Gå til innhold

Smerter ved avføring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som opplever blod og smerter ved avføring? Særlig ved litt hard mage. Har fått time til koloskopi, men lurer på om noen flere har hatt samme plager og evt. funnet ut hva det kan være? 

Jeg tok f-kalprotektin som var forhøyet med 423 (ref. er under 50) Jeg har hatt endret avføringsmønster, magesmerter og nå disse smertene og blødningen av og til. De siste ukene har jeg gruet meg til å gå på do pga. smertene. 

Anonymkode: ba744...8e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har gjort. Hemorroide. 

Anonymkode: 234c3...b11

Skrevet

Smerter ved avføring er som regel hemorieder eller rift i endetarmen. Begge deler kan komme ved hjelp av hard avføring. Men at du har fått time til koloskopi er veldig bra, for i verste fall kan det være tarmkreft. En koloskopiundersøkelse vil bekrefte eller avkrefte dette. MAn kan også fjerne polypper feks mens man gjør denne undersøkelsen (som kan være forstadier til kreft). Tarmkreft er en forholdsvis vanlig kreftform i Norge, så det er bedre å være føre var og ihvertfall om man har bikket 45 år. 

Anonymkode: 252b8...871

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Smerter ved avføring er som regel hemorieder eller rift i endetarmen. Begge deler kan komme ved hjelp av hard avføring. Men at du har fått time til koloskopi er veldig bra, for i verste fall kan det være tarmkreft. En koloskopiundersøkelse vil bekrefte eller avkrefte dette. MAn kan også fjerne polypper feks mens man gjør denne undersøkelsen (som kan være forstadier til kreft). Tarmkreft er en forholdsvis vanlig kreftform i Norge, så det er bedre å være føre var og ihvertfall om man har bikket 45 år. 

Anonymkode: 252b8...871

Jeg er 31 år, så er ikke i den vanligste gruppen for tarmkreft hvertfall! Men glad jeg har fått time uansett :)

-TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Flere som opplever blod og smerter ved avføring? Særlig ved litt hard mage. Har fått time til koloskopi, men lurer på om noen flere har hatt samme plager og evt. funnet ut hva det kan være? 

Jeg tok f-kalprotektin som var forhøyet med 423 (ref. er under 50) Jeg har hatt endret avføringsmønster, magesmerter og nå disse smertene og blødningen av og til. De siste ukene har jeg gruet meg til å gå på do pga. smertene. 

Svigerinnen og niesen min har ulcerøs kolitt, der er symptomene magesmerter og blodig avføring. Ellers er det vanlig å få vondt og gjerne blø litt hvis en er veldig forstoppet. Men hvis dette er noe du stadig opplever, er det bra at du sjekker det. Lykke til ❤️

Anonymkode: 1fc29...503

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...