere og whippet, men tror det er klovnete hunder i alle raser; hunder som tøyser og gjør seg til med mye hopp og sprell

Anonymkode: 4219d...d32

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det er interessant hvordan folk tyder "klovnete" på to veldig forskjellige måter. Noen tar det i positiv forstand, og et par i negativ forstand.

Jeg tenkte øyeblikkelig på boxere og whippet, men tror det er klovnete hunder i alle raser; hunder som tøyser og gjør seg til med mye hopp og sprell

Anonymkode: 4219d...d32

Ja, jeg tolker det i samme retning som deg. Spørs vel gjerne om det er hundemennesker som svarer eller ikke. 

Anonymkode: 03fe3...c0a

Skrevet

Retrieveren min er familiens klovn

Anonymkode: 4677b...b25

Skrevet (endret)

Jeg tenker dette er mer individavhengig enn rasebetinget. Jeg ser for meg en hund som er klønete, fremstår litt dummere ifht andre hunder, er ivrig og valpete, har rare/morsomme vaner og mye livsglede. En bc jeg hadde en periode var for meg mye mer klovnete enn hunden jeg har nå. Han spant alltid på parketten hvor tispa trippet elegant forbi han. Når han var gira på tur så han bakover på meg store deler av tiden og kunne kræsje inn i ting. Han spant i sirkel og hoppet med forbeina når han var ivrig. Jeg prøvde å lære han slalåm mellom pinner, han spant en runde rundt seg selv mellom hver pinne. Han hoppet nesten inn i selen når vi skulle på tur. Han ble fort vippet av pinnen når det skjedde noe uventet. Lydig, men litt kaotisk hund.

Hun jeg har nå er både leken, viser mye glede og motivasjon for div trening. Men er mye roligere og fattet. Jeg synes hun også kan være morsom og søt med sine vaner, men sjeldent fordi hun fremstå dum/klovnete. Hennes sjarm ligger i å være sosial/menneskekjær, virke nokså smart og være rolig i nesten all slags situasjoner. Savner litt "klovning" egt. 

Endret av Anonymbruker***

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...