Gå til innhold

Brystreduksjon/løft, hvordan er tiden etterpå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått innvilget dette, og jeg gruer meg skikkelig til tiden etterpå. Så hvordan var tiden etterpå for deg? Mye smerter? Hvordan ble arrene? Og viktigste må du bruke bh etter rekonvalesens? 

Anonymkode: e75e5...236

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye enklere enn jeg hadde fryktet. Lite smerter, men man må beregne tid til rekonvalesens. Det er vanskelig å bruke armene etterpå. Gikk tur dagen etterpå og på teater dagen etter det, men som sagt, ting som krever armbevegelser blir begrenset. Bh dag og natt i 8 uker. Arrene syntes men er helt greie hvite streker. Brukte sterke smertestillende operasjonsdagen og dagen derpå, deretter nok med paracet og ibux de neste dagene. 

Anonymkode: 479d6...e01

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bhen man får etter operasjonen er en komfortabel sportsbh så ikke noe stress å bruke den.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen smerter etterpå. Kom raskt i form, måtte passe på selv at jeg ikke satte i gang for tidlig med løft, for å unngå at stingene spratt opp. For jeg merket ikke noe i etter. Kynne klø litt i arr bare. 

Har noen svake hvite streker på puppene, litt sterkere arr under, men ikke noe som plager meg. 

Anonymkode: d2d1b...184

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg brukte Paracet bare første dagen, ellers fin form! Ellers samme opplevelse som de andre som svarer her. 
Jeg gjorde i 2016 (reduksjon uten løft) og har fortsatt litt vondt i arrvevet. Det var heller ikke særlig pent sydd men det er jo bare estetisk 😊 (offentlig sykehus)

Anonymkode: 27ea8...3c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null smerter. Eneste problem er at man ikke skal strekke armene opp eller løfte på x antall uker. Min mann satt derfor alt i kjøkkenskapene ned på benken for meg.

Anonymkode: b04da...0fb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynte på jobb igjen etter en uke. Jobber som spl og gjorde akkurat samme oppgaver som alle andre på jobb. 

Anonymkode: a8a92...ddb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på tur med familiene 6t etter operasjon 😄 

Anonymkode: a7031...6dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men må man ikke skifte på sårene selv? Jeg tror jeg hadde besvimt om jeg måtte det.

Anonymkode: ae499...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Men må man ikke skifte på sårene selv? Jeg tror jeg hadde besvimt om jeg måtte det.

Noen år siden jeg gjorde det, så husker ikke helt. Men mener det bare var en tape jeg byttet selv etter noen dager/uker. Lite/ingen blod. Veldig enkelt og greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste jeg noen gang har gjort å fikse på dem. En lettelse for kropp og sinn. Eneste er at jeg ikke kunne fullamme da jeg fikk barn. Men kom litt melk, og far kunne hjelpe til med flasker. Noe som fungerte veldig godt for oss 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok det mens jeg var på sydenferie i Tyrkia, og var ute kvelden etterpå og gjorde det alle andre gjorde😀😍 null smerter 

Anonymkode: 8fab6...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange år siden nå, men jeg hadde store smerter, mye pga. noen sting som gikk opp så jeg fikk en betennelse. Fikk antibiotika og ble bedre etter det. 
Har aldri angret, gikk fra G-cup til B-cup, det var en stor lettelse når man er spinkel og  bare 162 høy. 

Anonymkode: 74183...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Må bare ha på tape over arrene. 

Jeg har tatt løft og silikon under muskel, så sikkert litt mer smertefullt enn "bare" reduksjon og løft, men det var helt overkommelig. Var alene med en 3-åring, så gjorde alt unntatt å løfte noe særlig de første ukene. 

Arrene er fine der sårene mine grodde bra, men jeg var allergisk mot tapen så fikk stygge sår som ikke ville gro av det. Og der er ikke arrene fine. 

Anonymkode: ac0c9...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om hvor store bryster dere hadde, dere som gjennomførte dette? Selv har jeg 75I, har fått innvilget, men er livredd for å herpe to pupper det egentlig ikke er noe galt med. De er store og tunge, ja, og nakken min er ødelagt, men er det verdt det? Hvor store var deres?

Anonymkode: 3831f...b96

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan jeg spørre om hvor store bryster dere hadde, dere som gjennomførte dette? Selv har jeg 75I, har fått innvilget, men er livredd for å herpe to pupper det egentlig ikke er noe galt med. De er store og tunge, ja, og nakken min er ødelagt, men er det verdt det? Hvor store var deres?

Jeg hadde 70I og fikk 70B. Har en nakkeskade og to nerverøtter i klem, så smertenivået sank betraktelig med operasjon. Det er definitivt verdt det. hadde også problemer med knær, føtter og nerve i klem i korsryggen som også ble bedre fordi fremfor at kroppsvekten har tyngdepunkt forran hælen så gikk jeg fremoverbøyd og fikk tyngden på forfoten. En skjevbelastning går noen ganger hele veien ned. Kunne rette ryggen rak fra jeg gikk av operasjonsbordet. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 hours ago, AnonymBruker said:

Brukte str 70L før operasjon, de var helt absurd store. Kirurgen tok "bare" 500 gram fra hvert bryst (jeg mener hun gjerne kunne tatt mer), men forskjellen var voldsom allikevel! Nå sitter de mer der de skal i stedet for å dingle nede rundt navlen, det er mye enklere å holde ryggen rak. Trening er lettere, egentlig føles alt lettere! Jeg anbefaler reduksjon 100%, men så hadde jeg også en helt ukomplisert operasjon der alt gikk som det skulle og alt grodde fint i ettertid!

Til TS: jeg var groggy en stund pga smertestillende, men brukte de vel bare i 3-4 dager før jeg var over på paracet. Sov mye, men rigga til et voldsomt putefort i senga med en sånn ammepute og masse andre greier så jeg ikke skulle snu meg over på siden mens jeg sov. Brukte post-op-BH i sånn 2 uker etterpå, døgnet rundt, men det var ikke noe stress, den var komfortabel. Arrene synes nesten ikke, men her er nok alle forskjellige! Jeg ble overrasket over hvor lite smerter jeg hadde, så samboeren min måtte minne meg på å ikke løfte for tungt og pushe meg selv generelt. 

Anonymkode: 10824...42f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ts, men takk for svar ang størrelse, dere som har svart. Da kjører jeg på og gjennomfører dette på nyåret. Shit, det blir spennende!

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smertene i seg selv var egentlig ikke så ille den første tiden. Men det som var helt jævlig var når nervene begynte å koble seg sammen igjen, og fungere i nippelen. Altså, INGENTING kunne være i nærheten uten at det var ekstremt vondt. Dette varte over 1 uke. Men legen sa jeg skulle se på det som positivt, fordi det betydde at jeg mest sannsynlig fikk igjen all funksjon i nippelen, ink alle følelser - og det stemmer. Har kun et mindre område under den ene puppen som er ganske følelsesløst, men det lever jeg fint med. 

Anonymkode: ce1bd...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uproblematisk. Lite vondt og ingen vansker av noe slag. 

Anonymkode: 727fa...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...