Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere?

Her i huset ser det ikke ut.

Anonymkode: 8c626...60b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å vaske, men om det forblir reint til jul er jo mer usikkert. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Julevasken kan man ta hele året! 

Anonymkode: eeae0...55b

Skrevet

Hvorfor må det kalles noe, hvorfor kan du ikke bare vaske?

Hvis du må ha et navn, hva med helgvask?

Julevask er det iallfall altfor tidlig å kalle det.

Anonymkode: b2ea8...f1a

• Liker 5
Skrevet

Tenker du skikkelig nedvask? Det tar du selvsagt når du føler det er behov for det.

Anonymkode: d46c1...2c5

• Liker 2
Skrevet

Vil nok være nedstøvet igjen innen jul, om du har tenkt det skal være eneste vasken før jul.

• Liker 1
Skrevet

Ja her er det ihvertfall altfor tidlig. Vasker siste uka før jul.

Skrevet

Supert å ta en god rundvask allerede nå, så er det bare å ta ei lita "oppfrisking" til advendt/ jul.

Her pågår det en grundig ryddesjau i boder og skap nå, nettopp for å kunne ta en grundig rundvask/ julevask innen advendt.

Skal leie møbelrensemaskin  + vaske alt av gardiner, sofaputer, pledd osv når ryddesjau og decluttering er gjort. 

Da er det bare "vedlikehold" som trenges i sove- og oppholdsrom. Så får det heller bli en utvida "helgevask" av kjøkken og bad når det pyntestil jul 😊

Skrevet

Vask i vei 😉 jeg tar aldri noe nedvask før jul, jeg gjør det på våren når sola titter fram for da ser man støv osv så mye bedre 😜

men vasker inni skap der juleservise skal stå osv, men det tar jo ikke så mye tid . Elles bare vanlig rengjøring før jul🎄

Anonymkode: 2b845...8c1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det nå du har tid er det val bare å vaske! Selv har jeg en lengre friperiode i november, og da kommer jeg til å ta min grundige «julevask» 😁 Har rydde og vaskeprojekter hele året egentlig. Da blir det ikke så stort og omfattende når man skal ta «julevasken». Husker hvordan min egen mor holdt på før jul 🥵 

Skrevet

Vi er nesten ferdig med oppussing av hus og jeg har nå tatt en siste skikkelig nedvask  av tak og vegger nå. Det blir da julenedvasken. Eneste jeg trenger å vaske før julaften er gulv, vask, skapdører, benkeplate, samt tørke støv. Jeg pleier alltid å vaske inne i alle skap, inne i komfyren, kjøleskap, tak, vegger osv. før jul.

Anonymkode: 49adc...f17

Skrevet

Jeg skal starte med rydding og vask av skuffer og skap til uka. 

Anonymkode: 0bc22...a9f

Skrevet

Nedvask tar man vel en gang i året så da er nå like bra som any other day. 

Skulle ønske jeg orka å vaske alt til jul som jeg gjorde før. 

Anonymkode: e38a9...e81

Skrevet

Det kan lett gå som med juledrammen. Hvis en tar den for tidelig må en gjerne skaffe mer til Jul . .  🙂

Skrevet

Det er vel bare å vaske? Vanlig vask må jo gjøres året rundt, men rundvask en gang i året (ideelt 😅

Anonymkode: b9b29...967

Skrevet

Vasker hele året, har ikke noen julevask

• Liker 1
Skrevet

Her blir det vel som en vanlig helgevask før jul. Hvis jeg er heldig, får jeg også hengt ut tepper til lufting før jul. Nå er det bare en drøm i regnværet.

Ellers er kjøkkenskapene vasket utvendig.

Skrevet

Jeg tar alltid en grundig vask på høsten før jeg finner frem gulvtepper, varme pledd, mer lys, monterer varmeovner, og slikt.

Men jeg må likevel vaske igjen før jul, så jeg klarer ikke kalle det for julevask nå.

Anonymkode: a4e2a...dc9

Skrevet

Begrepet " julevask" har mange definisjoner her ser jeg . For meg er julevask ; vask av vegger, inni skap, vinduer. Alt som kan vaskes. Julevask er ikke å tørke støv i vinduskarmen og moppe gulvet. For meg. Derfor behøver jeg såklart ikke vaske en gang til før jul om jeg tar julevasken nå. .

Anonymkode: e38a9...e81

Skrevet

Det kommer nok ikke til å holde seg helt skinnende frem til jul om du gjør det allerede nå. Men du kan jo alltids ta en skikkelig vaske og rydde runde nå og prøve å holde det vedlike frem til jul så du slipper at julevasken blir så stor.

Anonymkode: 4fa5f...c1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...