AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #1 Skrevet 6. oktober 2023 I barnehagen til barnet mitt er det mye upassende bekledning fra både barnehagen sin side, men også av hva foreldre har liggende tilgjengelig for barna sine. For eksempel er det en som kun hadde liggende regntøy med fleecefor på sommeren, samt vår og tidlig høst. Barnehagen kledde da på ungen dette. Skal ikke barnehager veilede foreldre der det trengs, her i passende bekledning? Andre ganger har jeg det unger i varme tynge cherrox når det er støvlevær, og barn med tyn body med tynn jakke i et når det er kaldt osv. En annen hadde ikke vinterdress i vi ter kun foret regntøy og en tynn dunjakke beregnet for vår/sommer/høst. Skal man bare la slikt passere, hvor mye skal man tenke på og bry seg om andre en sitt eget barn? Anonymkode: 0a3df...b3c
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #2 Skrevet 6. oktober 2023 Det der hadde jeg ikke lagt meg borti. Anonymkode: 92b96...cbd 7 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #3 Skrevet 6. oktober 2023 Kan være at foreldrene har dårlig råd. Tenker at barnehagen nok tar det opp med foreldre, om barnet fryser/er for varm, for våt, etc Anonymkode: a1b79...f61 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #4 Skrevet 6. oktober 2023 Dette er ikke noe du skal legge deg borti. Du kjenner ikke andres barn, og deres behov. Noen barn er varme av seg, andre er kalde av seg. Barnehagene veileder, men for alt du vet, kan det være at disse barna har det helt fint i disse klærene. Jeg ser ikke helt problemet med regntøy-eksempelet ditt? Hva mener du barnet skulle gått med? Folk har ulike preferanser for klær. Og ulike behov. Jeg og mannen er stikk motsatt, der jeg blir alt for varm, mens mannen er frysepinn. Hva du og dine barn synes er behagelig og ubehagelig, er ikke fasit for hva andre trenger. Anonymkode: 5b51a...847 3 5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #5 Skrevet 6. oktober 2023 Jobbet i barnehage i 20 år. Det med klær blir ikke bedre desverre. Kan love deg at vi som jobber i barnehagen maser og maser på de foreldrene som ikke kler barna sine riktig og har riktig klær. Men for barna skal være med pp aktiviteter må vi gjøre det så bra sol mulig. At noen går med for lite eller for mye kan også ha noe med selve barnet. At de nekter å bruke det og det. Desverre har vi ikke tid eller kapasiteten til at et barn skal bruke en time på å komme seg ut. Vi kan heller ikke være inne for å gi en konsekvens fordi det går utover hele barnehagen. Jeg har blitt slått, sparket, klort og spyttet på fordi en og mnage andre barn nekter å kle på seg eller nekter å høre etter. Desverre har barn på det området blitt ille de sistw 10 årene. Ta det heller opp som en bekymring og ikke som kritikk hvis du føler for å gjøre det. Anonymkode: 13c8a...b52
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #6 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jobbet i barnehage i 20 år. Det med klær blir ikke bedre desverre. Kan love deg at vi som jobber i barnehagen maser og maser på de foreldrene som ikke kler barna sine riktig og har riktig klær. Men for barna skal være med pp aktiviteter må vi gjøre det så bra sol mulig. At noen går med for lite eller for mye kan også ha noe med selve barnet. At de nekter å bruke det og det. Desverre har vi ikke tid eller kapasiteten til at et barn skal bruke en time på å komme seg ut. Vi kan heller ikke være inne for å gi en konsekvens fordi det går utover hele barnehagen. Jeg har blitt slått, sparket, klort og spyttet på fordi en og mnage andre barn nekter å kle på seg eller nekter å høre etter. Desverre har barn på det området blitt ille de sistw 10 årene. Ta det heller opp som en bekymring og ikke som kritikk hvis du føler for å gjøre det. Anonymkode: 13c8a...b52 I vår bhg har vi reagert på at eldstemann blir kledd på alt for mye. Han er veldig varm av seg, og mange ganger når vi henter, går han med alt for ALT FOR mye klær, og er dryppende våt i håret av svette... men bhg argumenterer med at "hvis én for lov å gå uten genser under jakken nekter de andre også, og da kommer de til å fryse"... Og minsten min er litt som du beskriver i bhg, men ikke hjemme. Som i at han klikker i vinkel om noen prøver å ta av ham genseren inne. Han kan være helt rød og svett, men ikke faen om noen skal få ta den genseren av. Han er aldri sånn hjemme, så det er ikke akkurat noe vi får jobbet med og øvd på hjemme - det er kun barnehagepersonalet som opplever dette. Så der lar de ham bare gå med genseren på og være kokvarm.. (noe jeg synes er helt ok - han får ta konsekvensen av eget valg). Anonymkode: 5b51a...847 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #7 Skrevet 6. oktober 2023 Jeg synes det er merkelig at du tror du sitter på fasiten for hvordan alle barn bør gå kledd. Tror du seriøst ikke foreldre hadde sendt med barna annet tøy om barna deres var for kalde, for varme eller på andre måter upassende kledd? Veldig sært å tro at du vet bedre enn foreldrene hvordan deres barn bør gå kledd. Anonymkode: 5f4e4...b58 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #8 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Dette er ikke noe du skal legge deg borti. Du kjenner ikke andres barn, og deres behov. Noen barn er varme av seg, andre er kalde av seg. Barnehagene veileder, men for alt du vet, kan det være at disse barna har det helt fint i disse klærene. Jeg ser ikke helt problemet med regntøy-eksempelet ditt? Hva mener du barnet skulle gått med? Folk har ulike preferanser for klær. Og ulike behov. Jeg og mannen er stikk motsatt, der jeg blir alt for varm, mens mannen er frysepinn. Hva du og dine barn synes er behagelig og ubehagelig, er ikke fasit for hva andre trenger. Anonymkode: 5b51a...847 Du ser ikke problemet med fleeceforet regntøy midt på sommeren? Ikke regnet det ute heller. Anonymkode: 0a3df...b3c
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #9 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jobbet i barnehage i 20 år. Det med klær blir ikke bedre desverre. Kan love deg at vi som jobber i barnehagen maser og maser på de foreldrene som ikke kler barna sine riktig og har riktig klær. Men for barna skal være med pp aktiviteter må vi gjøre det så bra sol mulig. At noen går med for lite eller for mye kan også ha noe med selve barnet. At de nekter å bruke det og det. Desverre har vi ikke tid eller kapasiteten til at et barn skal bruke en time på å komme seg ut. Vi kan heller ikke være inne for å gi en konsekvens fordi det går utover hele barnehagen. Jeg har blitt slått, sparket, klort og spyttet på fordi en og mnage andre barn nekter å kle på seg eller nekter å høre etter. Desverre har barn på det området blitt ille de sistw 10 årene. Ta det heller opp som en bekymring og ikke som kritikk hvis du føler for å gjøre det. Anonymkode: 13c8a...b52 Takk for svar, kan nevnes at dette er en avdeling med barn mellom 1-2 år, så de velger ikke selv hva de har på Anonymkode: 0a3df...b3c
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #10 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg synes det er merkelig at du tror du sitter på fasiten for hvordan alle barn bør gå kledd. Tror du seriøst ikke foreldre hadde sendt med barna annet tøy om barna deres var for kalde, for varme eller på andre måter upassende kledd? Veldig sært å tro at du vet bedre enn foreldrene hvordan deres barn bør gå kledd. Anonymkode: 5f4e4...b58 Veldig sært å tro at alle foreldre er perfekte foreldre. Tror du også at omsorgssvikt ikke finnes? Anonymkode: 0a3df...b3c 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #11 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du ser ikke problemet med fleeceforet regntøy midt på sommeren? Ikke regnet det ute heller. Anonymkode: 0a3df...b3c I 25 varmegrader? Anonymkode: 0a3df...b3c
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #12 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I 25 varmegrader? Anonymkode: 0a3df...b3c Det var 25 varmegrader* er den delen av landet hvor vi har det varmt om sommeren. Anonymkode: 0a3df...b3c
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #13 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): I barnehagen til barnet mitt er det mye upassende bekledning fra både barnehagen sin side, men også av hva foreldre har liggende tilgjengelig for barna sine. For eksempel er det en som kun hadde liggende regntøy med fleecefor på sommeren, samt vår og tidlig høst. Barnehagen kledde da på ungen dette. Skal ikke barnehager veilede foreldre der det trengs, her i passende bekledning? Andre ganger har jeg det unger i varme tynge cherrox når det er støvlevær, og barn med tyn body med tynn jakke i et når det er kaldt osv. En annen hadde ikke vinterdress i vi ter kun foret regntøy og en tynn dunjakke beregnet for vår/sommer/høst. Skal man bare la slikt passere, hvor mye skal man tenke på og bry seg om andre en sitt eget barn? Anonymkode: 0a3df...b3c mind your own business, princess. 🙄 Jeg tenker nok at de har vettet i behold og dersom det er noe så er de nok i dialog med barnehagen. Du vet forresten at det er noe som heter kuldeurticaria? Anonymkode: bc46b...b7c 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #14 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I 25 varmegrader? Anonymkode: 0a3df...b3c Tja, tror du det er 25 varmegrader hele sommeren i hele landet hele sommeren....? Du skrev "om sommeren"; vel, her var det 12-13 grader og regn store deler av sommeren i år og ikke en eneste dag med 25 varmegrader. Det er også slik at noen dager er unntakstilstand, alle de andre klærene er våte, blitt borte i bhg, osv, og det var bare dette man hadde, akkurat i dag. I 25 grader ville jeg bare latt ungene leke ute i bare vanlig bukse, men kanskje bhg holdt på med noe vann-prosjekt, og derfor tok på regnbukse? Og det var bare den forede som var kommet med i bhg den dagen? Når du er innom bhg for å hente og levere, så ser du bare korte glimt av hva som skjer. Du ser overhodet ikke hva som er foranledningen til det som foregår. Jeg har hentet unger ikledd regntøy når det er varmt og strålende sol - men de har regntøyet på fordi de holdt på med noe veldig grisete og vannrelatert med en høytrykkspyler osv, litt tidligere, og hadde ikke gått inn for å skifte ennå. Anonymkode: 5b51a...847 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #15 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tja, tror du det er 25 varmegrader hele sommeren i hele landet hele sommeren....? Du skrev "om sommeren"; vel, her var det 12-13 grader og regn store deler av sommeren i år og ikke en eneste dag med 25 varmegrader. Det er også slik at noen dager er unntakstilstand, alle de andre klærene er våte, blitt borte i bhg, osv, og det var bare dette man hadde, akkurat i dag. I 25 grader ville jeg bare latt ungene leke ute i bare vanlig bukse, men kanskje bhg holdt på med noe vann-prosjekt, og derfor tok på regnbukse? Og det var bare den forede som var kommet med i bhg den dagen? Når du er innom bhg for å hente og levere, så ser du bare korte glimt av hva som skjer. Du ser overhodet ikke hva som er foranledningen til det som foregår. Jeg har hentet unger ikledd regntøy når det er varmt og strålende sol - men de har regntøyet på fordi de holdt på med noe veldig grisete og vannrelatert med en høytrykkspyler osv, litt tidligere, og hadde ikke gått inn for å skifte ennå. Anonymkode: 5b51a...847 Dette var mens ungen min hadde tilvenningen, derfor var jeg der mye og fikk med meg mye. Ungen hadde på fleeceforet regntøy i 25 varmegrader fordi det hadde regnet litt dagen før og kunne være litt fuktig i sandkassen. Jeg stusset over dette og så på plassen til ungen at det ikke hadde annet hengende der, og heller ikke de neste månedene. Anonymkode: 0a3df...b3c
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #16 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Veldig sært å tro at alle foreldre er perfekte foreldre. Tror du også at omsorgssvikt ikke finnes? Anonymkode: 0a3df...b3c Hvis det å høre at det finnes kalde barn som bruker fôret regntøy om sommeren gjør at du automatisk tenker omsorgssvikt da er det i grunnen ingen vits i å diskutere videre. Da kan vi like godt diskutere med en vegg. Snakk om å tenke det verste om andre. Anonymkode: 5f4e4...b58 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #17 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det var 25 varmegrader* er den delen av landet hvor vi har det varmt om sommeren. Anonymkode: 0a3df...b3c Nei, da er det vel ikke nødvendig å ha på seg jakke i det hele tatt? Det kan vel ikke foreldrene lastes for. Anonymkode: 24012...c9c 3
fru Alving Skrevet 6. oktober 2023 #18 Skrevet 6. oktober 2023 Tror ikke du skal bry deg så mye med bekledningen til de andre barna. Noen foreldre har alt av utstyr og klær på stell, andre er ikke like opptatt av å ha sko og klær til alt slags vær og temperatur. Du må nesten stole på at barnehagen sier fra om de ser at barna ikke får dekket sine behov. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #19 Skrevet 6. oktober 2023 Er du veldig usikker i foreldrerollen eller noe slikt? Siden du er så på jakt etter feil hos andre, mener jeg? Anonymkode: 1fe57...09d 4
Rucula Skrevet 6. oktober 2023 #20 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Takk for svar, kan nevnes at dette er en avdeling med barn mellom 1-2 år, så de velger ikke selv hva de har på Anonymkode: 0a3df...b3c Jeg hadde kommentert det. Spesielt hvis barnet ser kaldt ut "Hei, er det ikke litt kaldt for Marius å gå så tynnkledd nå??" Forøvrig har jeg aldri opplevd å se unger i dårlige klær og jeg har 2 små barn. Synes folk er flinke til å kle ungene sine. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå