Gå til innhold

Løgnen om "Godt og inkluderende arbeidsmiljø"...standard i alle annonser.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at dette er typisk å skrive, stort sett stemmer det aldri. Mennesker er jo flokkdyr, etablerer klikker gjennom år. Som sjelden slipper inn nye, spesielt om du ikke innretter deg etter leder i flokken.

Tenker også at det er feil at arbeidsgiver skal definere miljøet, det er noe du selv må gjøre etter å ha jobbet der en tid. Undersøkelser im miljøet har ingen verdi heller, fordi folk tørr ikke si hva de mener. Er redde for å miste jobben, arbeidslivet i dag handler stort sett om sosial dumping og frykt kultur. Om noen varsler ligger de tynt ann, som regel fryst ut. Etterpå kommer HR eller annet med noen dårlige svar "vi opplever at vi har et godt miljø" 🤮 Som en politiker som lyver til folket.

Enda en krisesak her: https://frifagbevegelse.no/arbeidsmanden/elise-varslet-om-utfrysing-og-mobbing-men-ble-staende-alene-pa-jobb-6.158.969185.be32c10b31

Anonymkode: 67dd9...03b

• Liker 1
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bitter much?

Anonymkode: 67d6f...d99

• Liker 3
Skrevet

Okei. Hvis man mistrives overalt bør man kanskje gå inn i seg selv. 

Anonymkode: 9d866...9d3

• Liker 9
Skrevet

De stedene jeg har jobbet hvor dette har stått, så stemmer det veldig bra.

Anonymkode: db3bb...051

• Liker 3
Skrevet

Jeg har bare hatt godt og inkluderende arbeidsmiljø dr stedene jeg har arbeidet. Mennesker er generelt hyggelige og imøtekommende. Opplever du det motsatte om og om igjen er det på tide at du går mer i deg selv.

Anonymkode: 206e4...73d

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bitter much?

Les innlegget som er linket inn heller. 

Anonymkode: 901fe...06e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har bare hatt godt og inkluderende arbeidsmiljø dr stedene jeg har arbeidet. Mennesker er generelt hyggelige og imøtekommende. Opplever du det motsatte om og om igjen er det på tide at du går mer i deg selv.

Anonymkode: 206e4...73d

Først må man lese innlegget som er linket inn før man begynner å kommentere.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Først må man lese innlegget som er linket inn før man begynner å kommentere.

Hvis TS ønsker at man skal diskutere varslingssaker og tillitsvalgtes roller, så bør det komme frem i HI, og at det er nødvendig lese lenken for HI ikke inneholder nok relevant informasjon.

Anonymkode: db3bb...051

• Liker 3
Skrevet

Hadde jo vært morsomt om de som ikke er slik var ærlige

"Helt forferdelig arbeidsmiljø, mye mobbing på arbeidsplassen"

Anonymkode: 84955...8ba

• Liker 4
Skrevet

86 000 personer opplever alvorlig mobbing på jobb hver måned.

1. En av fem opplever diskriminering på bakgrunn av sykdom, kjønn, alder, etnisk bakgrunn eller seksuell identitet.
  2. Personer som er åpne om psykiske helseutfordringer i jobbsøknaden, får 27 prosent færre innkallinger til intervju
  3. Hver tredje arbeidsgiver er usikker på om arbeidstakere med en funksjonsnedsettelse er en like stor ressurs som «alle andre».
  4. Personer som blir utsatt for diskriminering, har høyere risiko for å utvikle depresjon, angst og psykiske plager
  5. Personer som føler seg stigmatisert, kan ha høyere terskel for å delta på viktige sosiale arenaer og aktiviteter
  6. Fordommer om psykiske utfordringer kan forsterke stigma om egne helseplager, og gjøre det vanskeligere å oppsøke livsnødvendig hjelp
  7. Dobbelt så mange skeive er plaget av ensomhet sammenlignet med befolkningen ellers.
  8. Hver femte skeive med innvandrerbakgrunn føler seg ekskludert fra skeive miljø i Norge.
  9. Manglende åpenhet om seksuell orientering, kommer som oftest av frykt for å bli utstøtt, sett ned på eller avvist.
  10. Rasisme er ekskluderende og bidrar til å forsterke utenforskap. Opplevd utenforskap kan også være utgangspunkt for rasistiske holdninger, radikalisering og hatkriminalitet.
  11. Rasisme i barne- og ungdomsårene øker sjansen for psykiske og fysiske helseplager senere i livet.
  12. Innvandrere opplever mindre grad av tilhørighet til både eget hjemlandet og til Norge enn befolkningen for øvrig.
  13. Innvandrere opplever oftere å bli satt i bås, og ikke bli akseptert som den de er.
  14. Rundt en tredjedel innvandrere oppgir at de ikke har en eneste venn uten innvandrerbakgrunn.
  15. Nesten halvparten av innvandrere oppgir at de har opplevd diskriminering i løpet av det siste året. Dette gjelder særlig i arbeidslivet og til delt i boligmarkedet, men også på andre arenaer.
  16. Innvandrere opplever i mindre grad enn den øvrige befolkningen å bli møtt med respekt på ulike samfunnsarenaer. Opplevelsen av diskriminering er uavhengig av sosioøkonomisk status, botid og språkkunnskaper. Tvert imot opplever innvandrere som skårer høyt mer diskriminering.

Fra verdensdagen for psykisk helse sin hjemmeside

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Tenkte på noe lignende her om dagen da jeg kikket innom en del jobbannonser. 

Nesten alle listet opp noe lignende som "trivelige kolleger" og "godt arbeidsmiljø" som det de kunne tilby den som søkte.

Ærlig talt, det er jo det minste man må kunne forvente? En ting er at det garantert er snakk om sannheter med modifikasjoner, noe annet er at folk må jo være både kjipe og fantasiløse når dette er det beste de kan friste en arbeidssøker med.

Endret av ti10
.
Skrevet
ti10 skrev (5 minutter siden):

Tenkte på noe lignende her om dagen da jeg kikket innom en del jobbannonser. 

Nesten alle listet opp noe lignende som "trivelige kolleger" og "godt arbeidsmiljø" som det de kunne tilby den som søkte.

Ærlig talt, det er jo det minste man må kunne forvente? En ting er at det garantert er snakk om sannheter med modifikasjoner, noe annet er at folk må jo være både kjipe og fantasiløse når dette er det beste de kan friste en arbeidssøker med.

Ja, listen med hva de kan tilby er ganske kort.

Men listen med krav er ganske LANG...

Noen er så gale at de krever superhelter som skal brenne for jobben sin... 😅 Som skal gi det lille EKSTRA... 🤮

• Liker 4
Skrevet

Dette er jo også grunnen til at det er helt innenfor at en jobbsøker pynter på sannheten på jobbintervju 💅

Anonymkode: 9969a...3cf

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er jo også grunnen til at det er helt innenfor at en jobbsøker pynter på sannheten på jobbintervju 💅

Anonymkode: 9969a...3cf

Jeg har blitt god på å konfrontere de, med hva som er skrevet...elsker det. Mange vet ikke hva de skal svare 😂

Da kommer politiker pjattet: "jeg opplever...vi føler..." bla bla.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg har blitt god på å konfrontere de, med hva som er skrevet...elsker det. Mange vet ikke hva de skal svare 😂

:klappe:

Anonymkode: c9d5b...bb8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du har bare bestemt deg for at alle arbeidsplasser har dårlig miljø? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Så du har bare bestemt deg for at alle arbeidsplasser har dårlig miljø? 

Jeg tror flertallet av arbeidsplasser har dårlig miljø, altså: ikke alle.

Mennesker er jo konforme sauer stort sett, som også elsker å baksnakke. Trykke andre ned, skal være bedre etc. Får de en sjanse som er til en fordel...så driter de i sine kollegaer.

Så, aldri stol på en kollega. Det er ikke dine venner, samme med dine ledere.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg tror flertallet av arbeidsplasser har dårlig miljø, altså: ikke alle.

Mennesker er jo konforme sauer stort sett, som også elsker å baksnakke. Trykke andre ned, skal være bedre etc. Får de en sjanse som er til en fordel...så driter de i sine kollegaer.

Så, aldri stol på en kollega. Det er ikke dine venner, samme med dine ledere.

Jeg har jobba mange forskjellige steder, ett eneste sted har det vært dårlig miljø. Hvis du har opplevd at det er dårlig alle steder du har jobba, er det kanskje på tide å ta en titt innover? 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har jobba mange forskjellige steder, ett eneste sted har det vært dårlig miljø. Hvis du har opplevd at det er dårlig alle steder du har jobba, er det kanskje på tide å ta en titt innover? 

Hvor mange steder har du jobbet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvor mange steder har du jobbet?

Mange, mer trenger du ikke å vite. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...