AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #1 Skrevet 6. oktober 2023 Hunden min og jeg har småtrent litt agility det siste året, jeg kjøpte noen hindre til hagen og hun ser ut som hun koser seg veldig med det. Hadde planer om å melde oss inn i den lokale klubben neste år og satse litt mer ordentlig. Men helsa mi har tatt en nedtur, jeg greier ikke bevege meg kjapt eller lenge lenger. Har begynt å bruke manuell rullestol på heltid nå. Hjemme får jeg fortsatt fint til å trene henne på våre hinder i stolen. Men jeg kom til å tenke på, om jeg kanskje ikke kan guide henne i ordentlige konkurranser? Man får kanskje ikke lov til å ut på banen i stol? Jeg har brukt stol av og på i noen år, og er kjapp og mobil i den. Regner ikke med noen topplasseringer, men det var heller aldri målet, bare for meg og henne å ha det gøy sammen. Anonymkode: 3a546...2f2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #2 Skrevet 6. oktober 2023 Jeg hadde blitt svært overrasket om de ekskluderte deg fordi du bruker rullestol. Det er sikkert lurt å si ifra når du melder deg på en konkurranse så du kan få informasjon om underlag, om det er greit å få seg bort til konkurranseområdet fra parkeringsplassen etc. Meld deg inn i den lokale klubben og dra på treningene. Det er gøy og veldig inkluderende. Da får man også trent på en 'ekte' bane, og du får sett/følt litt på om det går greit å guide hunden gjennom en hel bane. Anonymkode: 466b0...b71 1
Troyamin Skrevet 6. oktober 2023 #3 Skrevet 6. oktober 2023 Rullestol er i utgangspunktet ingen hindring. Banens underlag kan være vanskelig å kjøre på dersom du har manuell stol med tynne hjul. Det kan også bli en utfordring blir å finne teknikker for å guide hunden på stor avstand. Men finner du en god treningsgruppe er jeg sikker på at du får det til. 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #4 Skrevet 6. oktober 2023 Denne kanalen fokuserer på å trene hund med eiere med helseutfordringer, blant annet agilty i rullestol, du kan jo se om du får noen tips https://m.youtube.com/@Dogagilitywithlimitedmobility/videos Anonymkode: 8a23f...139 2
Gliffy Skrevet 7. oktober 2023 #5 Skrevet 7. oktober 2023 Hvis du får til å trene med hunden fra rullestol (som er veldig imponerende!) så ser jeg ingen grunn til at du ikke skal kunne delta i organiserte treninger og konkurranser. De fleste ønsker å inkludere og tilrettelegge, er min erfaring i alle fall. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå