AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #1 Skrevet 6. oktober 2023 Jeg er nå høygravid, og har fått mange forskjellige kommentarer frem til nå på både mage og kropp…. Først prøvde jeg å ikke ta meg nær av det, om folk kom med kommentarer som «ååå du ser jo bare feit ut ikke gravid liksom» eller «magen din har veldig rar fasong», kommentarene eskalerte til å bli «neimen for en feit nisse du har blitt!» og da kjente jeg at det kokte over for meg😤 måtte fortelle vedkommende at sånne kommentarer kunne hun spare seg for, men da sa hun bare «du vet selv at du er feit og stor, som alle gravide, du må tåle å høre det» jeg syns det er så usmakelig at folk generelt tror at det bare er fritt frem å kommentere en gravid kropp på den måten?… jeg har også fått usmakelige spørsmål som «har du fått strekkmerker? Tror du at du får mye av det? Tror du at du klarer å kvitte deg med vekta etterpå?»…. Er dette ‘vanlige’ kommentarer av folk og jeg overreagerer eller er det rett og slett bare frekt? Hvordan forholder du deg til og svarer på slike kommentarer og spørsmål? Anonymkode: 08c85...1b6 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #2 Skrevet 6. oktober 2023 Vet du, jeg fikk ikke en eneste kommentar på verken det ene eller andre sist jeg var gravid. Hva slags folk er det du omgir deg med? Anonymkode: 25596...93d 10
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #3 Skrevet 6. oktober 2023 Hvem er disse folkene? Venner? Familie? Tilfeldige forbipasserende? Naboer? Anonymkode: 0cc22...150
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #4 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vet du, jeg fikk ikke en eneste kommentar på verken det ene eller andre sist jeg var gravid. Hva slags folk er det du omgir deg med? Anonymkode: 25596...93d Min egen mor og en venninne sier de verste tingene😬 godt å høre du har sluppet å høre slike ting, for det er helt pyton Anonymkode: 08c85...1b6
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #5 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min egen mor og en venninne sier de verste tingene😬 godt å høre du har sluppet å høre slike ting, for det er helt pyton Anonymkode: 08c85...1b6 Huff, det er jo virkelig ikke greit. Selvsagt er det ikke fritt fram å kommentere kroppen din bare fordi du er gravid. Anonymkode: 25596...93d
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #6 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvem er disse folkene? Venner? Familie? Tilfeldige forbipasserende? Naboer? Anonymkode: 0cc22...150 Naboen min har sagt at jeg ser ut som en sprekkeferdig hvalross, prøvde bare å le det bort men samtidig tenkte jeg…. Hva feiler det folk? Anonymkode: 08c85...1b6
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #7 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Huff, det er jo virkelig ikke greit. Selvsagt er det ikke fritt fram å kommentere kroppen din bare fordi du er gravid. Anonymkode: 25596...93d Godt å høre at noen er enig😅 jeg føler at det ikke hjelper å si ifra heler, får ingen forståelse på at det er vondt og sårende å høre slike kommentarer Anonymkode: 08c85...1b6
exictence Skrevet 6. oktober 2023 #8 Skrevet 6. oktober 2023 For non slemme ting å si Tror ikke det er normalt å si. Tror jeg ville svart: Mener du at den kommentaren er noe konstruktivt å komme med? 1 1
Blueberrymuffin Skrevet 6. oktober 2023 #9 Skrevet 6. oktober 2023 (endret) Høres ut som du er i en veldig sær vennegjeng om dette er «vanlig» i din vennegjeng. Aldri hørt folk komme med slike kommentarer på at man er gravid. Nei, det er ikke vanlig å kalle gravide feite og komme med masse negative kommentarer på kropp. Du burde virkelig skifte vennelag, for disse vennene kan umulig ha bakkekontakt om dette er det de tenker når noen er gravide. Det er virkelig ikke normalt, det er umodent, og en smule kroppsfikserte om dette er det de tenker om gravide. En vanlig respons når noen er gravide er «så hyggelig», «når er termin», «har du fått bilder på ultralyd». Ikke alt dette pisset «vennene» dine kommer med. Gode venner hadde vært lykkelige, glade på dine vegner, brydd seg, og ikke prøvd å rive deg ned slik dine «venner» gjør. For de er virkelig ikke venner når de holder på slik. Gode venner holder seg for gode til å komme med slikt. Endret 6. oktober 2023 av Blueberrymuffin 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #10 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Godt å høre at noen er enig😅 jeg føler at det ikke hjelper å si ifra heler, får ingen forståelse på at det er vondt og sårende å høre slike kommentarer Anonymkode: 08c85...1b6 Har du prøvd å bli skikkelig sint? Anonymkode: 25596...93d 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #11 Skrevet 6. oktober 2023 Min mor kunne også komme med sånne dårlige kommentarer. Det er like greit å ta igjen med samme mynt.. Ja jeg vet jeg er tykk og uformelig nå, det kan jeg heldigvis gjøre noe med om jeg vil.. er verre for deg stakkars som må leve med det trynet hver dag uten muligheter til å gjøre noe med det. Hvordan kommer du deg gjennom hverdagene stakkars? Ikke rart du blir frekk og bitter… eller noe i den gaten.. For å presisere har jeg kun vert sånn frekk når de ikke tar til seg at man ikke snakker slik til folk på en hyggelig måte.. også så presiserer jeg etterpå jeg har sagt noe slemt at det var vel ikke veldig hyggelig var det vel.. du kan godt slutte du også, ellers gidder jeg ikke komme på besøk her mer. Anonymkode: 5a4f4...4e2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #12 Skrevet 6. oktober 2023 Blueberrymuffin skrev (2 minutter siden): Høres ut som du er i en veldig sær vennegjeng om dette er «vanlig» i din vennegjeng. Aldri hørt folk komme med slike kommentarer på at man er gravid. Nei, det er ikke vanlig å kalle gravide feite og komme med masse negative kommentarer på kropp. Du burde virkelig skifte vennelag, for disse vennene kan umulig ha bakkekontakt om dette er det de tenker når noen er gravide. Det er virkelig ikke normalt, det er umodent, og en smule kroppsfikserte om dette er det de tenker om gravide. En vanlig respons når noen er gravide er «så hyggelig», «når er termin», «har du fått bilder på ultralyd». Ikke alt dette pisset «vennene» dine kommer med. Gode venner hadde vært lykkelige, glade på dine vegner, brydd seg, og ikke prøvd å rive deg ned slik dine «venner» gjør. For de er virkelig ikke venner når de holder på slik. Takk for så godt svar! Jeg kunne ikke vært mer enig med deg… jeg har selvfølgelig venninner som aldri kunne funnet på å sagt slike ting, men så er det spesielt én av de som alltid skal komme med slike utsagn og kommentarer, og min egen mor - det er spesielt sårt, kan til tider føle meg latterliggjort når det kommer slike stikk, bare å høre «feit nisse» selvom det kanskje er ment humoristisk så er det ganske stygt og unødvendig - har heldigvis andre venninner som kan si «for en fin mage! Oj den fine kula! Blir gøy å se hu som ligger inni der snart» Anonymkode: 08c85...1b6 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #13 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du prøvd å bli skikkelig sint? Anonymkode: 25596...93d Ja, da får jeg høre at jeg overreagerer fordi jeg er gravid og for følsom, har aldri fått forståelse eller en beklagelse Anonymkode: 08c85...1b6 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #14 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, da får jeg høre at jeg overreagerer fordi jeg er gravid og for følsom, har aldri fått forståelse eller en beklagelse Anonymkode: 08c85...1b6 Gud så irriterende, kjenner jeg hisser meg opp på dine vegne 😅 Anonymkode: 25596...93d 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #15 Skrevet 6. oktober 2023 Vent… HÆ? er det en person som gir disse kommentarene eller flere forskjellige? I så fall må du vurdere litt hvem du faktisk vil omgås med. Kunne aldri sett for meg at de rundt meg kunne funnet på å gi kommentarer som det her.. Anonymkode: d9a00...b38 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #16 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er nå høygravid, og har fått mange forskjellige kommentarer frem til nå på både mage og kropp…. Først prøvde jeg å ikke ta meg nær av det, om folk kom med kommentarer som «ååå du ser jo bare feit ut ikke gravid liksom» eller «magen din har veldig rar fasong», kommentarene eskalerte til å bli «neimen for en feit nisse du har blitt!» og da kjente jeg at det kokte over for meg😤 måtte fortelle vedkommende at sånne kommentarer kunne hun spare seg for, men da sa hun bare «du vet selv at du er feit og stor, som alle gravide, du må tåle å høre det» jeg syns det er så usmakelig at folk generelt tror at det bare er fritt frem å kommentere en gravid kropp på den måten?… jeg har også fått usmakelige spørsmål som «har du fått strekkmerker? Tror du at du får mye av det? Tror du at du klarer å kvitte deg med vekta etterpå?»…. Er dette ‘vanlige’ kommentarer av folk og jeg overreagerer eller er det rett og slett bare frekt? Hvordan forholder du deg til og svarer på slike kommentarer og spørsmål? Anonymkode: 08c85...1b6 Fikk bare fine kommentarer om magen min jeg Anonymkode: 3158b...148
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå