AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #1 Del Skrevet 6. oktober 2023 Anbefal meg en fastlege som har forståelse for hva ufrivillig barnløshet gjør med en. Opplever null forståelse hos min fastlege, han kommer med påstander som at det er min egen feil at jeg mister, at han ikke skjønner hvorfor jeg absolutt må bli gravid nå (er 26 år, men prøvd i 4 år), at det er min egen feil at jeg er nedstemt fordi det er bare å gi opp…. Blir så ufattelig lei meg. Anonymkode: a6783...19c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #2 Del Skrevet 7. oktober 2023 Oi, for en uproff lege. Hvis ikke det er gjort allerede bør du få henvisning til utredning. Det er lettest å ordne hos gynekolog. Så be legen din om henvisning dit. Anonymkode: 19aa9...062 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #3 Del Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Oi, for en uproff lege. Hvis ikke det er gjort allerede bør du få henvisning til utredning. Det er lettest å ordne hos gynekolog. Så be legen din om henvisning dit. Anonymkode: 19aa9...062 Har vært til utredning og ivf osv. Det som plager meg nå er at dette har gått såpass utover min psyke at jeg ikke klarer å jobbe, være sosial etc. har mistet alt håp og glede i livet. Må forholde meg til fastlege for sykemelding…. Anonymkode: a6783...19c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #4 Del Skrevet 9. oktober 2023 Ingen? Anonymkode: a6783...19c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #5 Del Skrevet 9. oktober 2023 Min erfaring er at fastleger dessverre ikke er så opptatt av, eller har så mye kunnskap om, infertilitet, spesielt de psykiske belastningene forbundet med dette. De kan ta en basic GU og henvise videre, men det stopper der. Har selv opplevd en "hva så"-holdning hos flere, ellers dyktige fastleger, når temaet ble ufrivillig barnløshet. (Dette gjelder i aller høyeste grad psykologer også). Anonymkode: f69b4...91f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #6 Del Skrevet 9. oktober 2023 Jeg gikk til Volvat da jeg ikke møtte forståelse fra fastlegen om hva jeg stod i. Jeg var så utbrent at jeg ikke klarte å utføre jobben min, og hadde full kognitiv svikt. Fastlegen mente at fulltid ikke var for meg og at løsningen var å jobbe deltid. Gikk til Volvat og ble sykmeldt på dagen og sendt til psykolog. Takket være legen på Volvat har jeg vært 100% yrkesaktiv siden den sykemeldingsperioden for mange år siden. Anonymkode: dfb49...a00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #7 Del Skrevet 9. oktober 2023 Kan dessverre ikke anbefale fastlege i Oslo da jeg bor i en annen kommune. Sjekk legelisten.no for å lese mer om fastlegene i Oslo. Her kan du finne nyttige pasientomtaler, slik at det blir litt lettere å velge ny fastlege. Jeg gjorde dette da jeg byttet fastlege, og det klaffet veldig bra😊Måtte vente noen mnd. på plass hos ny fastlege da. I mellomtiden tok jeg fertilitetssjekk og utredning hos en privat gynekolog. Da fastlegen kom inn i bildet fikk jeg virkelig en trygg og forståelsesfull støttepartner på den videre IVF-reisen. Anbefaler deg å finne en kvinnelig fastlege som gjerne har små barn, og lettere relatere seg til ditt barneønske. Lykke til😊 Anonymkode: e82c8...9a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå