TBergh Skrevet 6. oktober 2023 #2 Skrevet 6. oktober 2023 Hei. Ja. Jf. dekningslovens§ 2-2. Hovedregel om beslagsretten. Med vennlig hilsen TBergh
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #3 Skrevet 6. oktober 2023 Jeg er vant til at barnetrygden ble satt på en konto opprettet for barna. At det ikke var inntekt for foreldrene, selv om de ikke var rike. Jeg er født i ‘75. Anonymkode: fedce...989
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #4 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg er vant til at barnetrygden ble satt på en konto opprettet for barna. At det ikke var inntekt for foreldrene, selv om de ikke var rike. Jeg er født i ‘75. Anonymkode: fedce...989 Barnetrygd er jo for at foreldre skal forsørge barna med dem. Utstyr, mat og klær. Anonymkode: 97427...8c6 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #5 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg er vant til at barnetrygden ble satt på en konto opprettet for barna. At det ikke var inntekt for foreldrene, selv om de ikke var rike. Jeg er født i ‘75. Anonymkode: fedce...989 Hva mener du med at det "ikke var inntekt for foreldrene"? Det registreres jo som inntekt uavhengig av hvilken konto man setter pengene på. Anonymkode: f0aab...b10 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #6 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er vant til at barnetrygden ble satt på en konto opprettet for barna. At det ikke var inntekt for foreldrene, selv om de ikke var rike. Jeg er født i ‘75. Anonymkode: fedce...989 Mens jeg synes det er viktigere å gi barna en oppvekst der foreldrene har færre økonomiske bekymringer, og overskudd til å ta vare på dem, enn å gi dem en haug penger til attenårsdagen. Jeg er født på 60-tallet, hvis det er relevant? Uansett er barnetrygden ment til å forsørge barna, ikke til sparing. Og inntekt blir den uansett betraktet som i visse sammenhenger. Anonymkode: 13ed6...62a 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #7 Skrevet 7. oktober 2023 Har den alltid gått som inntekt? Anonymkode: 20995...77a
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #8 Skrevet 7. oktober 2023 I hvilken forbindelse? Skattbar? Ved beregning av barnebidrag? Ved egenadelsbetaling til kommunen? Pensjonsberegningen? Forklar spørsmålet ditt så kan du få svar Anonymkode: 50e49...03d 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #10 Skrevet 7. oktober 2023 Den blir regnet som inntekt så en kommer fort over grensen til å motta bidragsforskudd med denne. Anonymkode: 341d2...3d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå