AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #21 Del Skrevet 6. oktober 2023 Kan det være aktuelt å følge med på stillinger som SLT koordinator i kommunene? Eller andre forebyggende kommunale tjenester knyttet til ungdom og rus for eksempel. Endel typiske prosjektstillinger knyttet til forebyggende arbeid, disse er det gjerne mange av i større kommuner. Så er veien ofte kort inn i faste stillinger. Anonymkode: 47f30...9e4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #22 Del Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts/ Tusen takk for gode forslag alle sammen! Jeg skal definitivt sjekke dem ut og lagre søk på Webcruiter og finn 😀 Akkurat nå føler jeg meg litt "tom". Jeg som før brente for å hjelpe og har skikkelig stolthet i kvaliteten på arbeidet mitt, har ikke lyst å gjøre "noe".. skal heldigvis ha ferie før en kort arbeidsperiode før det er tid for permisjon. Klarer kanskje å skrape sammen nok arbeidslyst til å finne ut hva jeg egentlig vil i livet og få en ny drøm. Anonymkode: 6a6f2...88e Kunne videreutdanning på phs vært noe? F.eks avhør av barn? Det er jo en del muligheter i politiet, men man må som regel fylle på med noe relevant utdanning. Og så er jo kampen om jobbene hard, og kanskje må man ta vikariater. Men slik du har det nå høres uholdbart ut…. Anonymkode: 274fd...c32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MakeItHappen Skrevet 6. oktober 2023 #23 Del Skrevet 6. oktober 2023 Som utreder etterforsker man forsikringssvindel. Hos oss går mange over til forsikring ved 57 år og kasserer inn både lønn og pensjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #24 Del Skrevet 6. oktober 2023 Kom til å tenke på om kriminalomsorgen er aktuell og? De har jo oppfølging av bl.a. fotlenkesoning etc. Men usikker på hvordan de er organisert utenfor mitt eget fylke. De er heller ikke fett betalt, men bedre enn i politiet, og de jobber mest på dagtid. Mange statlige virksomheter utlyser på jobbnorge, så følg med der og. Anonymkode: 9e56f...239 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #25 Del Skrevet 6. oktober 2023 Hva med å jobbe som privatetterforsker? En drøss av utro mennesker der ute, og ektefeller som gjerne skulle visst. Anonymkode: 22578...75f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #26 Del Skrevet 6. oktober 2023 Du burde ta master i sikkerhet og beredskap. Da er du sikret en godt betalt jobb, og kan velge mellom privat eller offentlig sektor. Anonymkode: 880c4...57f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #27 Del Skrevet 6. oktober 2023 Begravelses agent kan du gå over til. Anonymkode: c6161...5a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #28 Del Skrevet 6. oktober 2023 Du kan jobbe som saksbehandler eller veileder i NAV...flere med politiutdanning der. Anonymkode: 31b5e...f0c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 6. oktober 2023 #29 Del Skrevet 6. oktober 2023 MakeItHappen skrev (18 timer siden): Forsikring (utreder). Denne skulle jeg også foreslå. Det må jo være akkurat hva forsikringsselskapene er ute etter når det gjelder forsikringssvindel-etterforskning, å ha en tidligere politietterforsker på lønningslista! Send åpen søknad til alle de store forsikringsselskapene som har kontorer i din hjemby. Tror sikkert at en slik jobb lar seg kombinere med hjemmekontor en gang i blant, og den er nok også bedre betalt enn det skammelig underbetalte politiyrket. Lykke til, ts! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #30 Del Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 6.10.2023 den 16.00): Kunne videreutdanning på phs vært noe? F.eks avhør av barn? Det er jo en del muligheter i politiet, men man må som regel fylle på med noe relevant utdanning. Og så er jo kampen om jobbene hard, og kanskje må man ta vikariater. Men slik du har det nå høres uholdbart ut…. Anonymkode: 274fd...c32 Har tre videreutdanninger fra PHS (totalt 30 stp), så jeg er sånn sett veldig heldig. Det er vanskelig å få plass av flere grunner. Man må ha ett konkret sterkt behov for avdelingen for å få videreutdanningen, så må leder rangere de ansatte i "ja og nei" bunke på hvem hn anbefaler skal få videreutdanningen, så må hn rangere i nummer og utfyllende beskrivelse i hvilken rekkefølge de bør få utdanningen, så skal den bunken inn i søknadsbunken, så skal alle rangeres og av kanskje 1000 som søker får 30 plass (avhengig av type studie). jeg har tatt alle jeg kan ta som det er mulig for en "normal" etterforsker å få. Har også søkt 9 studier hvert halvår siden 2020. Man må være i fast jobb for å få søke. Det er ett tungvindt system desvere. Anonymkode: 6a6f2...88e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #31 Del Skrevet 8. oktober 2023 Vil bare si tusen takk til alle som har svart! Forventet å få en del negativitet, men ble rørt av all forståelsen og gode forslagene dere kommer med. Anonymkode: 6a6f2...88e 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #32 Del Skrevet 15. oktober 2023 Hva med å søke arbeid innen Pst eller Forsvarsbygg, justisdepartementet, f.eks, eller Politiets utlendingsenhet, barnevern, eller jobbe ved PHS Anonymkode: d21e6...c64 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #33 Del Skrevet 15. oktober 2023 Hvorfor ikke livvakttjeneste for kongehus & regjering. Er vel 500 K i året grunnlønn, men klarer fint 700 K med overtid og ubekvem arbeidstid. Anonymkode: 8c585...ce4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #34 Del Skrevet 15. oktober 2023 Nav! 👌🏻 Anonymkode: 6ae0f...d0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #35 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 5.10.2023 den 22.31): Mulig jeg blir gjenkjent nå, men det får bare være. Jeg gir opp politi-yrket. Jeg har en bachelor fra politihøyskolen, i tillegg til en del ekstra utdannelse/studiepoeng innen ledelse, krise og beredskap, utvidet førstehjelp (men ikke sykepleier, ambulanse eller lignende), psykiatri, rus og brann. Gikk ut av politihøyskolen i 2013, fikk fast jobb i en storby i 2015 som etterforsker. Drømmen var alltid operativ, og selv om jeg har søkt over hele landet, har gode karakterer, beholdt alle godkjenninger og har arbeidserfaring så har det altså ikke blitt napp på noe annet enn vikariat.. Nå er situasjonen helt uholdbar. Jeg er utslitt, og sikkert rett ved grensa for å bli utbrent. Lønna er så dårlig at jeg også har jobbet som telefonselger på fritiden uten at noen har visst om det. Bare leder som har måtte godkjenne bi-verv, fordi som politi kan man ikke jobbe hvor man vil på fritiden, og det er ikke mulig å plukke opp ekstra vakter på operativ avdeling. Tjener ca 450 000 i året, og har over ti års arbeidserfaring, hvor syv av dem er fra politiet operativt/etterforskning. De andre er fra helsesektor som miljøarbeider. Det har kostet å flytte på seg med vikariat og betalt for leiligheten jeg eier og leiligheten jeg leier, alt for å få relevant erfaring slik at jeg endelig kan ha noe fast operativt. Levekostnadene er for høye. Arbeidsbelastningen som etterforsker er for stor. Det kommer hele tiden nye store saker, og følelsen av å være på etterskudd blir større og større. Jeg strekker meg langt for de involverte, men den dårlige følelsen spiser meg opp. jeg har giftet meg og kan ikke jobbe i hele landet lenger. Barn på vei. Vet noen om type jobber som kan være aktuelle i Rogaland? Gjerne med muligheten for fleksi tid eller hjemmekontor? Det har jeg aldri hatt, og hadde vært fantastisk! Anonymkode: 6a6f2...88e Hva med miljøarbeider på en vidergående skole?. Vi har 2 pensjonerte politimenn som jobber på skolen jeg jobber på. De gjør en veldig bra jobb blandt de ungdommene som har utfordringer Anonymkode: dd36c...89e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenanne Skrevet 17. oktober 2023 #36 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 5.10.2023 den 22.31): Mulig jeg blir gjenkjent nå, men det får bare være. Jeg gir opp politi-yrket. Jeg har en bachelor fra politihøyskolen, i tillegg til en del ekstra utdannelse/studiepoeng innen ledelse, krise og beredskap, utvidet førstehjelp (men ikke sykepleier, ambulanse eller lignende), psykiatri, rus og brann. Gikk ut av politihøyskolen i 2013, fikk fast jobb i en storby i 2015 som etterforsker. Drømmen var alltid operativ, og selv om jeg har søkt over hele landet, har gode karakterer, beholdt alle godkjenninger og har arbeidserfaring så har det altså ikke blitt napp på noe annet enn vikariat.. Nå er situasjonen helt uholdbar. Jeg er utslitt, og sikkert rett ved grensa for å bli utbrent. Lønna er så dårlig at jeg også har jobbet som telefonselger på fritiden uten at noen har visst om det. Bare leder som har måtte godkjenne bi-verv, fordi som politi kan man ikke jobbe hvor man vil på fritiden, og det er ikke mulig å plukke opp ekstra vakter på operativ avdeling. Tjener ca 450 000 i året, og har over ti års arbeidserfaring, hvor syv av dem er fra politiet operativt/etterforskning. De andre er fra helsesektor som miljøarbeider. Det har kostet å flytte på seg med vikariat og betalt for leiligheten jeg eier og leiligheten jeg leier, alt for å få relevant erfaring slik at jeg endelig kan ha noe fast operativt. Levekostnadene er for høye. Arbeidsbelastningen som etterforsker er for stor. Det kommer hele tiden nye store saker, og følelsen av å være på etterskudd blir større og større. Jeg strekker meg langt for de involverte, men den dårlige følelsen spiser meg opp. jeg har giftet meg og kan ikke jobbe i hele landet lenger. Barn på vei. Vet noen om type jobber som kan være aktuelle i Rogaland? Gjerne med muligheten for fleksi tid eller hjemmekontor? Det har jeg aldri hatt, og hadde vært fantastisk! Anonymkode: 6a6f2...88e Jeg er helt sjokkert over hvor lav lønn du har i et så viktig yrke! Forstår godt at du da må finne deg noe annet. Har du sett på muligheter for videreutdanning? Kanskje det kan hjelpe deg med både nytt yrke og lønnshopp? Jeg har selv tatt PPU og ledelse ved siden av jobb, som har gitt meg litt mer muligheter og høyere lønn. Flere høyskoler tilbyr nettundervisning og du betaler kun semesteravgift så vet ikke om det kan være noe? Hvis ikke så tenker jeg også at erfaringen du har fra før, også kan passe i en rådgiver-rolle for eksempel. Håper det ordner seg for deg. Virkelig! Masse lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #37 Del Skrevet 17. oktober 2023 Vekter Anonymkode: db50d...c1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #38 Del Skrevet 17. oktober 2023 Frøkenanne skrev (5 minutter siden): Jeg er helt sjokkert over hvor lav lønn du har i et så viktig yrke! Forstår godt at du da må finne deg noe annet. Har du sett på muligheter for videreutdanning? Kanskje det kan hjelpe deg med både nytt yrke og lønnshopp? Jeg har selv tatt PPU og ledelse ved siden av jobb, som har gitt meg litt mer muligheter og høyere lønn. Flere høyskoler tilbyr nettundervisning og du betaler kun semesteravgift så vet ikke om det kan være noe? Hvis ikke så tenker jeg også at erfaringen du har fra før, også kan passe i en rådgiver-rolle for eksempel. Håper det ordner seg for deg. Virkelig! Masse lykke til! Enig. En vekter med to ukers webkurs tjener jo mer. Anonymkode: 7f04d...e2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #39 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Enig. En vekter med to ukers webkurs tjener jo mer. Anonymkode: 7f04d...e2b Det er litt svartmaling ute og går... Kommer mye an på hvor du jobber. Mange som tjener godt over millionen, det gjør ikke en vekter. En vekter har også en nokså kjedelig og monoton hverdag, politiutdanningen, og yrket, kan ikke sammenlignes med hva en vekter gjør. Anonymkode: c0a35...a98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #40 Del Skrevet 18. oktober 2023 På psyk avdelinger med sikkerhet jobber det politifolk, dog som miljøarbeidere da. Anonymkode: d97a3...38b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå