Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i gang med å kjøpe inn utstyr til :babyjente: som er ventet i april. Har sett på sprinkelseng på Ikea, må jo kjøpe madrassen der også pga litt "ukurante" mål, i forhold til andre butikker.

Spørsmålet er dermed: Hva slags madrass er best for baby? Har funnet tre som er i rett størrelse:

Springfjærmadrassen Sultan drømma, Polyetermadrassen Sultan blunda og Polyetermadrassen Sultan sussa.

Hva er best? Er polyeter det samme som skumgummi?

Noen med erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke helt det du spør etter, men..... Husker ikke navnet på madrassen, men har kjøpt både seng, madrass og overmadrass på Ikea, og er veldig fornøyd. I tillegg ligger gutten vår på et lammeskinn. Kjempefornøyd.

Skrevet

Jeg syns jeg leste et sted at små babyer ikke skal ha springfjærmadrass!

Polyetermadrass har jeg selv i min seng og det er vel noe slags skumgummi...

Ganske behagelig i alle fall! ;)

Skrevet

Når jeg en gang jobbet i babybutikk så lærte vi at små babyer ikke trenger springfjærmadrass fordi kroppene deres er for lette så det har ingen hensikt. Pleide bestandig å anbefale madrassene fra Simo, luftige og fine. Tror det var dacronfiber

Skrevet

Takk for svar!

Ok, ikke springfjærmadrass altså. Får ta en tur på Ikea og kjenne og se hvordan en "polyetermadrass" er.

Vil jo velge det beste for :babyjente: selvfølgelig!

Skrevet

Hei!

Jeg har kjøpt en seng på babybutikk og en på Ikea. Vi måtte ha to fordi vi har en på landet. Ikea sengen liker hun IKKE å ligge. Den er så inmari liten allerede fra 6 mnd alderen av. Men vi kjøpte den billigste. Så jeg anbefaller IKKE den... Tenkte det var greit å vite siden du skriver at du skal på Ikea å se.... ;)

Den på babybutikken bruker vi i dag og den er super! Men den var jo self dyrere.

Ikke helt svar på madrass da, men....

Skrevet

Ville bare tipse om den sprinkelsenga de har på Jysk, mye mer solid og fin enn Ikea-senga syns jeg. Den koster 695 (tror jeg) og kjøpte en madrass der til ca 500 kr. De hadde bare to typer madrasser. Den vi kjøpte og en skumgummimadrass. Det var ikke springfjær, men hva den er laget av aner jeg ikke. Madrassen er 60x120. Det er standardmål. Fordel når man skal kjøpe sengetøy. Lykke til med kjøpe av seng iallefall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...