Gå til innhold

Amme i bunad - hvor lenge varer en dåp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren vår skal døpes og jeg er usikker på om jeg skal orke bunad hvis dåpen drøyer over maaange timer og jeg må amme flere ganger i. Er så klønete å amme i bunad (nei, hun tar ikke flaske så pumping/ME funker ikke😅). Jeg har kun vært gjest i dåp så vet ikke hvor lenge de siste gjestene ble. Hva er vanlig? :) Varierer jo sikkert veldig men er ute etter deres erfaringer for å se trenden :)  Vurderer å ta en Dorthe skappel og skifte til en løsere maxikjole etter kirken også

Anonymkode: 93150...8b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror uansett dåpen varer så lenge at du ikke kan unngå å amme. Jeg syntes det var deilig å trekke meg unna litt for amminga siden det var litt styrete med bunaden. (Stjal meg liksom en pause der, så var egentlig litt verdt det pga det🙈

Anonymkode: 08e9e...aa6

• Liker 3
Skrevet

En dåp varer normalt 2-4 timer (selskapet). Stort sett er det vel bare de nærmeste som er gjester i en dåp, så da kan man fint være litt avslappet med hvor og når man ammer.

• Liker 1
Skrevet

Ammet i bunad jeg, null stress! Men akkurat det spørs jo hvilke bunad DU har, så ikke ta sorgen på forskudd om å ikke kunne ha bunad og amme

Anonymkode: ebbe3...fda

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror uansett dåpen varer så lenge at du ikke kan unngå å amme. Jeg syntes det var deilig å trekke meg unna litt for amminga siden det var litt styrete med bunaden. (Stjal meg liksom en pause der, så var egentlig litt verdt det pga det🙈

Anonymkode: 08e9e...aa6

Ja, regner med å amme hvertfall en gang da gudstjenesten varer ca. en time og selskapet varer en stund ja :) sikkert godt å ha en unnskyldning for å trekke seg litt unna, ja😍

Brunello skrev (Akkurat nå):

En dåp varer normalt 2-4 timer (selskapet). Stort sett er det vel bare de nærmeste som er gjester i en dåp, så da kan man fint være litt avslappet med hvor og når man ammer.

Takk for svar! :) 

Skrevet

Jeg annet i bunad og synes det gikk ok, men litt stress. Altså, det fikk jo helt fint og jeg ville gjort det igjen, men det var litt styrete og krevde litt bistand fra samboeren haha. Tenker det komme mye an på bunaden din, og om du må amme nærmest kontant (da hadde jeg ikke orket det😅). 

Anonymkode: ce0b8...8f2

Skrevet

Ammet*

Anonymkode: ce0b8...8f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Datteren vår skal døpes og jeg er usikker på om jeg skal orke bunad hvis dåpen drøyer over maaange timer og jeg må amme flere ganger i. Er så klønete å amme i bunad (nei, hun tar ikke flaske så pumping/ME funker ikke😅). Jeg har kun vært gjest i dåp så vet ikke hvor lenge de siste gjestene ble. Hva er vanlig? :) Varierer jo sikkert veldig men er ute etter deres erfaringer for å se trenden :)  Vurderer å ta en Dorthe skappel og skifte til en løsere maxikjole etter kirken også

Hadde ikke bunad, greit å amme i fred en plass og slippe å bruke 1time på å åpne og styre med bunad før og etter.

Anonymkode: 5955e...38f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...