Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2002 #1 Skrevet 5. november 2002 Noen som har vært der? Hvordan var det? Hva går det an å ta seg til av spesielle ting hvis en skal være der en måned? Min store drøm er å reise dit, så jeg vil høre alt :D
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2002 #2 Skrevet 7. november 2002 Hei! Kjørte rundt i Irland i sommer, og likte meg veldig godt der. Vi var der i ei uke, og det var greit nok, selv om det hadde blitt litt mindre stress om vi hadde hatt noen dager til. En måned er iallefall rikelig med tid skulle jeg tro. Det er veldig små avstander der, og du kan kjøre over øya på en dag dersom du tar motorveien. Vi vekslet mellom motorvei og de små landeveiene, noe som var veldig reit. De små landeveiene er nemlig VELDIG små og smale til tider, og etter ei stund får man nok av å se grønne åser også, så da var det greit å kjøre litt på motorveiene iblant. Dublin er en fin by med masse puber etc, men vi falt i grunnen mer for vestkysten. En tur ut på Aran Islands er et must! Ellers kan jeg anbefale Kilkenny -veldig koselig. det finnes masse gamle slott og borger å se rundt omkring, og vi ble i grunnen litt mettet på det, men er man spesielt historieinteressert, er det jo veldig spennende. Vi reiste ikke til nord Irland, men kan tenke meg at det er spennende å se hvordan det er der også. Bare spør dersom du lurer på noe!
Gjest ragnhils ikke innlogget Skrevet 7. november 2002 #3 Skrevet 7. november 2002 Har aldri vært i Irland, men drømmer om det selv - og sjekket litt om turer og sånn for en tid tilbake. Jeg har en venn i Irland (dublin), og han tipset meg om Paddywagon tours - det skal visst være veldig bra - og kanskje midt i blinken for dere? Søk på Paddywagon på f.eks Google, så finner du dem. Ellers vet jeg ikke så mye - siden jeg ikke har vært der selv. Ragnhild
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2002 #4 Skrevet 7. november 2002 Var jeg som begynte innlegget Det jeg vurderer er atlantis, var inne og så på atlantis sine sider på nettet. De hadde ungdomsutveksling med forskjellige land, deriblandt Irland. Jeg har lyst å prøve Internship programmet deres, altså jobbe i Dublin med noe som er akutelt for det jeg studerer i ca en måned. Syntes det hørtes ut som en drøm!! En får jo ikke betaling da, men jeg får jo bodd i Irland :D Noen som har erfaring med dette programmet?
Kris Skrevet 27. november 2002 #5 Skrevet 27. november 2002 Jeg var på kombinert tog/sykkelferie i Irland i 2000. Tok Tog fra Dublin til Limerick og syklet nordover langs vestkysten til Galway. Kan anbefale vestkysten både pga natur, kultur og menneskene. Galway var en spennende by, men selvfølgelig veldig full av turister. Den lille landsbyen Doolin kan anbefales. Det samme med klippene ved Moher. Vi var også en tur nord til naturområdet Connemara. Jeg ble glad i Irland, og jeg har skrevet et lengre innlegg tidligere på KG, som sier litt mer. mvh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå