JohanBorg Skrevet 6. oktober 2023 #1 Skrevet 6. oktober 2023 Jeg har blitt stevnet for retten i en småsaksprosess av en komis av broren som utførte noe jobb da vi pusset opp hjemme i en bolig vi eide sammen. I utgangspunktet ville jeg bruke et snekkerfirma men broren mente at tilbudene vi fikk etter befaringene var for dyre for å kunne spleise, og her kom kompisen hans inn i bildet. Jeg må også poengterer at jeg ikke bodde i boligen under denne perioden men eiede over halvparten av eiendommen. Denne kompisen som fortsatt var under trening (noe jeg fant ut etterpå) var ikke kompetent nok slik han beskrev ferdighetene hans, og jeg har måtte finne et ordentlig firma for å rette opp i feilene og manglene i arbeidet hans. han sendte meg, istedenfor broren min, faktura om fullført arbeid og jeg skrev til han at han skulle få 50% og resten om et måned. Resten fikk han aldri og selv om jeg hadde klaget om arbeidet hans nektet han å ta ansvar. Saken endte opp hos forliksrådet denne sommeren der han mente at jeg unnlot å betale han slik jeg "lovte". Saken ble innstilt men nå viser det seg at han ikke gir seg, og har tatt saken videre til tingretten (foreldelsesloven eller noe). Nå krever han meg for kr 25 000 pluss saksomkostninger + renter, og selv om jeg har loven på min side lurer jeg på om det er lurt å ha med advokat denne gangen? Han har til og med oppgitt broren min som vitne i saken, noe jeg synes er komisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå