Gå til innhold

Kan man få tilbakefall av mageinfeksjon ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså uten ny smitte?

Campylobacter-infeksjon i slutten av august. Diare, magesmerter og lav feber. Varte i to uker og magen har vært i ulage siden da. Har reagert på mange typer mat som ellers tolereres helt fint. En del magesmerter og oppblåsthet. 
For nesten to uker siden begynte det igjen med sprutdiare i to dager. Så diare og magesmerter. Tenkte først at det var ny infeksjon, men nå begynner jeg å lure. Kan det være samme infeksjon som ikke gikk over og som har blusset opp igjen? Nå, altså de siste to ukene, reagerer magen på de fleste typer mat eller drikke med å blåse seg opp som en ballong.

Anonymkode: 9b42c...33a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, det skal vel noe til å få denne infeksjonen så tett etter hverandre. Jeg tenker at det kan vere at kroppen og fordøyelsen blir preget av å ha diaré i 2 uker i strekk. Aktiviteten i tarmen trenger tid til å komme tilbake til hektene etter en infeksjon for å jobbe som normalt. Dersom plagene ikke gir seg snart ville jeg kontaktet lege. Å ha diaré over lang tid gjør deg dehydrert dersom du ikke får i deg nok væske.
De få gangene jeg har hatt diaré har jeg brukt Idoform, som fåes reseptfritt. Dette har hjelpt å regulere tarmene og har vert fin igjen etter noen dager, men det var ikke den infeksjonen du har hatt.

Les hva som står på Helsenorge:

https://www.helsenorge.no/sykdom/mage-og-tarm/campylobacter/

Anonymkode: 0e2ee...215

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...