AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #1 Skrevet 6. oktober 2023 Hei! Vi valgte engangsstønad i forbindelse med fødsel, men grunnet sykdom nå etter fødsel anbefaler lege at far må ta over hele permisjonen. Hvordan fungerer dette? Anonymkode: bde84...fc5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #2 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei! Vi valgte engangsstønad i forbindelse med fødsel, men grunnet sykdom nå etter fødsel anbefaler lege at far må ta over hele permisjonen. Hvordan fungerer dette? Anonymkode: bde84...fc5 Snakk med Nav om ditt tilfelle. De vil kunne gi deg mye mer korrekte svar enn noen her inne på hva som er best og hvordan for dere. Det må søkes om, så søk råd hos nav. Anonymkode: f22de...359
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #3 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Snakk med Nav om ditt tilfelle. De vil kunne gi deg mye mer korrekte svar enn noen her inne på hva som er best og hvordan for dere. Det må søkes om, så søk råd hos nav. Anonymkode: f22de...359 Ja, det skal jeg også gjøre. Ble bare forvirret da jeg egentlig ikke har permisjon og hva er det han skal overta? Kan han få betalt å være hjemme i 50uker + at jeg fikk utbetalt en ganske stor sum? Det høres jo nesten litt rart ut. Anonymkode: bde84...fc5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #4 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja, det skal jeg også gjøre. Ble bare forvirret da jeg egentlig ikke har permisjon og hva er det han skal overta? Kan han få betalt å være hjemme i 50uker + at jeg fikk utbetalt en ganske stor sum? Det høres jo nesten litt rart ut. Anonymkode: bde84...fc5 Du har ikke permisjon. Han har vel rett på alle ukene om du er i 100 prosent aktivitet eller ikke har rett på foreldrepenger Evt så kan han ta ut sin egen perm på 8 uker Anonymkode: 3d3fa...8bd
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #5 Skrevet 6. oktober 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det skal jeg også gjøre. Ble bare forvirret da jeg egentlig ikke har permisjon og hva er det han skal overta? Kan han få betalt å være hjemme i 50uker + at jeg fikk utbetalt en ganske stor sum? Det høres jo nesten litt rart ut. Anonymkode: bde84...fc5 Det du beskriver er i alle fall mulig i situasjoner der far har rett på foreldrepenger, og mor oppfyller aktivitetskrav. Vet om situasjon der mor var student der de gjorde det slik; hun tok ut engangsstønad, fortsatte med fulltidsstudier seks uker etter fødsel, og far tok hele permisjonen. Vet ikke hvordan det fungerer om mor er for syk til å være i aktivitet. Anonymkode: 9ac6e...02e
Helene90 Skrevet 6. oktober 2023 #6 Skrevet 6. oktober 2023 Far kan ha rett på mer enn de fastsatte 8 ukene han har rett på dersom du er sykemeldt og lege kan skrive legeerklæring på at du ikke kan ta deg av barnet alene nå. Han kan få ekstra perm lik den tiden du er sykemeldt selv om du har valgt engangsstønad.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #7 Skrevet 6. oktober 2023 Om han har opparbeidet seg rett til perm har han rett på perm om visse krav fylles ja Anonymkode: cc6f4...f09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå