Gå til innhold

Har passert 40 og merker synet Har begynt å svekke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men er ikke det litt tidlig?

Anonymkode: 27869...e09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånt varierer veldig, akkurat som tenner hos barn... så nei, ikke spesielt tidlig!

Skrevet

Nei, det er helt vanlig at synet blir dårligere når man er rundt 40.

Anonymkode: f624a...b71

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jepp, helt vanlig dessverre 🫣

Anonymkode: bad6c...2f6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kosthold påvirker synet. Mitt ble bedre da jeg begynte å spise mer innmat i tillegg til mat rik på betakaroten (gulrot, søtpotet). Hvis du ikke vil spise innmat, så finnes det kapsler man kan ta i perioder. Egg og tunfisk er rik på a vitamin retinol, meiriprodukter inneholder ca halvparten av dette igjen.

Anonymkode: c205f...a9b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

-Du har jo passert 40, lo optikeren da jeg fikk mine første lesebriller i en alder av 41. Jeg tolket det dithen at det var helt normalt...

• Nyttig 1
Skrevet

Det er nettopp i 40-års alderen synssvekkelsene starter for alvor og folk må få seg lesebriller :) 

Hos meg startet det enda tidligere. Jeg måtte ha lesebriller (så dårlig på nært hold plutselig) da jeg var 35.

Skrevet

Helt vanlig. Jeg måtte begynne med progressive briller når jeg passerte 40. Jeg bare hva f er dette da? Dette er sånn gamlefolk syndrom. Han bare flira til meg og så du begynner å bli gammel selv. 

Anonymkode: cf895...6ca

• Liker 1
Skrevet

Skjer ikke det hos alle da rundt 40? 

Anonymkode: 13ac5...75e

Skrevet

Er i midten av førtiårene og har brukt lesebriller nå i fire år..Er vist vanlig i denne alderen..

Anonymkode: 2b8a2...cb5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skjer ikke det hos alle da rundt 40? 

Anonymkode: 13ac5...75e

Nei det gjør nok ikke det. Det varierer, noen merker det tidligere noen senere :)

Anonymkode: b5af6...cf3

Skrevet

Ikke alle får problemet med synet rundt den alderen, men mange. Så det er hverken tidlig eller sent.

Anonymkode: 7ee2f...f7f

Gjest Adobyen
Skrevet

Veldig vanlig å bli litt langsynt.  Det er også andre ting som skjer med øynene til veldig mange fra 40 og oppover, grå stær, men det kan fikses.

Skrevet

Det er vanlig, ja. Har fått høre det samme av optikeren som andre her i tråden. Det er rundt denne alderen at vi begynner å trenge briller.

Anonymkode: edf2e...3b1

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er 39 og har merket siste året at jeg trenger en mye bedre styrke i brillene, som forventet. Alle sier jo det at når du nærmer deg 40 så skjer det ting. 

Anonymkode: 87b3e...ec2

Skrevet

40? Enda noen år til jeg blir 40 og mitt syn er dårligere. Begynte for noen år siden i 20 åra. Er jeg flink å bruke briller? Nei. Må nok vurdere linser etter hvert😅

Skrevet
1 minutt siden, MUSK! said:

40? Enda noen år til jeg blir 40 og mitt syn er dårligere. Begynte for noen år siden i 20 åra. Er jeg flink å bruke briller? Nei. Må nok vurdere linser etter hvert😅

Men du bruker briller når du kjører bil?

Anonymkode: 69be6...ba3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men du bruker briller når du kjører bil?

Anonymkode: 69be6...ba3

Som oftest ja, spesielt når det er mørkt. Eller solbriller når det er sol. Linser blir nok bedre å bruke, men er ikke sånn at jeg ikke ser noe uten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...