AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #1 Skrevet 5. oktober 2023 Har søkt om 50% uføretrygd, men fått avslag da NAV mener inntektsevnen er nok redusert- til tross for at jeg bare arbeider 50% og 50% av inntekten er borte. Påklage NAV klageinstans med advokat- men NAV holdt på sitt. Så da er spørsmålet- hva gjør man da? Har hatt 50% inntekt siden februar, siden AAP stoppet den dagen avslaget kom. andre som har vært i samme situasjon- og hva gjorde dere? Anonymkode: becb1...972
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #2 Skrevet 5. oktober 2023 Du må finne ut hva du mangler av behandling/ tiltak eller annet grunnlag for avslag. Så blir det vel å søke AAP på nytt hvis du ikke er frisk nok til å øke arbeidsmengden. Anonymkode: 659d2...442
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #3 Skrevet 5. oktober 2023 Den er lei. Dessverre går inntektsevne før arbeidsevne. Mener du de benytter feil tall da? Eller hva gjorde at de mente inntekten var for lite redusert? Regner med at inntekten din var redusert mindre enn 40% hvis du fikk avslag. Du vil som hovedregel ikke ha rett til aap igjen, siden du er avklart mot 50% uføretrygd. Anonymkode: 21282...1ba
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #4 Skrevet 5. oktober 2023 Nei, jeg vet at jeg ikke har krav på AAP- og det er jo derfor jeg kun har hatt 50% lønn fra arbeidsgiver i påvente av behandling av klage. Jeg mener de kunne benyttet unntaksregelen og gått ut i fra stillingsprosent. Jeg hadde lav lønn før jeg ble syk, og har forhandlet meg opp en god del. Blir dessverre straffet for det nå Anonymkode: becb1...972 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå