Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Tar dette anonymt.
Jeg holder på å søke gjeldsordning nå, og har i den anledning noen spørsmål, som jeg ikke klarer å få konkrete svar på via informasjonen jeg finner på nett.

Bakgrunnsinformasjon: 
Jeg har totalt ca 2.1 millioner i gjeld. Alt er forfalt/misligholdt, utenom studielånet.
Studielånet er på ca 530k.

Jeg eier ingenting, og det er ingenting å selge, så jeg trenger ikke tips eller råd om økonomistyring (eller jeg trenger jo åpenbart det, men ikke i denne tråden)

Pr idag går jeg på aap og får ca 480k i året på det. Er i mitt første år på aap, men vært sykemeldt i 1 år først.
Det er tvilsomt at jeg står i noen jobb utenom jobbtrening i iallefall 1.5 år til. 

Spørsmål 1:

Hvor spesifikk må jeg være på hvert enkelt krav? Si f.eks om vi tar kravene jeg har hos kredinor. 17 saker. 
Skal hver enkelt sak utdypes om hva beløpet gjelder, dato, etc, eller holder det med en generell oversikt, ala Kredinor, 17 saker, sum pr sak og deretter total.

Spørsmål 2: 

Når de sier ta kontakt med dine kreditorer, er det de som har sendt kravet til inkasso, eller inkassoselskapet?

Spørsmål 3:

Får man gjeldsordning når man går på aap? Klarer ikke å få et ja/nei svar på dette noe sted.

Og ja, bare kom med kritikk. Det er både fortjent og velbegrunnet, så det er ingen problem.
Det er jo åpenbart sykdom i bilde (ikke spillegalskap eller rus) så dere trenger ikke å gå helt bananas, men alle skjønner jo at jeg trenger hjelp, både med gjeldsordningen, men også med livet videre når/om søknaden blir godkjent.

Anonymkode: def90...4b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Du fører opp kreditors navn, så saksnr og så beløpet du skylder. Du nevner Kredinor som eks. Da må du føre opp Kredinor 17 ganger. Da må du føre opp hver enekelt sak med saksnr og et konkrete beløpet ut for hver sak.

Du kontakter inkassoselskapet.

Ja du får gjeldsordning når du går på AAP

Med vennlig hilsen

TBergh

• Liker 1
  • Nyttig 2
  • 3 måneder senere...
Skrevet
TBergh skrev (På 6.10.2023 den 13.49):

Hei.

Du fører opp kreditors navn, så saksnr og så beløpet du skylder. Du nevner Kredinor som eks. Da må du føre opp Kredinor 17 ganger. Da må du føre opp hver enekelt sak med saksnr og et konkrete beløpet ut for hver sak.

Du kontakter inkassoselskapet.

Ja du får gjeldsordning når du går på AAP

Med vennlig hilsen

TBergh

Hei TBergh, og takk for dette svaret. Jeg har nå skrevet søknad, og lurer på om du kan se over denne før jeg sender inn?
Kan betale en liten slant som takk for hjelpen. 

Anonymkode: def90...4b4

Skrevet

Jeg fikk en fra nav til å søke for meg. Ga bare alle papirer til han. 

Du kan ikke ha opprettet ny gjeld de siste 6 mnd. 

Jeg tjente for lite, så betalte aldri noe på gjelden, husker ikke helt hva jeg hadde. 

Etter 5 år fikk jeg brev om at alt gjeld var slettet. 

Anonymkode: 7c72d...7d6

Skrevet

2,1 millioner i lån. Da eier du vel leilighet eller bil? Hvis ikke må du ringe luksusfellen. Har du vært i krise og ikke åpnet regninger. Jeg har 35 k i gjeld og eier heller ikke stort, må leie for å spare bsu/ ek. Ta kontakt med kreditorer og nav. Hvor gammel er du?

Anonymkode: 8931b...6d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...