Gå til innhold

Regjeringen foreslår et rekordstort bistandsbudsjett på 58,5 milliarder kroner for 2023.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Politikerne elsker å bruke penger utenfor Norge, mens eget land forfaller i både vedlikehold, velferd, helse og omsorg. Kriminalomsorgen flykter ansatte fra, snart ingen som vil jobbe der heller: https://www.nrk.no/osloogviken/halden-fengsel_-83-ansatte-har-sluttet-pa-to-ar-1.16528366

Norge er under total kollaps, men dette bryr ikke regjeringen seg om. Fordi de hører ikke til folket, de er over alle andre. Opptatt av å sole seg i glansen, å grave til seg mest mulig. 

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/nar-malet-om-en-prosent-til-bistand/id2976806/

• Liker 7
  • Nyttig 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jippi, mer penger til korrupte ledere og organisasjoner  i andre land

Skrevet (endret)

Som forventet. Korrupte regimer i utlandet prioriteres framfor norske husholdninger.

De som tjener opptil 800.000 i året får ''skattelette'' mellom 200 og 600kr i året. Alle får dyrere drivstoff som spiser opp ''skattelettelsen'' allerede i starten av året. Heller ikke studentene får det bedre. Barnetrygden blir enda mindre verdt med prisstigningen. 

Er Vedums kalkulator fortsatt ødelagt?

P.S. Jeg vil trekke frem 2 positive ting jeg fant i årets statsbudsjett. Nemlig økte avgifter for snus, sigaretter, sigarer og alkohol og reduksjon av antall kvoteflyktninger med 1000 i året. Resten er bare elendighet.

Endret av Drizzt
  • Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Øke avgifter på dårlige ting ja, som sukker, alkohol, nikotin. Minst 20%.

Så øke alle ytelser i NAV til SIFO sitt budsjett, så folk slipper å søke om ekstra bistand som igjen tynger systemet. Fjerne alle tiltak som NAV sender folk på, her sparer man milliarder om man vil.

• Liker 5
Skrevet
Drizzt skrev (1 time siden):

P.S. Jeg vil trekke frem 2 positive ting jeg fant i årets statsbudsjett. Nemlig økte avgifter for snus, sigaretter, sigarer og alkohol og reduksjon av antall kvoteflyktninger med 1000 i året. Resten er bare elendighet.

Det vil bare føre til økt grensehandel, for de som har mulighet til det. Som ikke egentlig er positivt for norsk økonomi.

Etter min mening er den eneste gladnyheten i dag, at fredsprisen gikk til ei som jobber for kvinners rettigheter i Iran. 💖

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Callisto83 skrev (52 minutter siden):

Det vil bare føre til økt grensehandel, for de som har mulighet til det. Som ikke egentlig er positivt for norsk økonomi.

Etter min mening er den eneste gladnyheten i dag, at fredsprisen gikk til ei som jobber for kvinners rettigheter i Iran. 💖

Det positive er at flere vil redusere om ikke slutte med snus, sigaretter og alkohol.

Harryhandel forsvinner ikke uansett uten drastiske tiltak og denne regjeringen evner ikke gjøre noe drastisk i riktig retning.

Fredsprisen mistet all verdi etter Obama, så jeg bryr meg egentlig ikke om hvem som får den. Viktig med å støtte de som jobber for kvinners rettigheter i muslimske land, ja.

• Liker 6
Skrevet

Dette mens osd vanlige folk fremdeles står og venter på vår tur 🤔 

• Liker 4
Skrevet

Ja slemme syrere, de trenger ingen hjelp, de er jo både arabere og muslimer og fortjener krig og jordskjelv uten hjelp.

Libanon fortjener jo heller ikke noe hjelp da en liten eksplosjon burde de klare å fikse opp i selv.

Folk som setter opp prisen på snus/sigaretter og en LITEN økning i drivfstoff avgift mot å hjelpe folk som sulter, dør og bor i telt er det beste vi har derimot.

Vi burde kanskje også sende alle Ukrainerene hjem igjen så vi slipper å se de i matkø på fattighuset.

• Liker 1
Skrevet
Drizzt skrev (44 minutter siden):

Det positive er at flere vil redusere om ikke slutte med snus, sigaretter og alkohol.

Harryhandel forsvinner ikke uansett uten drastiske tiltak og denne regjeringen evner ikke gjøre noe drastisk i riktig retning.

Fredsprisen mistet all verdi etter Obama, så jeg bryr meg egentlig ikke om hvem som får den. Viktig med å støtte de som jobber for kvinners rettigheter i muslimske land, ja.

Den mistet vel verdi etter at yasser Arafat fikk den egentlig 

Skrevet
NakenPanda skrev (33 minutter siden):

Ja slemme syrere, de trenger ingen hjelp, de er jo både arabere og muslimer og fortjener krig og jordskjelv uten hjelp.

Libanon fortjener jo heller ikke noe hjelp da en liten eksplosjon burde de klare å fikse opp i selv.

Folk som setter opp prisen på snus/sigaretter og en LITEN økning i drivfstoff avgift mot å hjelpe folk som sulter, dør og bor i telt er det beste vi har derimot.

Vi burde kanskje også sende alle Ukrainerene hjem igjen så vi slipper å se de i matkø på fattighuset.

Klart de fortjener hjelp, men problemet er at så mye av pengene blir borte på veien

Skrevet
Concert skrev (3 timer siden):

Øke avgifter på dårlige ting ja, som sukker, alkohol, nikotin. Minst 20%.

Så øke alle ytelser i NAV til SIFO sitt budsjett, så folk slipper å søke om ekstra bistand som igjen tynger systemet. Fjerne alle tiltak som NAV sender folk på, her sparer man milliarder om man vil.

Slik at vi mister enda mer av norske penger til utlandet mener du?

• Liker 4
Skrevet
Guccitove skrev (1 minutt siden):

Slik at vi mister enda mer av norske penger til utlandet mener du?

Løsningen er å forby alt av snus, sigaretter og tobakkprodukter. Ikke selge, ikke kjøpe, ikke importere, ikke bruke.

Jeg ser heller ikke verdien av å drikke alkohol, for å være ærlig, så i en ideell verden er alkohol også forbudt. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Lurven skrev (38 minutter siden):

Den mistet vel verdi etter at yasser Arafat fikk den egentlig 

Det kan hende, men de to andre som fikk den sammen med han fortjente den like lite.

• Liker 1
Skrevet
Drizzt skrev (1 minutt siden):

Løsningen er å forby alt av snus, sigaretter og tobakkprodukter. Ikke selge, ikke kjøpe, ikke importere, ikke bruke.

Jeg ser heller ikke verdien av å drikke alkohol, for å være ærlig, så i en ideell verden er alkohol også forbudt. 

Siden du ikke ser verdien av det, så er det nok ikke andre som gjør det heller🙄

Og forbud funker jo veldig bra, finnes jo ikke narkotika i Norge eller?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg ser ikke problemet med å gi 1% av BNP til utenlandshjelp, så lenge hjelpen gis  på måter som funker, f eks bør penger til korrupte land gå utenom myndighetene

Endret av Topsi
Skrivefeil
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Bistandsbudsjettet er marginalt. Kun et par-tre prosent av statsbudsjettet.

Husk at de veldig mange av de som betaler mest i skatt støtter bistand. Mange ønsker mer å betale bistand enn å øke vårt enorme budsjett til NAV.

Endret av Brunello
Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

Bistandsbudsjettet er marginalt. Kun et par-tre prosent av statsbudsjettet.

Husk at de veldig mange av de som betaler mest i skatt støtter bistand. Mange ønsker mer å betale bistand enn å øke vårt enorme budsjett til NAV.

Nei bistand er under 1% av statsbudsjettet 

Skrevet
Guccitove skrev (4 minutter siden):

Siden du ikke ser verdien av det, så er det nok ikke andre som gjør det heller🙄

Og forbud funker jo veldig bra, finnes jo ikke narkotika i Norge eller?

Ta med narkotika også, ja.

Det finnes mange som ser verdi i å drikke alkohol, bli fulle, forårsake bilkollisjoner i påvirket tilstand, havne i slåsskamper, utøve vold mot andre i påvirket tilstand, voldta eller bli voldtatt fordi man var for full, ødelegge egen helse og havne på sykehus med dyr behandling på skattebetalernes regning, men det betyr ikke at mennesker trenger å drikke alkohol og gjøre alt dette. 

• Liker 1
Skrevet
Drizzt skrev (Akkurat nå):

Ta med narkotika også, ja.

Det finnes mange som ser verdi i å drikke alkohol, bli fulle, forårsake bilkollisjoner i påvirket tilstand, havne i slåsskamper, utøve vold mot andre i påvirket tilstand, voldta eller bli voldtatt fordi man var for full, ødelegge egen helse og havne på sykehus med dyr behandling på skattebetalernes regning, men det betyr ikke at mennesker trenger å drikke alkohol og gjøre alt dette. 

Narkotika er jo forbudt i Norge, og det fungerer jo så godt?

Er mye mennesker ikke trenger, egentlig det aller meste. Skal alt forbys da mener du?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Guccitove skrev (1 minutt siden):

Narkotika er jo forbudt i Norge, og det fungerer jo så godt?

Er mye mennesker ikke trenger, egentlig det aller meste. Skal alt forbys da mener du?

Det er ikke så forbudt når det er fritt salg på dagslys foran Gunerius bare noen noen meter fra politihuset. 

Et forbud vil innebære langvarig fengselsstraff og store bøter for alle som bruker, selger, kjøper, importerer narkotiske stoffer. 

Norge må satse på å bygge fengsler, men ikke av luksusstandard. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...