Gå til innhold

Forskjell på hund og katt, når du kommer hjem.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begge så kjenner dette igjen 😅

Free Cat Vs Dog Welcome Meme template to design

Anonymkode: ffe64...0a1

• Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det der er en dårlig fremstilling av katter. Katter blir faktisk svært knyttet til menneskene sine. Flere ganger da jeg sitter eller legger meg, så kommer pus og legger seg ved siden av og klemmer hodet inntil og ser på meg med smilende øyne. Har da allerede fått mat for å si det sånn. Koselige og herlige dyr❤️

Anonymkode: 7144f...733

• Liker 10
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Både katter og hunder er herlige dyr. Synes kattene er kosete de også. Jeg har selv begge deler.

• Hjerte 4
Skrevet

Når jeg kommer hjem, så møter både hunden og katten meg i døren. :) 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Dere må se humoren i det...TS

Anonymkode: ffe64...0a1

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Synes det der er en dårlig fremstilling av katter. Katter blir faktisk svært knyttet til menneskene sine. Flere ganger da jeg sitter eller legger meg, så kommer pus og legger seg ved siden av og klemmer hodet inntil og ser på meg med smilende øyne. Har da allerede fått mat for å si det sånn. Koselige og herlige dyr❤️

Anonymkode: 7144f...733

Sant! Min hadde lignende reaksjon da andre katten ble syk og måtte avlives

Anonymkode: aa613...7cf

• Hjerte 1
Skrevet

Katten hoppet ned fra «sengen» sin og løp bort til meg hver gang jeg kom hjem. Hørte hoppet/potene som traff gulvet før jeg hadde rukket å lukke igjen døra.

Anonymkode: 5b1f7...447

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Mine møter meg begge to i døra og har gjort det bestandig, eller står i vinduet og venter og mjauer på meg 🙂 

Har jeg vært lenge borte kan det likevel være at spesielt den ene er fornærmet og skal "straffe"  meg noen timer før hun vil kose 😉 Veeeldig menneskelige egenskaper......følger meg overalt i huset, inkl på do - alltid 😄 

Så Nei - din fremstilling er verken korrekt eller morsom 😉 

Anonymkode: ab133...572

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, det er liten tvil om at de fleste hunder ikke eier tidsbegrep og er svært knyttet til mennesket/menneskene sine. Min hund hadde en voldsom velkomstdans og var helt fra seg, selv om jeg bare hadde vært nede i vaskekjelleren 4 minutter for å hente de tørkede håndklærne. Hun reagerte likedan om jeg hadde vært borte 1 time eller 5 minutter. Det var egentlig litt slitsomt, og jeg ga aldri noe oppmerksomhet når jeg kom inn døren fordi jeg ville ikke gire opp hunden til å tro at det å komme hjem var nærmest en fantastisk, uventet hendelse som måtte lages mye oppstyr av. Det var det ikke. Jeg kommer hjem - hver gang.

Da jeg hadde katt, brydde den seg ikke. Den lå i sofaen og rikket seg ikke når noen kom hjem.

Anonymkode: c6838...e68

• Liker 1
Skrevet

Katten min var ikke sånn, møtte meg alltid i døra og klaget høylytt om den var alene noen timer. Diltet etter meg både inne og ute og ville ha kos hele tiden. På generelt basis tror jeg katter er veldig misforståtte av folk som ikke er vant til dem, de er ikke sære eller usosiale.

• Liker 3
Skrevet

Har 3 katter i alderen 4 måneder - 3 år og alle står parat i døråpningen når jeg kommer hjem fra arbeid og skal kose.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Katten står ved døra og venter på meg, hilser på meg, og er glad for å se meg når jeg kommer hjem 😸

• Liker 1
Skrevet

Det varierer veldig hvordan pus reagerer når jeg kommer hjem. Noen ganger må jeg faktisk vekke ham, andre ganger er det halen rett til værs og alle varianter av mjau som finnes. 

Anonymkode: 37a05...90d

• Liker 1
Skrevet

Jeg har begge deler og både katten og hunden kommer løpende til døra når jeg kommer hjem jeg hadde katten først og den har alltid kommet til døra, stryker seg mot bena mine og er tydelig glad for å se meg. Sånn gjorde den forrige katten min også, så jeg kjenner meg ikke igjen i hovedinnlegget.

• Liker 1
Skrevet

Katten min kommer alltid for å hilse på når jeg kommer hjem. Han mjauer og er tydelig glad for å se meg. Om han er ute så venter han ofte ved døren og kommer for å møte meg når jeg nærmer meg.

Jeg skjønner at det skal være humor, men veldig mange tror at det er sånn katter er. At de ikke knytter seg like mye til mennesker som det hunder gjør, men det er feil.

• Liker 1
Skrevet

Kattene mine løper å møter oss i døra når vi kommer hjem, mjauer å maler, gnikker seg inntil oss, ruller seg rundt på gulvet og hopper opp i armene våre. Hunden derimot  løper sammen med kattene for å få kos bare. 

Anonymkode: c740f...bf8

• Liker 1
Skrevet

Det er vel bare en myte at katter ikke er sosiale dyr, men de er det vel på en annen måte enn hunder

Skrevet

Den ene katten kommer stort sett først til døren, den reagerer før bikkja og beiner til døren. Den andre katten er mer spankulerende og jeg tror den bare blir med de to andre for flokkens del. Bikkja er like dust uansett, om du er i et annet rom i 5 min eller borte i 5 timer, mens kattene har nok bedre tidsperspektiv og blir ikke like gira av 5 minutter i annet rom, de har stålkontroll. 

Anonymkode: 52a3e...323

Skrevet

Hadde katt i oppveksten. Den gikk i trappa og skikket mellom trappetrinnene når det var noen på døra så fremst den ikke spiste el sov tungt. Han hilste på alle familiemedlemmer og også en del kjente med maling og høy hale. Med meg og fattern kom han avogtil ned i gangen. Hunden vi hadde samtidig var faktisk mindre gira på hilsing enn katten m oss barna. Vi var så små at hunden var mest knyttet til muttern som tok alt ansvar. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...