Gå til innhold

Kan man teste negativt hvis man er ganske langt på vei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt annerledes tråd kanskje, men jeg vil IKKE bli gravid (er skilt med fire barn). Jeg har i det siste kjent «kribling» i magen som kjennes som da jeg var gravid og fosteret rørte på seg. Jeg hadde sex for tre måneder siden (og jevnlig før det). Går på minipillen, men har ikke tatt den til nøyaktig samme tid hver dag. 

Jeg tok en graviditetstest som var negativ. Kan jeg stole på denne? Syntes jeg hørte at man kan teste negativt dersom man er lenger på vei ut i svangerskapet. Har fremdeles disse kriblingene, og får litt panikk med tanken! 🙈 

Anonymkode: a8076...119

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ifølge internett (har aldri hørt om noen som har opplevd dette i virkeligheten) er det mulig at en graviditetstest kan vise negativt når man er langt på vei, om konsentrasjonen av hcg (hormonet den måler) er mye høyere enn grenseverdiene på testen. Hook-effekt eller noe sånt. 

Om du er bekymret for at dette kan gjelde deg, er det veldig enkelt å teste: tiss i en kopp, og vann ut urinen minst med ti deler vann til en del urin. (Og om du vil, vann ut enda en gang.) Om testen fremdeles blir negativ når konsentrasjonen er såpass mye lavere, kan du trygt slå fra deg tanken på at du er gravid. 

Anonymkode: fb7dd...8a2

Skrevet

Vil tro du ikke er gravid..men ta en blodprøve..da får du svar

Skrevet

Ja er det ikke sånn at når morkaka tar over senker hcg nivå seg sakte men sikkert? 

Anonymkode: ebd13...eb6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja er det ikke sånn at når morkaka tar over senker hcg nivå seg sakte men sikkert? 

Anonymkode: ebd13...eb6

Det forsvinner ikke. 

Anonymkode: b6edf...b25

Skrevet

Da drar du til legen og tar en test der hvis fu er redd for det. Men du er voksen. Vil du ikke bli gravid så skjerp deg med predasjon da. 

Anonymkode: 5ce2e...865

Skrevet (endret)

Jeg tok en test nå for moroskyld. Jeg er 21 uker på vei 😅

IMG_6455.jpeg

Endret av Sansel
  • Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...