Gå til innhold

Kan man få kramper i selve magesekken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg våknet i natt av spasmer/kramper på undersiden av ribbeina, på venstre side. Ganske langt fremme. Jeg har prøvd å se på bilder av organene, og for meg ser det ut som magesekken er i nærheten der, men jeg er ikke sikker.

Jeg har IBS og hadde diaré i hele går. Jeg har ofte hatt kramper i magen, men ikke akkurat der, og disse føltes annerledes. Ikke vonde, bare rare og bølgende. De ble mildere og ga seg helt utpå morgenkvisten.  Er litt engstelig, for jeg tenkte også på om det kunne være milten, men jeg vet ikke om man kan få spasmer i den heller.

Har som sagt IBS, så jeg vil ikke kontakte legen hvis dette er en helt vanlig greie. Noen som vet?

Anonymkode: 44c82...197

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være tarmen. Det går an å få spasmer i tarmen.

Anonymkode: 853d1...7ec

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan være tarmen. Det går an å få spasmer i tarmen.

Ja, det pleier jeg å få, men ikke så langt oppe. Dette var helt oppe, i underkant av ribbeina.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, det pleier jeg å få, men ikke så langt oppe. Dette var helt oppe, i underkant av ribbeina.

Prøv å se på en plansje over tarmen, der ser du at tykktarmen går ganske langt opp. Det kan også være muskulært. Hvis du er engstelig, er det lurt å snakke med lege. Så slipper du å være redd. Det er helt ok å kontakte lege når man er engstelig for noe i kroppen. 

• Nyttig 1
Skrevet

Det har ingenting med et ukjent svangerskap å gjøre?

Anonymkode: 4eae0...d22

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har ingenting med et ukjent svangerskap å gjøre?

Anonymkode: 4eae0...d22

Nei, jeg er hundre prosent sikkert ikke gravid.

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Prøv å se på en plansje over tarmen, der ser du at tykktarmen går ganske langt opp. Det kan også være muskulært. Hvis du er engstelig, er det lurt å snakke med lege. Så slipper du å være redd. Det er helt ok å kontakte lege når man er engstelig for noe i kroppen. 

Jeg har prøvd å se på mange ulike bilder nå, og å denne ser det faktisk ut som tarmene går helt opp i det området jeg mener. Men på de fleste bildene er tarmene flere centimer nedenfor ribbeina :klo:  Hva er riktig?

female-ribs-and-body-organs-pixologicstu

Skrevet

Den tverrgående tykktarmen går under ribbenene, men dette høres mer muskulært ut.
Muligens fasikkulasjon også kjent som leamus.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har også IBS, og har ofte sånn, på ulike steder i magen. 

Tenker at det er kramper/leamus etter at tarmen har jobbet mye, særlig siden du hadde diare i hele går. 

Anonymkode: b4274...ab5

• Nyttig 1
Skrevet
5 minutter siden, Gregarious said:

Den tverrgående tykktarmen går under ribbenene, men dette høres mer muskulært ut.
Muligens fasikkulasjon også kjent som leamus.

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har også IBS, og har ofte sånn, på ulike steder i magen. 

Tenker at det er kramper/leamus etter at tarmen har jobbet mye, særlig siden du hadde diare i hele går. 

Anonymkode: b4274...ab5

Ja, det høres veldig logisk ut!

Tusen takk for svar alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...