Gå til innhold

Alfamenn har seg med hvem som helst, menn flest søker en god match og kjærlighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest en del poster fra selverklærte Alfamenn så velger jeg å ta dem på alvor. Ettersom Alfamenn ikke er noe som forskere klarer å se, så vi anerkjenne at dem som sier at dem er Alfamenn er det. 

"20 % av mennene (alfa enn) får (har sex med) 80 % av kvinnene" 

En påstand fra selvidentifiserte Alfamenn på KG.

Hva vil det bety? 

Alle kvinner som ønsker det, kan ha sex med enn Alfamenn. Tykk eller tynn. Høy eller lav. Utattvent eller introvert. A eller B menneske. Glad i friluftsliv eller gamer.. Alfamennene er klare.

Men et spørsmål til dere kvinner, er dere klare for dem, menn som vil ha sex med alle kvinner som sier ja?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dette "alfamenn" er svært misforstått. Kombinasjonen av menn med høy sexappeal og kåte damer har lite med alfa å gjøre. 

Hvis flokkdyr er det betaene som har mest markeringsbehov og søker å kjekke seg og ha seg når de får sjansen. Alfaer er rolige, trygge og den man får respekt for i kraft av den de er. Dette er kjent stoff i dyreverden. I menneskeverden er det ingen flokkstruktur eller Alfaer som legger noe begrensninger på noen så alle som vil kan kjekke seg og styre på. 

Anonymkode: 085c1...db9

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Og ellers takk. Tar helst en som ikke gir pikken sin til hvem som helst. Uansett er dette løgn. 20 prosent av menn i Norge har selvfølgelig ikke sex med 80 prosent av kvinner i Norge. Da har man ikke skjønt stort. Hvis alfaer er rolige og trygge så høres det jo ut som alle nørdsa som studer marinbiologi/teknologi for øvrig. Ellers er folk som tøffer seg, sånn circa det minst tiltrekkende jeg vet. Blir skrudd av med en gang. 

Anonymkode: 53f8a...197

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Fremmed fugl skrev (6 timer siden):

Etter å ha lest en del poster fra selverklærte Alfamenn så velger jeg å ta dem på alvor. Ettersom Alfamenn ikke er noe som forskere klarer å se, så vi anerkjenne at dem som sier at dem er Alfamenn er det. 

Hva vil det bety? 

Alle kvinner som ønsker det, kan ha sex med enn Alfamenn. Tykk eller tynn. Høy eller lav. Utattvent eller introvert. A eller B menneske. Glad i friluftsliv eller gamer.. Alfamennene er klare.

Men et spørsmål til dere kvinner, er dere klare for dem, menn som vil ha sex med alle kvinner som sier ja?

Nei, virkelig ikke. Disse alfamennene må teste seg for blodsmitte veldig ofte. Om de vil pule analt, så bør de bruke kondom. Og om du vil pule uten kondom, må de ta blodprøver først. Enig Dr.? 

Anonymkode: 748ab...3f5

• Liker 1
Skrevet

For meg er alfa en varselslampe. 

Har vært vanskelig å bare smile, ikke le, om en mann uironisk hadde fortalt han er alfa.

Det er jo et litt narsisistisk trekk?  

Anonymkode: 195f3...445

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet
Fremmed fugl skrev (7 timer siden):

Etter å ha lest en del poster fra selverklærte Alfamenn så velger jeg å ta dem på alvor.

Hvor da? Jeg synes sjelden jeg ser noen erklære seg som "alfamann", og i de sjeldne tilfellene jeg har hørt noen omtale seg slik har det mest fremstått pinlig. 

• Liker 5
Gjest Inverto
Skrevet

De som kaller seg selv for "alfamenn" er som regel ikke alfa i det hele tatt. Det er cringe og nesten patetisk. Samme med dette "sigma" dritet. Det er en feelgood greie

Skrevet

Hva er en alfamann egentlig? Og hvordan kan 20% av mennene i Norge pule 80% av damene? Den statistikken henger ikke på grep, så vis meg gjerne den forskningen du støtter deg til her.

Anonymkode: 2e32e...9d2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er en alfamann egentlig? Og hvordan kan 20% av mennene i Norge pule 80% av damene? Den statistikken henger ikke på grep, så vis meg gjerne den forskningen du støtter deg til her.

Tror den kun er basert på swipe, så ikke 80 prosent av kvinner, men 80 prosent på en app, hvor det også er flest menn. Og ikke loggført hvor mye som faktisk førte til ligg sikkert, men antall som hypotetisk kunne ha skjedd basert på et hint av mulig tiltrekkning.

Anonymkode: 195f3...445

Skrevet

"Alfamenn" er ikke et begrep annet enn i incel-kretser.

Anonymkode: 1650f...271

• Liker 7
Skrevet

Selverklærte alfamenn… 😆

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes at konsptet alfamenn er interessant, da jeg syne det er vanskelig å forstå hvorfor alfa er bedre enn beta.I varer har det vært vanlig å skille mellom vanlige "perfekte" varer og b-varer, som er mindre feilfrie, Men generelt er en betaversjon bedre enn en alfa, da den er mer utviklet. For meg og mange andre mennesker er det ikke vanlig å gradere mennesker etter tall eller bokstavverdier, men jeg synes det er interessant hvor folk søker bekreftelse. Er det fremmede, familie, venner, følgere, kvinner, menn? Om man er fornøyd og tilfreds med seg selv, søker man da bekreftelse fra fremmede?

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Med andre ord som ei vanlig kvinne i dagens tider hvor det å pule flest er inn?

Anonymkode: 2f6e9...c57

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Med andre ord som ei vanlig kvinne i dagens tider hvor det å pule flest er inn?

Anonymkode: 2f6e9...c57

Hvem tenker du burde ha mindre samtykkende sex? Alle? Kvinner Alfamenn?

• Nyttig 2
Skrevet

Om det er alfamenn som får sex med flest kvinner må min mann være alfamann, for få menn har vel hatt sex med så mange kvinner som ham. Han har heldigvis aldri kalt seg det selv, og alfa... i likhet med de to andre menn jeg kjenner godt som har pløyd over altfor mange kvinner handler det nok om andre ting enn å være en ener. Alle tre har hatt tøff oppvekst, og livsstilen har nok mer vært at å bruke sjarm ble en overlevelsesstrategi. Mer enn noe annet, og det de alle tre har felles, er at deres tøffe oppvekst ga dem ganske seriøse relasjonsskader. De lærte å sjarmere, lyve, lure og vri seg ut av vonde situasjoner med sjarm, og da de ble unge menn fungerte det godt på kvinner også. Svært godt. Akkurat det ga dem en viss status blant andre menn, men det som lå bak og hvordan det var vanskelig for dem å få tilstrekkelig tillit til noen som helst, og derfor mye enklere å være playboy som alltid "fikk dama og gikk videre" og late som om det var å være tøff, kul og ettertraktet, ja det har vært en image. Jeg kom bak fasaden på den første av disse tre da jeg var bare 18 år. Jeg vet ikke hvorfor han droppet den ovenfor meg egentlig. Hans forklaring på det var at han aldri hadde truffet et så til de grader godtroende og naiv jente noen gang tidligere, og derfor kunne han ikke få seg til å tulle med meg. Jeg ble istedenfor en han ville prøve å beskytte mot slike luringer som ham, og han delte etterhvert mer og mer om hvorfor. Jeg ble hans fortrolige. Den han slapp bak den kule fasaden, og lot se at det ikke var så kult, men ensomt. Jeg ble en ekte venn i den ensomheten, og mannen utallige kvinner har kalt drittsekk, løgner og playboy var mot meg den søteste og mest beskyttende venn en kvinne kan ha. Bak fasaden var han ikke særlig tøff, men utrolig varm og fin. Forhold taklet han imidlertid ikke. Det var ikke noe problem mellom oss, for det var ikke slike følelser. 

Det er antagelig hans "skyld" at da jeg traff min mann ble jeg ikke skremt av hans livsstil, men også så gjennom fasaden og kjøpte den ikke. Min venn var ikke særlig fornøyd da det gikk opp for ham at jeg hadde truffet "en slik" mann. Akkurat typen han alltid hadde advart meg mot, men det var jo det samme der, det var jo bare en fasade, og vårt vennskap og det å erfare at bak fasaden var han den mest lojale og omtenksomme mannen jeg noen gang hadde kjent hadde jo ikke akkurat avskrekket meg. Uansett, jeg møtte nok min mann med åpnere øyne enn det kvinner stort sett gjør i møte med slike menn, og kanskje var det akkurat derfor min mann falt for meg? Han gjorde iallefall det. 

Hva skjer når et ensomt relasjonsskaded menneske først slipper noen nært seg, og elsker vedkommende? Min erfaring, de blir de mest lojale menn man kan finne. På kjøpet får man imidlertid gjerne traumer og utfordringer med at det ikke plutselig blir enkelt for dem å slippe andre mennesker innpå seg. Du blir den ene bak deres fasade, på godt og vondt. 

Selvfølgelig kan sikkert noen menn drive på slik kun for gøy. Fordi det er kult å være ettertraktet blant kvinner. Det er mulig, men de tre jeg kjenner godt har tilnærmet samme bakgrunn. Det er ingen hyggelig bakgrunn som medførte at de lærte seg å overleve på å fremstå som tøffe og sjarmere. Realiteten er store problemer med å virkelig stole på noen, og å våge å slippe noen skikkelige innpå seg. 

Alfa liksom... Ja det er vel det man skal tro, og kanskje andre menn har spesielt lett for å tro det når disse mennene så lett får det mange menn sliter med. Mye sex og mange villige damer må jo være topp. Eller? Mange av disse mennene hopper nok fra dame til dame fordi de ikke takler annet, og bakgrunnen for at de lærte seg å sjarmere er nok ofte ikke hyggelig. Min mann er en av tre brødre. De valgte tre ulike overlevelsesstrategier. Eldste bøyer nakken for alt og alle. Min mann er mellomste, og lærte seg å sjarmere seg ut av situasjoner. Yngste tok til rus for å takle. Mulig min manns strategi var den klokeste av de tre, men alfamann?

Anonymkode: 6dbbe...966

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tror dette "alfamenn" er svært misforstått. Kombinasjonen av menn med høy sexappeal og kåte damer har lite med alfa å gjøre. 

Hvis flokkdyr er det betaene som har mest markeringsbehov og søker å kjekke seg og ha seg når de får sjansen. Alfaer er rolige, trygge og den man får respekt for i kraft av den de er. Dette er kjent stoff i dyreverden. I menneskeverden er det ingen flokkstruktur eller Alfaer som legger noe begrensninger på noen så alle som vil kan kjekke seg og styre på. 

Anonymkode: 085c1...db9

Kjent stoff fra dyreverden? 

Ulver lever i familie flokker, med de to foreldrene og barna til barna flytter hjemmefra. Som eksempel.

Alfa hypen kom etter forskning på ulver i fangenskap, der man blandet ulver som aldri bor sammen i på en liten boareal.

Alfa (hos mennesker), vi kan faktisk velge enn av to ting:.

- Slutte å bruke begrep som Alfa og Beta da disse ikke har et godt faglig grunnlag. 

- Akseptere at disse begrepene faktisk blir brukt, og da ta utgangspunkt i dem som selv identifiserer seg som Alfa. Med nettsamfunn, TikTok, Insta, Youtube... så er dette en subkultur som faktisk eksisterer. Så se på hva dem sier og gjør. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg støtter meg på egen "forskning" på rare påstander fra brukere av KG som selv sier at dem er Alfamenn. Dette med at 20 % av mennene får 80 % kommer frem i flere poster i flere tråder. 

Personlige tror jeg at dette er riktig rekkefølge hvordan disse brukerne har blitt Alfa i sitt eget hode. 

- Dem har mye tilfeldige/useriøse seksuelle relasjoner

- Ved å definere seg som Alfa så kan dem snu på noe som folk flest ikke blir særlig imponert av, til noe som beviser dere spesielle status som høy status menn. Er kun enn myte at menn får status av mange partnere. Kun i slike misogyniske subkulturer der selverklærte Alfa og Incels møttes. De fleste oppegående menn har nok intelligens til å skjønne at det ikke krever noe særlig å ha et par hundre sexpartnere, hvis man faktisk har det som ønske. Men menn flest ønsker ikke å holde på sånn. 

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Om det er alfamenn som får sex med flest kvinner må min mann være alfamann, for få menn har vel hatt sex med så mange kvinner som ham. Han har heldigvis aldri kalt seg det selv, og alfa... i likhet med de to andre menn jeg kjenner godt som har pløyd over altfor mange kvinner handler det nok om andre ting enn å være en ener. Alle tre har hatt tøff oppvekst, og livsstilen har nok mer vært at å bruke sjarm ble en overlevelsesstrategi. Mer enn noe annet, og det de alle tre har felles, er at deres tøffe oppvekst ga dem ganske seriøse relasjonsskader. De lærte å sjarmere, lyve, lure og vri seg ut av vonde situasjoner med sjarm, og da de ble unge menn fungerte det godt på kvinner også. Svært godt. Akkurat det ga dem en viss status blant andre menn, men det som lå bak og hvordan det var vanskelig for dem å få tilstrekkelig tillit til noen som helst, og derfor mye enklere å være playboy som alltid "fikk dama og gikk videre" og late som om det var å være tøff, kul og ettertraktet, ja det har vært en image. Jeg kom bak fasaden på den første av disse tre da jeg var bare 18 år. Jeg vet ikke hvorfor han droppet den ovenfor meg egentlig. Hans forklaring på det var at han aldri hadde truffet et så til de grader godtroende og naiv jente noen gang tidligere, og derfor kunne han ikke få seg til å tulle med meg. Jeg ble istedenfor en han ville prøve å beskytte mot slike luringer som ham, og han delte etterhvert mer og mer om hvorfor. Jeg ble hans fortrolige. Den han slapp bak den kule fasaden, og lot se at det ikke var så kult, men ensomt. Jeg ble en ekte venn i den ensomheten, og mannen utallige kvinner har kalt drittsekk, løgner og playboy var mot meg den søteste og mest beskyttende venn en kvinne kan ha. Bak fasaden var han ikke særlig tøff, men utrolig varm og fin. Forhold taklet han imidlertid ikke. Det var ikke noe problem mellom oss, for det var ikke slike følelser. 

Det er antagelig hans "skyld" at da jeg traff min mann ble jeg ikke skremt av hans livsstil, men også så gjennom fasaden og kjøpte den ikke. Min venn var ikke særlig fornøyd da det gikk opp for ham at jeg hadde truffet "en slik" mann. Akkurat typen han alltid hadde advart meg mot, men det var jo det samme der, det var jo bare en fasade, og vårt vennskap og det å erfare at bak fasaden var han den mest lojale og omtenksomme mannen jeg noen gang hadde kjent hadde jo ikke akkurat avskrekket meg. Uansett, jeg møtte nok min mann med åpnere øyne enn det kvinner stort sett gjør i møte med slike menn, og kanskje var det akkurat derfor min mann falt for meg? Han gjorde iallefall det. 

Hva skjer når et ensomt relasjonsskaded menneske først slipper noen nært seg, og elsker vedkommende? Min erfaring, de blir de mest lojale menn man kan finne. På kjøpet får man imidlertid gjerne traumer og utfordringer med at det ikke plutselig blir enkelt for dem å slippe andre mennesker innpå seg. Du blir den ene bak deres fasade, på godt og vondt. 

Selvfølgelig kan sikkert noen menn drive på slik kun for gøy. Fordi det er kult å være ettertraktet blant kvinner. Det er mulig, men de tre jeg kjenner godt har tilnærmet samme bakgrunn. Det er ingen hyggelig bakgrunn som medførte at de lærte seg å overleve på å fremstå som tøffe og sjarmere. Realiteten er store problemer med å virkelig stole på noen, og å våge å slippe noen skikkelige innpå seg. 

Alfa liksom... Ja det er vel det man skal tro, og kanskje andre menn har spesielt lett for å tro det når disse mennene så lett får det mange menn sliter med. Mye sex og mange villige damer må jo være topp. Eller? Mange av disse mennene hopper nok fra dame til dame fordi de ikke takler annet, og bakgrunnen for at de lærte seg å sjarmere er nok ofte ikke hyggelig. Min mann er en av tre brødre. De valgte tre ulike overlevelsesstrategier. Eldste bøyer nakken for alt og alle. Min mann er mellomste, og lærte seg å sjarmere seg ut av situasjoner. Yngste tok til rus for å takle. Mulig min manns strategi var den klokeste av de tre, men alfamann?

Anonymkode: 6dbbe...966

Meget fin post. Når din venn sa at du var naiv, så såg han at du var både klok og snill. Som er litt annerledes enn å være kun naiv.

Kom å tenke på en sjarmerende sosiopat (dere vet, typen som er herlig å være sammen med så lenge man slipper de mørke siderne) som jeg var på en ukes tur sammen med. Han fortalte om massevis av damer, og var meget troverdig sett fra hvor sosialt inteliggent han var. Han fortalte om at han kun en gang i livet hadde blitt nervøs når han snakket med en kvinne. Var en kvinne som han tilfeldigvis hadde suttit ved siden av på flyet fra Oslo. Han hadde blitt truffet av "lynet" og blitt totalt betatt uten å ha snakket med henne. Først like før landing sørover i Europa så hadde han klart å snakke til henne. Det han da ikke viste var at hun var på vei hjem etter et meget godt betalt jobb som eskorte i Oslo. Dem holdt kontakt, og hun fortalte om sitt yrke. Som håpløst forelsket så valgte denne mannen med høystatus utdanning, høy inntekt, og ansvarsfull lederstilling i Norge å innlede et romantisk forhold med enn prostituert kvinne bosatt i utlandet. Men han klarte ikke å forholde seg til yrket hennes over tid, så det ble slutt. Men det var den eneste kvinnenen som han faktisk hadde hatt ekte følelser for, som ikke kun var objekter som han brukte. 

Endret av Fremmed fugl
  • Nyttig 3
Skrevet
16 hours ago, Fremmed fugl said:

Hva vil det bety? 

Det er jo ikke en påstand fra KG. Det er et evidensbasert faktum fra en rekke undersøkelser, storr mengder data, og psykologer/samlivsterapeuter. 

Det kalles Hypergami.

IMG_4627.jpeg

Anonymkode: fa56a...181

Skrevet

Er vi ikke ferdig med dette Alfa og Ulveflokk greiene nå? Dette er noe en gruppe menn fant på i USA for 20 år siden for å tjene penger på menn som ikke fikk seg sex. Vi vet nå at det å være en slik type mann får deg arrestert. 

La oss heller fokusere på kvaltetsmenn. 

Menn som

• Har det bra med seg selv.
  • Er tilfreds med livet de lever. 
  • Har god og ordnet økonomi.
  • Tar tak i sine psykiske og fysiske utfordringer. 

Anonymkode: dd69b...656

• Liker 6
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...