AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #1 Skrevet 6. oktober 2023 Jeg skal overføre til en utenlandsk konto og hun oppgir Iban og BIC, men hele Iban passer jo ikke inn i feltet for kontonummer. Lenge siden jeg har gjort dette og jeg forsøker å lese men er nok litt sliten, finner ikke ut av det Har DnB Noen som kan være behjelpelige? Anonymkode: 5997c...1cf
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #2 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg skal overføre til en utenlandsk konto og hun oppgir Iban og BIC, men hele Iban passer jo ikke inn i feltet for kontonummer. Lenge siden jeg har gjort dette og jeg forsøker å lese men er nok litt sliten, finner ikke ut av det Har DnB Noen som kan være behjelpelige? Anonymkode: 5997c...1cf Det er lenge siden jeg har overført til utlandet, men det er egen fane for betaling til utlandet og der er det plass til alt i feltene. Du bruker kanskje fanen for vanlig betaling i Norge og det er feil. Anonymkode: d5fa0...560 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #4 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er lenge siden jeg har overført til utlandet, men det er egen fane for betaling til utlandet og der er det plass til alt i feltene. Du bruker kanskje fanen for vanlig betaling i Norge og det er feil. Anonymkode: d5fa0...560 Jeg leter og leter men finner ikke, sitter på mobil og har ikke pc. Anonymkode: 5997c...1cf
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #5 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg skal overføre til en utenlandsk konto og hun oppgir Iban og BIC, men hele Iban passer jo ikke inn i feltet for kontonummer. Lenge siden jeg har gjort dette og jeg forsøker å lese men er nok litt sliten, finner ikke ut av det Har DnB Noen som kan være behjelpelige? Anonymkode: 5997c...1cf Du må trykke på send eller overfør til utlandet så dukker det opp masse greier Anonymkode: 9c750...c2b
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #6 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bruk Paypal Anonymkode: f8881...a90 Har ikke, og ikke tid til å lage nå. Anonymkode: 5997c...1cf
Laura80 Skrevet 6. oktober 2023 #7 Skrevet 6. oktober 2023 https://www.dnb.no/dagligbank/betaling/til-utland
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #8 Skrevet 6. oktober 2023 Spør banken om hjelp via chatten. Anonymkode: 4faa4...1dd 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #9 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må trykke på send eller overfør til utlandet så dukker det opp masse greier Anonymkode: 9c750...c2b Men...hvor? Når jeg trykker på "Betale/Overføre" så kommer kun den vanlige siden opp... Jeg har lett meg igjennom alt ellers, skjønner ikke bæret nå..! Anonymkode: 5997c...1cf
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #10 Skrevet 6. oktober 2023 Laura80 skrev (2 minutter siden): https://www.dnb.no/dagligbank/betaling/til-utland Har sikkert fire faner av denne siden oppe. Trodde også at linken her "betale til utlandet" skulle ta meg til riktig side men den gjør ikke det Anonymkode: 5997c...1cf
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #11 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spør banken om hjelp via chatten. Anonymkode: 4faa4...1dd Ja, får prøve dette kanskje Utrolig rare greier... Anonymkode: 5997c...1cf
Mokkilokki Skrevet 6. oktober 2023 #12 Skrevet 6. oktober 2023 Hvordan aktiverer jeg utenlandsbetaling? For å aktivere betaling til utland må du logge på i fullversjon/desktop nettbank. Velg Dagligbank og Lån - Betal til utland. Fyll ut skjema for aktivering - og du er klar til å betale. Dette er hos Dnb 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #13 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg leter og leter men finner ikke, sitter på mobil og har ikke pc. Anonymkode: 5997c...1cf prøv i den der gule banken de kan sikkert hjelpe Anonymkode: 78a9e...a15 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #14 Skrevet 6. oktober 2023 Mokkilokki skrev (1 minutt siden): Hvordan aktiverer jeg utenlandsbetaling? For å aktivere betaling til utland må du logge på i fullversjon/desktop nettbank. Velg Dagligbank og Lån - Betal til utland. Fyll ut skjema for aktivering - og du er klar til å betale. Dette er hos Dnb Å helledussen det der har gått meg hus forbi, jaja, -idioti!!! Må vel lete opp en Pc nå da..! Tusen hjertelig takk! Fikk i allefall en oppklaring!! Anonymkode: 5997c...1cf 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #15 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): prøv i den der gule banken de kan sikkert hjelpe Anonymkode: 78a9e...a15 Jeg er i et annet land 😶 Anonymkode: 5997c...1cf
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #16 Skrevet 6. oktober 2023 Takk for svar alle sammen! Anonymkode: 5997c...1cf 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #17 Skrevet 6. oktober 2023 Du må ha pc ja ☺️ hvis du ikke har selv kan du ofte bruke en på biblioteket. Anonymkode: 28499...9bd 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #18 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du må ha pc ja ☺️ hvis du ikke har selv kan du ofte bruke en på biblioteket. Anonymkode: 28499...9bd Venter på bussen nå 😊 må til nabo-landsbyen 😶 men det ordner seg nå! Anonymkode: 5997c...1cf 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #19 Skrevet 6. oktober 2023 På mobil kan du velge å gå til fullversjonen av DNB.no, det er en lenke før innlogging der et eller annet sted. Da får du opp all funksjonalitet som om du var på pc. Du må kanskje zoome inn litt hit og dit i nettleseren, og brukeropplevelsen er ikke like smooth som på mobilversjonen, men da trenger du ikke å ta bussen til nabo-byen. mvh DNB-ansatt Anonymkode: 77100...c47 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #20 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): På mobil kan du velge å gå til fullversjonen av DNB.no, det er en lenke før innlogging der et eller annet sted. Da får du opp all funksjonalitet som om du var på pc. Du må kanskje zoome inn litt hit og dit i nettleseren, og brukeropplevelsen er ikke like smooth som på mobilversjonen, men da trenger du ikke å ta bussen til nabo-byen. mvh DNB-ansatt Anonymkode: 77100...c47 Er allerede på biblioteket nå, men takk, skal huskes til senere. Vet jo egentlig dette, men det forsvant også fra minnet i stresset. Er 30 grader ute og varmebølge (igjen..) så hodet er ikke helt med meg i dag Anonymkode: 5997c...1cf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå