Gå til innhold

Siviløkonom men ikke særlig ambisiøs - hva kan jeg gjøre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er utdannet siviløkonom, og har jobbet som konsulent i 6-7 år. Men jeg orker ikke presset, prestasjonskulturen og jeg føler jeg ikke mestrer den delen som går på strategi, ledelse, utvikling osv... som man typisk "må" borti når man har vært i gamet såpass "lenge". Jeg ønsker ikke at livet skal handle om jobb, og vi klarer oss økonomisk pga mannen sin jobb uansett. Hva kan jeg gjøre? Ønsker å kunne bruke utdanningen min, men uten å måtte være så jævlig karrierefokusert

Anonymkode: 51cef...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Søk deg til staten 

Anonymkode: 48fd6...fdb

Hvilke type stillinger i staten da? Jeg har faktisk vært innleid i statlige etater tidligere, og i utviklingsavdelingene/lederteamene er det ganske likt som i konsulentbransjen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvilke type stillinger i staten da? Jeg har faktisk vært innleid i statlige etater tidligere, og i utviklingsavdelingene/lederteamene er det ganske likt som i konsulentbransjen

Ja, det er ikke alltid staten er så mye roligere. Mindre overtid, men det forventes mye på den tiden man har til rådighet. Varierer en del selvfølgelig. Særlig på om du har/føler ansvar for egne leveranser eller ikke. 

Anonymkode: 93102...be5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skulle du ikke tatt siviløkonom. Men det er det som er greit å være en "hot babe" i Norge. Bare å finne seg en mann som heller kan slite selvsagt. Hypergamiet er selvsagt fullført, ettersom du sier at dere greier dere mer enn fint på mannen sin inntekt. 

Så hva kan du gjøre: du kan finne noe rolig, en mindre bedrift, rett og slett. Som ikke masturberer hardt til konsulenttjenester og "eksterne kunder" med fakturering og annet cock som de kaller prestasjoner++.

Anonymkode: 1df9b...03a