AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #1 Skrevet 5. oktober 2023 Melding fra barnehagen i dag om at vi må sjekke vognene for svarte og grønne prikker (meldugg og mugg) pga fuktighet i vognskuret. De informerer samtidig om at dette kan være helseskadelig i lengden. Det er ikke annen mulighet for soving i bhg enn i vogn. Er dette vanlig? Det høres jo ut som om vognene kommer til å bli ødelagt. Jeg vil jo verken at vogna skal bli ødelagt (dyrt!) eller enda verre, at ungen min skal bli syk. Men jeg synes jo ikke det er greit at bhg har så dårlig mulighet for oppbevaring av vogner, at de vil bli ødelagte. Og stress å ta vogna med hjem hver dag… Hva synes dere? Noen som har vært borti tilsvarende? Anonymkode: 0c8e3...b53 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #2 Skrevet 5. oktober 2023 Hadde ikke nølt med å ta med vogna hjem hver dag.. Anonymkode: ac8ae...869 23 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #3 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde ikke nølt med å ta med vogna hjem hver dag.. Anonymkode: ac8ae...869 Spørs om vi bare må gjøre det da… men stress å ta den inn og ut av bil på ettermiddagen, og på morgenen igjen. Blæ Anonymkode: 0c8e3...b53 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #4 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Melding fra barnehagen i dag om at vi må sjekke vognene for svarte og grønne prikker (meldugg og mugg) pga fuktighet i vognskuret. De informerer samtidig om at dette kan være helseskadelig i lengden. Det er ikke annen mulighet for soving i bhg enn i vogn. Er dette vanlig? Det høres jo ut som om vognene kommer til å bli ødelagt. Jeg vil jo verken at vogna skal bli ødelagt (dyrt!) eller enda verre, at ungen min skal bli syk. Men jeg synes jo ikke det er greit at bhg har så dårlig mulighet for oppbevaring av vogner, at de vil bli ødelagte. Og stress å ta vogna med hjem hver dag… Hva synes dere? Noen som har vært borti tilsvarende? Anonymkode: 0c8e3...b53 Vogner og bilstoler skal jo i utgangspunktet oppbevares inne / tørt pga fare for mugg. Hvorfor ikke bare få tak i en billig vogn for å bruke i barnehagen? Anonymkode: 4cb4f...94f 12
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #5 Skrevet 5. oktober 2023 Vogner man lar stå i bhg blir jo fortere ødelagte. Barnehagen kan jo ikke oppbevare vognene inne heller. Enten må de stå ute eller i vognskur. Vi valgte å ta med vognen hjem Anonymkode: f91e0...d01 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #6 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vogner og bilstoler skal jo i utgangspunktet oppbevares inne / tørt pga fare for mugg. Hvorfor ikke bare få tak i en billig vogn for å bruke i barnehagen? Anonymkode: 4cb4f...94f Kan jo det, men høres jo ut som den vil bli ødelagt og vi må kjøpe ny. Hvor mange ganger skal man gjøre det liksom… Anonymkode: 0c8e3...b53 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #7 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Melding fra barnehagen i dag om at vi må sjekke vognene for svarte og grønne prikker (meldugg og mugg) pga fuktighet i vognskuret. De informerer samtidig om at dette kan være helseskadelig i lengden. Det er ikke annen mulighet for soving i bhg enn i vogn. Er dette vanlig? Det høres jo ut som om vognene kommer til å bli ødelagt. Jeg vil jo verken at vogna skal bli ødelagt (dyrt!) eller enda verre, at ungen min skal bli syk. Men jeg synes jo ikke det er greit at bhg har så dårlig mulighet for oppbevaring av vogner, at de vil bli ødelagte. Og stress å ta vogna med hjem hver dag… Hva synes dere? Noen som har vært borti tilsvarende? Anonymkode: 0c8e3...b53 Jeg lot aldri vogn stå igjen i Bhg, tar ett sekund å slå sammen vogna og legge i bagasjen. Å risikere mugg der barnet sover eller ødelagt vogn er vel ikke noe man tar sjansen på. Anonymkode: ebd86...98f 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #8 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vogner man lar stå i bhg blir jo fortere ødelagte. Barnehagen kan jo ikke oppbevare vognene inne heller. Enten må de stå ute eller i vognskur. Vi valgte å ta med vognen hjem Anonymkode: f91e0...d01 Det gjorde de i vår barnehage, flyttet vognene inn før stenging. Går jo an å høre om det er noen mulighet for det? Hvis ikke hadde jeg tatt med vognen frem og tilbake, selv om det er stress. Anonymkode: 55197...126 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #9 Skrevet 5. oktober 2023 Tok alltid med vogna hjem fra barnehagen, det var da ikke noe stress. Anonymkode: 0c07d...5e2 2
Brunello Skrevet 5. oktober 2023 #10 Skrevet 5. oktober 2023 Tror ikke det er veldig helseskadelig. Folk har hatt barnevogn stående i barnehagen, og har aldri hørt om barn som blir syke av det. Og de fleste som har vogna permanent i bhg har kjøpt en billig brukt vogn for formålet. 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #11 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tok alltid med vogna hjem fra barnehagen, det var da ikke noe stress. Anonymkode: 0c07d...5e2 Når du har to-tre barnehagebarn blir en vogn i tillegg et stressmoment. Anonymkode: 0333d...db0 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #12 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når du har to-tre barnehagebarn blir en vogn i tillegg et stressmoment. Anonymkode: 0333d...db0 Nettopp😂 skal ha to unger+ klær hjem fra barnehagen hver dag, det siste jeg trenger er en barnevogn i tillegg😂 Anonymkode: 0c8e3...b53 3
Skiftenøkkel Skrevet 5. oktober 2023 #13 Skrevet 5. oktober 2023 Kanskje noen typer impregnering vil hjelpe? Kanskje en kan ta med vogn hjem noen dager i uka, slik at den kan tørke skikkelig. 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #14 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når du har to-tre barnehagebarn blir en vogn i tillegg et stressmoment. Anonymkode: 0333d...db0 Har tvillinger da, og synes fortsatt ikke det var noe stress. Men vi er alle ulike. Anonymkode: 0c07d...5e2 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #15 Skrevet 5. oktober 2023 I barnehagen jeg jobbet i tok vi med vognene inn etter sovetid, trodde det var standard. Anonymkode: fede0...505 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #16 Skrevet 5. oktober 2023 Er det ikke vanlig å ha egen barnehagevogn lengre. En billig, gjerne brukt, vogn som kun brukes til soving i barnehagen. Anonymkode: a3fc2...b15
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #17 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er det ikke vanlig å ha egen barnehagevogn lengre. En billig, gjerne brukt, vogn som kun brukes til soving i barnehagen. Anonymkode: a3fc2...b15 Til barn nr 1 hadde vi den i hvert fall et år… vet ikke hva som regnes som lenge Anonymkode: 0c8e3...b53
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #18 Skrevet 5. oktober 2023 Glad for at barnehagen vår lot barna sove på madrasser inne.... Anonymkode: 3fa77...b40 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #19 Skrevet 5. oktober 2023 Vi har hatt barn i flere barnehager. I den siste hadde de ikke vognskur i det hele tatt, og alle måtte ta med det vognen hjem hver dag. I de to andre var det vognskur, og vi kunne la den stå. I begge fikk vi beskjed om risikoen. Vi løste det ved å ha en billig sovevogn, og å ta inn vognposen. Jeg plukket den opp på vei inn for å hente barna, og hang posen(e) på barnas knagg. Opplevde aldri noe mugg. Anonymkode: 2c7e0...429 2
katties Skrevet 5. oktober 2023 #20 Skrevet 5. oktober 2023 Ja, det er helt vanlig at vogner får muhg når de ikke oppbevares inne. Hvorfor barnehager ikke synes det er greit at det gjøres vet jeg ikke helt - kanskje ville det dratt med mer møkk inn 🤷♀️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå