AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #1 Skrevet 6. oktober 2023 En nabo av et familiemedlem døde av hjertestans i går. Hun hadde litt høyt blodtrykk, ellers ingen helseproblemer. Nå er jeg så redd for at det skal skje med noen rundt meg, eller meg selv. Andre som har helseangst? Hvirdan ikke være så redd? Anonymkode: acaf6...f8a
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #2 Skrevet 6. oktober 2023 Som eldre dame håper jeg det er sånn jeg dør, jeg også. Når det er sagt, det er det jo ikke alle som vil, og det er særlig ille hvis folk rundt dem som dør sånn ikke vet om de syns det var en ønskelig måte å avslutte et langt liv på. Snakk om døden, da blir den mindre farlig. Anonymkode: 58bca...fb1 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #3 Skrevet 6. oktober 2023 Det er veldig mye i livet vi ikke har kontroll over, andres helse er noe av det. Min egen helse har jeg i stor grad kontroll over. Ikke i full grad, men det jeg kan kontrollere gjør jeg noe med. Jeg anser risikoen min for hjerteproblemer relativt liten når jeg stort sett spiser rene råvarer (ikke Toro, pølser osv), og minimalt med godteri. Ikke alkohol eller røyk, jeg er i aktivitet, og holder stressnivået så lavt som mulig, da tenker jeg på mentalt/emosjonelt stress. Ikke alltid lett, det vet jeg. Andre mennesker jeg er glad i, får jeg ikke gjort noe med. Jeg prøver å ha tillit til at de holder seg friske, og tar vare på seg selv så godt de kan. Anonymkode: d0f27...3de 1
Mezzosoprena Skrevet 6. oktober 2023 #4 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En nabo av et familiemedlem døde av hjertestans i går. Hun hadde litt høyt blodtrykk, ellers ingen helseproblemer. Nå er jeg så redd for at det skal skje med noen rundt meg, eller meg selv. Andre som har helseangst? Hvirdan ikke være så redd? Anonymkode: acaf6...f8a Huff, slik er ille - men dette skjedde i går så det er rimelig ferskt - du kommer til å få det litt mer på avstand etter hvert og ikke tenke så mye på det.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #5 Skrevet 6. oktober 2023 Mezzosoprena skrev (35 minutter siden): Huff, slik er ille - men dette skjedde i går så det er rimelig ferskt - du kommer til å få det litt mer på avstand etter hvert og ikke tenke så mye på det. Jeg håper det. Ble ganske engstelig nå. Særlig for min far er dement, mye engstelig/ urolig/ stressa. Og mor er også mye stressa og sliten pga jobb. Begynte å tenke på de, og ble bare mer engstelig 🙈 Anonymkode: acaf6...f8a
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #6 Skrevet 6. oktober 2023 Er du redd for at du må ta ansvar i en sånn situasjon eller er du redd for døden? Den som evt får ett hjerteinfarkt så kraftig at det dør på stedet vil ikke merke noe. Håper jeg dør brått med skoa på beina. Men klart om du har fått en dødsfall så nært innpå deg så er det sikkert litt traumatisk og naturlig å tenke på sine nærmeste. Så faren min visne hen i kreft, han brukte måneder på dødsprosessen det var uunngåelig, å dø av den kreften han hadde. Da hadde jeg heller takket ja til ett hjerteinfarkt. Det tror jeg han også ville. Kanskje du skal snakke med foreldrene dine, kanskje aller helst moren din om hva de tenker om døden og sin egen død. Kan hende det hjelper å høre at de ikke er redd for å dø. Anonymkode: 8b460...f02
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #7 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er du redd for at du må ta ansvar i en sånn situasjon eller er du redd for døden? Den som evt får ett hjerteinfarkt så kraftig at det dør på stedet vil ikke merke noe. Håper jeg dør brått med skoa på beina. Men klart om du har fått en dødsfall så nært innpå deg så er det sikkert litt traumatisk og naturlig å tenke på sine nærmeste. Så faren min visne hen i kreft, han brukte måneder på dødsprosessen det var uunngåelig, å dø av den kreften han hadde. Da hadde jeg heller takket ja til ett hjerteinfarkt. Det tror jeg han også ville. Kanskje du skal snakke med foreldrene dine, kanskje aller helst moren din om hva de tenker om døden og sin egen død. Kan hende det hjelper å høre at de ikke er redd for å dø. Anonymkode: 8b460...f02 Jeg er redd for alt rundt det egentlig. Mest å miste noen jeg er så glad i, og livet etterpå. Anonymkode: acaf6...f8a 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #8 Skrevet 8. oktober 2023 Regner med at det var en eldre dame? Gamle mennesker dør jo ofte av hjertestans, men du som er så ung trenger ikke bekymre deg. Det er heller ikke vanlig i 50-60-årene, ytterst sjeldent. Anonymkode: 6304a...f0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå