Gå til innhold

Folk som sammenligner sorg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en partner som ligger på dødsleiet, og jeg er den nærmeste han har siden vi bor sammen, og derfor faller det meste av mental og praktiske påkjenninger på meg.

Han har søsken som er spredt rundt i landet og en bror som bor i samme by som oss, men de er her i kun noen dager/helger og har hjulpet med praktiske ting, mens jeg er "førstelinjepårørende.

Jeg har fortalt venner/bekjente at han er veldig syk nå, og jeg får meldinger der de skriver at de forstår hvordan jeg har det fordi de mistet onkelen da de var 19 år, bestemoren døde som 87 åring eller mistet faren osv.

Saken er den at jeg står alene om dette, men når man mister faren, onkelen eller bestemor har man søsken og foreldre som støtter, og disse vennene mine har ikke vært den som har vært tettest på avdøde.

Det er ikke de som må ta seg av alt det administrative i forbindelse med alvorlig sykdom og kommende dødsfall, og sitte igjen alene etter at partneren har sovnet inn.

De har vært én av mange i familien og har gjerne hatt foreldre som har tatt støyten, men de tror at de forstår hva jeg står i nå.

De skriver også at jeg må ta vare på meg selv og tenke på meg selv, men det er helt klin umulig nå.

Jeg er sliten og ønsker å slappe av men telefonen går i et bankende kjør, og når jeg forteller det så forstår de det ikke, fordi de ikke har vært i mine sko, men de har hatt mange andre som deler på det.

Jeg vet de mener det godt men likevel frustrerende.

Anonymkode: a7784...41b

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er ikke mulig å sammenligne sorg. Slå av tlf, eller på lydløs. Velg dine samtaler. Og velg 1 person å snakke med. 

Endret av Helene
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...