Gå til innhold

Banken nekter å sette ned renten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kontaktet banken for å forhandle på renten tidligere i uka, og fikk beskjed om at de ikke hadde lov til å sette ned renten fordi det var for kort tid siden jeg forhandlet på renten sist. Forhandlet på renten i mai og fikk da satt den litt ned, men den ble satt opp igjen til samme nivå som vi ville ligget på om den ikke hadde blitt satt ned, i juli. Er dette sant?

Anonymkode: 80361...bf2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DNB? Bytt bank. Har vært der. Det eneste som hjelper er å bytte bank. Selv om man forhandler så setter de opp renta ved første og beste anledning, evt lar være å sette den ned (hvis renta går nedover).

Anonymkode: bc5f5...98e

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

DNB? Bytt bank. Har vært der. Det eneste som hjelper er å bytte bank. Selv om man forhandler så setter de opp renta ved første og beste anledning, evt lar være å sette den ned (hvis renta går nedover).

Ja, har DNB. De satte den litt ned i mai og i juli ble den satt opp til et nivå som tilsvarte 2,5 rentehevinger i samme jafs. 😅 Planlegger å bytte bank, men det blir først på nyåret. Vil se an hvor de forskjellige bankene legger seg i desember først.

Skrevet

Er du ikke fornøyd så kan du jo bytte bank. Banken er ikke forpliktet til å forhandle med deg om den ikke gidder, ts. Jeg ser heller ikke for meg at du er en veldig stor kunde med store lån, slik at de skulle ha noen interesse av å beholde deg?

Anonymkode: 6ac92...f95

• Liker 8
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Er du ikke fornøyd så kan du jo bytte bank. Banken er ikke forpliktet til å forhandle med deg om den ikke gidder, ts. Jeg ser heller ikke for meg at du er en veldig stor kunde med store lån, slik at de skulle ha noen interesse av å beholde deg?

Anonymkode: 6ac92...f95

Som sagt så planlegger jeg å bytte bank. Det jeg lurte på var om det faktisk var sant at bankene ikke hadde lov til å sette ned rentene fordi det var for kort tid siden mai. :) 

• Liker 1
Skrevet

Hold deg for all del unna DNB med mindre du har lyst å kaste ut masse penger på ingenting og rett i lomma på griske jævler. 

Ingen burde bruke DNB i dag. 

Anonymkode: a7d8a...df0

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Som sagt så planlegger jeg å bytte bank. Det jeg lurte på var om det faktisk var sant at bankene ikke hadde lov til å sette ned rentene fordi det var for kort tid siden mai. :) 

Det er nok ikke snakk om at det er forbudt ved lov for banken å sette ned renta, men at kundebehandleren du snakket med ikke får lov til det av sine overordnede. 

Anonymkode: 836fe...f1d

• Liker 7
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hold deg for all del unna DNB med mindre du har lyst å kaste ut masse penger på ingenting og rett i lomma på griske jævler. 

Ingen burde bruke DNB i dag. 

Dnb er Norges største bank på godt og vondt. Alle kan ikke bytte til andre banker, for det har ikke de andre bankene nok penger til.

Dnb er en god bank for mange. Hilsen en som forlot de for 30 år siden.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Når vi forhandlet om rente nylig, fikk vi satt ned renten i tillegg til at vi skulle få slippe neste renteheving. Forhandlingskortet mitt var å samtidig flytte 2 billån fra Santander. På billånene fikk vi 2% lavere rente. En melding til banken som tok meg to minutter å formulere sparte oss med andre ord for godt over 20 000 i året. Banken ordnet resten, slapp også gebyr for flytting av billån.

Anonymkode: 2aa0b...62c

• Liker 2
Skrevet
Brunello skrev (59 minutter siden):

Dnb er Norges største bank på godt og vondt. Alle kan ikke bytte til andre banker, for det har ikke de andre bankene nok penger til.

Dnb er en god bank for mange. Hilsen en som forlot de for 30 år siden.

DnB er ingen god bank med mindre man vil kvitte seg meg ekstra penger. 

Lovelig mafiavirksomhet

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De har lov selvfølgelig.

Men de vil ikke for da taper de penger på deg som kunde.

Bytt bank.

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er så klart lov, men som andre her påpeker var det kanskje en intern regel. 
jeg har nøyaktig samme erfaring med DNB. Byttet bank for mange år siden. Må si hele opplegget men individuell rente og at man skal holde på å ringe på den måten er veldig lite kundevennlig. Da liker jeg bedre slike som f. eks Bulder Bank som har en forutsigbar lav pris uten at man må følge med på de og ringe hele tiden. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, har DNB. De satte den litt ned i mai og i juli ble den satt opp til et nivå som tilsvarte 2,5 rentehevinger i samme jafs. 😅 Planlegger å bytte bank, men det blir først på nyåret. Vil se an hvor de forskjellige bankene legger seg i desember først.

Det måtte bare være DNB, ja. Det var akkurat den typen elendig oppførsel som fikk oss til å bytte bank. ALDRI MER. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er nok ikke snakk om at det er forbudt ved lov for banken å sette ned renta, men at kundebehandleren du snakket med ikke får lov til det av sine overordnede. 

Anonymkode: 836fe...f1d

Ja. De du snakker med har nesten ikke myndighet til å gjøre noe som helst, samme hva det er. Omtrent alt må via sjefene deres. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

DnB er ingen god bank med mindre man vil kvitte seg meg ekstra penger. 

Lovelig mafiavirksomhet

Hvorfor har de kunder i det hele tatt??? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mange trofaste kunder og folk som stoler for mye på banken desverre. Samme med forsikring, strøm etc. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kontaktet banken for å forhandle på renten tidligere i uka, og fikk beskjed om at de ikke hadde lov til å sette ned renten fordi det var for kort tid siden jeg forhandlet på renten sist. Forhandlet på renten i mai og fikk da satt den litt ned, men den ble satt opp igjen til samme nivå som vi ville ligget på om den ikke hadde blitt satt ned, i juli. Er dette sant?

Hvorfor går du da ikke bare for fastrente?

Anonymkode: 24301...da6

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Bankene har selv lov til å forhandle med dem de ønsker, dvs at de kan nekte å sette ned renten ved en renteforspørsel fra en kunde.

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Bankene har selv lov til å forhandle med dem de ønsker, dvs at de kan nekte å sette ned renten ved en renteforspørsel fra en kunde.

Det er jeg klar over. Personen jeg snakket med formulerte det sånn at det virket som det var en lov som forbød bankkunder å forhandle på rente flere ganger innen et gitt tidsrom.

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

For vår del,  de matcher tekna-avtalen og har bedre nettbank 

Anonymkode: 17ec5...5b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...