Elise_ Skrevet 24. januar 2006 #1 Skrevet 24. januar 2006 (endret) Kjære hjelpsomme damer. Holder på med budsjett i disse dager, for å se hvor strenge vi må være med sparinga neste halvannet året. Noen som har ca-priser per kuvert på koldtbord? Er koldtbord og buffet det samme? Eller om dere har pris per kuvert på spekemat? Skjønner jo selvsagt at det er variasjoner ute og går, men hadde satt pris på eksempler på pris. Endret 24. januar 2006 av Elise_
Shea Skrevet 24. januar 2006 #2 Skrevet 24. januar 2006 Koltbordpris varierer mye i forhold til innholdet på menyen av koltbordet. Du kan regne med pris fra 145,- til 250,- En grei meny med priser vil du lett få tilsendt fra froskjellige catering firmaer som leverer det. Du kan da se hvilen som passer dere best i forhold til innhold og pris. Noen er ganske behjelpelige å kan la dere bytte litt om det er noe av rettene dere ønsker i stede for en annen. Til en barnedåp valgte vi en som kostet kr 185,- og så var det noen andre som valgte en annen til et bryllup til kr 225,-
Elise_ Skrevet 24. januar 2006 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2006 Tusen takk for svar! Det betyr at jeg kan halvere matbudsjettet allerede, og da tenker jeg gubben blir fornøyd.
Shea Skrevet 24. januar 2006 #4 Skrevet 24. januar 2006 Vi valgte å kjøpe ingridienser selv og fikk gode avtaler på kjøp av maten. Leide inn kokk og servitører. Kuvert prisen ble ca kr 200,- pr person for forrett, 2 gangs servering av hovedrett og dessert. Dessuten var det middag til overs slik at vi var 30 personer som spiste av den dagen etter. Mulighetene er mange.
Gjest gjest1 Skrevet 24. januar 2006 #5 Skrevet 24. januar 2006 Vi betaler 250,- per pers for vår buffet, og det er BILLIG for denne plassen. Hotellet her tar over det dobbelte. Forhør deg litt rundt omkring du, så får du nok realistisk prisar. Skilnaden på buffet og koldtbord er forresten at buffet har både varme og kalde rettar, medan koldtbord berre består av mat som er kald.
Elise_ Skrevet 24. januar 2006 Forfatter #6 Skrevet 24. januar 2006 Vi betaler 250,- per pers for vår buffet, og det er BILLIG for denne plassen. Hotellet her tar over det dobbelte. Forhør deg litt rundt omkring du, så får du nok realistisk prisar. Skilnaden på buffet og koldtbord er forresten at buffet har både varme og kalde rettar, medan koldtbord berre består av mat som er kald. ← Det var egentlig det jeg trodde, ang forskjellen på buffet og koldtbord, men har vært på "koldtbord" med varme retter mange ganger. Det blir ikke hotellfeiring på oss, det går nok mer i retning av å fikse og ordne mest mulig selv. (Ja, mamma og svigers. )
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2006 #7 Skrevet 24. januar 2006 Hei... Vi skal ha ca 130 gjester, og skal ha koldtbord. Fikk beskjed om å beregne 300,. pr kuvert. Vi skal gjøre alt selv, og jeg bor sammen med en kokk.... Nå har vi fått alt av kjøtt og fisk, så nå gjenstår brød og salater - så vi fikk det til VELDIG billig.... Lykke til...
Mblomste Skrevet 25. januar 2006 #8 Skrevet 25. januar 2006 Jeg har fått pris på 130-180 kr pr. pers på koldtbord. Det er litt etter hva vi vil ha med i menyen.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #9 Skrevet 25. januar 2006 Kommer jo helt an på om du skal bestille det som catering eller ha det på hotell det da.. Vi hadde det på hotell og kuvertprisen på buffet var 500,- (inkl vin til maten og dessert)
Elise_ Skrevet 25. januar 2006 Forfatter #10 Skrevet 25. januar 2006 Kommer jo helt an på om du skal bestille det som catering eller ha det på hotell det da.. Vi hadde det på hotell og kuvertprisen på buffet var 500,- (inkl vin til maten og dessert) ← Åh, det tenkte jeg ikke på som mulighet engang. Vi skal nok bruke cateringfirma eller ordne mest mulig selv.
Kreps75 Skrevet 26. januar 2006 #11 Skrevet 26. januar 2006 Vi skal ha koldtbord og det koster 380,- per pers. Dette er med kokk, to hjelpere på kjøkkenet og lokale. På denne måten får ikke vi gjort noe med maten selv, men regner mer at det blir fint og flott. Kan jo tenkes at vi har mer enn nok å gjøre med resten av forberedelsene og kakene. gjør det aller meste selv. Lykke til med forberedelsene
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #12 Skrevet 26. januar 2006 jeg har fått det billig jeg... skal ha oksestek med soppstuing 2 forskjellige poteter og dessert og forret så klart.. det betaler jeg 10000 for og da er det servitører duker dekking servietter lys og rydding... knallbillig syns nå jeg.. ps. vi er 36 personer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå