Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg snakket med en bekjent av meg, og hun sa hun var med i noe som het “vikartjenesten” eller noe slikt (tror det var kommunalt?). Er det noe alle kan søke seg inn i, eller er det kun for de som trenger litt ekstra hjelp i arbeidslivet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I min kommune heter det internvikaren, endel skoleungdom som trengte litt jobb ved siden av skolen som jobbet der stort sett.

Ingen med spesielle behov, nei

Skrevet

Så det er stort sett bare å få en politiattest (mye skole og barnehager) og troppe opp på kontoret og skrive seg på en liste?

Skrevet

Er vel ikke så lett å få ppiltiattest... På kammeret mitt må man ha med papirer på at man er ansatt et sted som krever det.

Så hvis jeg var deg ville jeg ringt internvikaren i din kommune og spurt om de trenger noen og saksgangen i det.

De ansetter vel ikke "hva som helst" (uten at jeg sier du er skrap fra gaten av den grunn ;) ) heller, de ser vel an folk.

vi hadde bare fine folk, mest norsk skoleungdom, men også folk som nettopp hadde kommet til Norge. Kjempefint for ungene å få spørre litt om Irak og andre land man bare "hører om".

Skrevet

Vet de har et stort behov her i kommunen, så jeg har et lite håp om at det kan gå greit :)

Så vikartjenesten først, og så eventuelt politiet. Greit å ha orden i rekkefølgen på det :)

Takk for hjelpen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...