AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #1 Skrevet 5. oktober 2023 Tenåringdatter 17-18 år veninne døde for en stund siden, men nå går livet videre. På mandag skal jeg på en ukes jobbreise. Hvis jeg ikke drar blir mange møter avlyst. Disse møter er også viktige for å kunne ta noen beslutninger. Egner seg ikke å ta på video. Blir rett og slett uheldig for mange. Selv som mor er jeg overrasket. Hun ber meg absolutt ikke dra, og at hun trenger å være med meg. Jeg har ikke skjønt det plutselige behovet. Jeg får jo dårlig samvittighet. Hva er riktig å gjøre? Anonymkode: 51e1e...3d3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #2 Skrevet 5. oktober 2023 Hvem er hun med mens du er borte? Anonymkode: f951a...5ff 1
Blueberrymuffin Skrevet 5. oktober 2023 #3 Skrevet 5. oktober 2023 (endret) Du går selvsagt på jobbreise, såfremt hun har noen å være med. Du kan ikke risikere egen jobb og lønn, fordi venninna til din datter døde for litt siden. Ja, sånne ting er tøft, men samtidig så er det slik at ingenting kommer gratis, arbeidslivet må man forholde seg til uansett. Det er også noe din datter vil se ettervært som hun blir eldre. Har hun ikke far, besteforeldre, tante, onkel, noen hun kan være hos mens du er bortreist? Også kan dere jo heller gjøre noe spesielt, noen som er skikkelig hyggelig sammen når du kommer tilbake Som hun kan glede seg til mens du er borte Endret 5. oktober 2023 av Blueberrymuffin 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #4 Skrevet 5. oktober 2023 Far er hjemme Anonymkode: 51e1e...3d3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #5 Skrevet 5. oktober 2023 Ta henne med deg Anonymkode: 35e00...f01
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #6 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Far er hjemme Anonymkode: 51e1e...3d3 Snakk sammen alle tre. Er far en nær far? En som din datter kan prate med om følelser? Greier han å vise i ord og handling at han bryr seg? Hvilke annen oppfølging får din datter - er kriseteam eller helsesykepleier koblet inn? (så unge dødsfall er for traumer å regne for de nærmeste!). Om du, far og hun snakker sammen så kan dere kanskje finne en løsning sammen, f.eks. at dere avtaler å snakkes sammen på bestemt tidspunkt hver dag du er borte. Alternativt kan du, som en over foreslår, ta henne med deg. Eller du kan bli hjemme. Snakk med helsesykepleier, ev. kriseteam, og hør hva de anbefaler deg å gjøre. Om din datter er veldig traumatisert av dødsfallet kan det gjøre det verre om du reiser fra henne. Anonymkode: ccd16...336
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #7 Skrevet 5. oktober 2023 Hvor lenge siden er en stund siden? Anonymkode: d6b6f...110
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #8 Skrevet 5. oktober 2023 Hva med å la henne ha en venninne hos seg mens du er bortreist evt spørre om hun kan være hos venninnen? Spør hva hun vil, venninne, besteforeldre, far...hun bestemmer, du ringer og avtaler. Å miste venninner i den alderen er veldig brutalt, ikke noe man kan forberede seg på og venninner er enormt viktige, familie kommer ofte som andre prioritet. Anonymkode: 28520...716
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå