AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #1 Skrevet 6. oktober 2023 Noen som har byttet psykolog på dps? Går det an? Min psykolog er mye borte og jeg mister masse timer på det. Har veldig behov for forutsigbarhet og kjenner at jeg nesten blir verre av alle disse timene som blir avlyst. Skjønner at psykologer også kan bli syke, men når det skjer nesten annenhver gang kjenner jeg at det blir litt vanskelig. Særlig når listene er fulle og det er ukesvis ventetid før neste ledige time Nå var det 2 uker siden sist, så ble det avlyst i dag og tipper det ikke er noe ledig neste uke. Da blir det time 1 gang i mnd når jeg egentlig trenger 1 gang i uka ☹️ Er det frekt å spørre om å bytte? Får psykologen vite at jeg spurte om å bytte? Er så redd for å fucke opp noe ☹️ Anonymkode: a0987...a68
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #2 Skrevet 6. oktober 2023 Jeg ringte bare til dps og sa at det dessverre ikke fungerte med meg og psykologen. Hun i telefonen spurte om det var dårlig kjemi, noe jeg bekreftet. (Sannheten var at hun sa noen ting som var helt uakseptable, både om min situasjon og andre pasienter.) Fikk telefon noen dager senere om at jeg hadde fått time hos ny psykolog. Som skulle jobbe der i fem uker til, så da ble det en ny etter det. Og enda en ny etter det. Ikke så veldig imponert over dps. Anonymkode: 4a5c3...a2c
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #3 Skrevet 6. oktober 2023 Det går an å bytte, men pga kapasitet risikerer du noen måneder ventetid med opphold i behandling. Når jeg ønsket å bytte tok det 3 måneder (2019). Anonymkode: bfb25...705 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #4 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg ringte bare til dps og sa at det dessverre ikke fungerte med meg og psykologen. Hun i telefonen spurte om det var dårlig kjemi, noe jeg bekreftet. (Sannheten var at hun sa noen ting som var helt uakseptable, både om min situasjon og andre pasienter.) Fikk telefon noen dager senere om at jeg hadde fått time hos ny psykolog. Som skulle jobbe der i fem uker til, så da ble det en ny etter det. Og enda en ny etter det. Ikke så veldig imponert over dps. Anonymkode: 4a5c3...a2c AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det går an å bytte, men pga kapasitet risikerer du noen måneder ventetid med opphold i behandling. Når jeg ønsket å bytte tok det 3 måneder (2019). Anonymkode: bfb25...705 Er dette jeg er litt redd for, rot, kluss og ventetid. Den ventetiden du nevner der er like lenge som jeg ventet fra henvisning til jeg fikk plass liksom. Er jo ikke misfornøyd med psykologen i seg selv, bare alt dette fraværet og timerotet. Anonymkode: a0987...a68
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #5 Skrevet 6. oktober 2023 Kan du snakke med psykologen om det? Si du trenger mer forutsigbarhet og faste timer og snakke om hvordan dere kan løse det? Anonymkode: 6b7aa...ec5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #6 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan du snakke med psykologen om det? Si du trenger mer forutsigbarhet og faste timer og snakke om hvordan dere kan løse det? Anonymkode: 6b7aa...ec5 Jo, kanskje. Jeg er dårlig på å si ifra hva jeg trenger, kunne jo prøvd å si ifra. Samtidig er det sikkert vanskelig for henne også å forutsi når og om hun blir syk. Kjente bare det var så tungt at timen i dag ble avlyst. Hadde sårt trengt den. Blir så dårlig start på helgen at timen ikke ble. Nå har jeg heldigvis avtalt å treffe ei venninne til middag, det hjelper nok Anonymkode: a0987...a68
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #7 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jo, kanskje. Jeg er dårlig på å si ifra hva jeg trenger, kunne jo prøvd å si ifra. Samtidig er det sikkert vanskelig for henne også å forutsi når og om hun blir syk. Kjente bare det var så tungt at timen i dag ble avlyst. Hadde sårt trengt den. Blir så dårlig start på helgen at timen ikke ble. Nå har jeg heldigvis avtalt å treffe ei venninne til middag, det hjelper nok Anonymkode: a0987...a68 Tenkte at om dere snakket om det kan dere sammen komme frem til at du trenger mer enn hun har kapasitet til og hun kan be om at du får ny behandler. Om dere snakker sammen om problemet er det lettere for henne å vite hvilken behandler som kan passe til deg. Anonymkode: 6b7aa...ec5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #8 Skrevet 6. oktober 2023 Du kan be om en ny behandler. Du er ikke garantert å få det, det kommer an på kapasiteten hos din dps. Jeg gjorde det i min første runde der. Da kom jeg først til en behandler som rett og slett sa ting som var så hårreisende at fastlegen også ringte til dps for å klage på behandlingen jeg fikk. Da var jeg heldig og fikk byttet, men da var jeg også merket som høy-prioritet-pasient (hadde en 5 uker gammel baby og mistanke om fødselspsykose). Anonymkode: 0263b...316
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå