Gå til innhold

Hvorfor bor voksne barn hos mor og far?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor bor voksne barn hjemme hos mamma og pappa?
Altså mannfolk på 30 år med jobb og god økonomi.. har aldri flyttet hjemmefra.  

så nei, jeg lurer ikke på hvorfor en 18/19 åring bor hjemme.. 

men godt voksne menn med utdanning og god inntekt som aldri kommer seg ut av gutterommet.. 

Anonymkode: 84867...4f9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sparer til ek

Endret av Duff
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Duff skrev (Akkurat nå):

Sparer til ek

Han har flere millioner på konto.. så han kan kjøpe seg bolig uten lån.. 

Skrevet

kanskje det er mindre ensomt ?

Anonymkode: 2c335...d20

• Liker 3
  • Hjerte 5
Skrevet

Deilig å bo på hotell,  med rydding og mat i kjøleskapet.

Anonymkode: 746a2...42f

• Liker 12
  • Nyttig 7
Skrevet

De har ikke råd til egen bolig, de sparer til egen bolig, de har sykdommer eller andre utfordringer som gjør at de trenger å ha andre i nærheten, de synes det er behagelig å bo hjemme fordi foreldrene oppvarter dem, de liker å bo hjemme fordi de har et nært forhold til foreldrene, de velger å bo hjemme fordi de planlegger å overta foreldrenes bolig når de dør/flytter på sykehjem... og sikkert veldig mange andre grunner. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest Middelmådig
Skrevet

Hvorfor ikke? Kanskje de trives sammen? Det var veldig vanlig før (og noen har det slik enda) at generasjoner bor sammen. Jeg kunne gjerne tenke meg å samle familien min under ett tak, men vi bor laaaaangt i fra hverandre. Mye mer praktisk å bo sammen når vi trenger hverandre. Særlig når foreldre begynner å bli gamle og skrøpelig eller når barna får barn for første gang. Mye bedre å bo i hus med foreldregenerasjonen enn sitte alene, ensom mens far er på jobb og ingen har erfaring med babyer.. 

Men, ja, noen menn finner ikke kvinner så da er det vel mindre ensomt å bo hos foreldrene. Betyr ikke nødvendigvis at han er helt evneveik. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvem er "han"? Du nevner ingen spesifikke i ditt første innlegg men nå sikter du plutselig til EN bestemt fyr..."han"?

• Liker 8
Skrevet

Pga økonomi?

Anonymkode: 5b85a...389

Skrevet

Det er håpløst å svare når det gjelder en spesifikk person vi ikke vet noe om. Spør han, han har sikkert en grunn.

Skrevet

og hvordan i all verden mener du egentlig at noen unge voksne liksom skal klare å skaffe seg egen leilighet i nåtidens økonomi??       

Anonymkode: afc97...175

• Liker 1
Skrevet

det er tydelig at du snakker om en spesifikk person

jeg vet ikke hvor du har det fra at den personen har så mye penger på kontoen er jo ikke noe man går rundt og sier

å hvis han har sagt at han har så mye penger er det helt sykker ikke sant, bare noe man prøver å skryte på seg

kan også være at den personen har en jobb du tenker tjener veldig mye, kan også hende det men det er en del folk i den aldren som har veldig store lån på tull\forbrukslån

jeg er også enig men det andre skriver har kan også være at han sparer for og komme ut på bolig marked

men du får nesten spørre han om hva det er, jeg tror ikke han har di pengene du sier han har

Anonymkode: 90330...4ea

Skrevet

Grunnen til at storebror min bor hjemme akkurat nå er at han akkurat har blitt singel , og ser seg om etter en ny leilighet!

• Liker 5
Skrevet
On 10/6/2023 at 11:30 AM, AnonymBruker said:

Så du tenker på en spesiell mann, ikke menn i flertall? Det er ikke veldig vanlig at menn bor hjemme til de er 30 år. Jeg vil tro at det er spesielle årsaker, sannsynligvis psykisk eller lav boevne som er årsaken.

Anonymkode: 8adea...91a

Skrevet

Jeg har aldri truffet en mann som har passert 30 som fortsatt bor hos mor og far.

• Liker 1
Skrevet

Noen bor hjemme fordi de har utfordringer, er syke eller ikke klarer å betale fo egen bolig.

Noen gjør det vel fordi det er noe de trives med og det er billig. 

En jeg kjenner bodde i sokkelen til foreldrene til han var godt over 40 og når han flyttet sammen med en dame måtte han til og med låne penger av foreldrene til egenkapitalen.

Anonymkode: 177d0...610

Skrevet

Jeg har en kusine på 27 år som bor hjemme fortsatt. Hun er i full jobb nå. Hun sier selv at hun har det så behagelig der at hun ikke vil flytte. Får alle måltider servert og klær vasket osv. Hun har alltid vært bortskjemt og fått alt hun vil av foreldrene, så det henger nok sammen med det. 

Anonymkode: 14e73...529

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.10.2023 den 22.11):

og hvordan i all verden mener du egentlig at noen unge voksne liksom skal klare å skaffe seg egen leilighet i nåtidens økonomi??       

Mange voksne bodde hjemme lenge før 2022... fremover vil det nok være en del av grunnen, men det forklarer ikke alle de langt i 20-åra som bor på hotell hos mor og far.

Anonymkode: a898e...26a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.10.2023 den 22.11):

Hvis man har jobb så kan man jo leie seg en leilighet. Helt normalt å klare seg selv som voksent menneske altså. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis man har jobb så kan man jo leie seg en leilighet. Helt normalt å klare seg selv som voksent menneske altså. 

Men hvorfor? Det og leie er jo og kaste penger ut av vinduet? Hadde han fyren hatt flere millioner på konto om han flyttet hjemmefra og leide i dagens marked? 
faren min flyttet ikke hjemmefra før han var 30 , og har aldri hatt en krone i lån. Tror det var vanlig på 60- tallet. En ny greie at en skal kastes ut i økonomisk ruin så fort en er blitt myndig. 

Anonymkode: 56366...79b

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...