Gå til innhold

Shopping av brudekjoler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ut å se på brudekjoler i neste uke. Bor i Bergen og lurer på om jeg må ringe å snakke med butikken og ordne med avtale først?

Har tenkt å ta en mer "alvorlig" tur etter jul. Denne gangen er mer for å gå å se hvordan det funker. Har aldri vert i en brudebutikk før.

Er veldig nysjerrig på kjolene fordi jeg ikke har så mye peiling på hva jeg ønsker. Håper jeg blir inspirert liksom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg ekspert på dette her, men jeg tror nok at det er en fordel å ringe på forhånd og avtale tid. Da er du garantert at de gir deg sin fulle oppmerksomet.

Du har sikkert sett på en del av de kjolene som er vist her på forumet, surf litt mer rundt på nettet for å se hva som er av kjoler, tror det kan være en fordel å ha dannet seg ihvertfall en liten mening om hva du vil ha. Da blir det jo lettere å fortelle de i brudebutikkene hva du ser etter og hvilke kriterier du har.

Men de som jobber i brudebutikkene burde jo kunne jobben sin såpass at de kan se hva som vil passe din kroppsfasong og type.

En ting som kanskje er lurt, er å ta med seg fotoapparat, så kan du få de i brudebutikken til å ta bilde av deg i de ulike kjolene. Da har du jo julen til å se på bildene om det var noen av kjolene du likte bedre enn de andre.

Tror også jeg ville ha sminket meg litt og ordnet håret før jeg gikk i brudebutikken, da blir det kanskje litt lettere å se for seg hvordan man blir på den store dagen??? Men selvfølgelig unngå sminke som vil farge av på kjolene når du tar de av og på.

Dette ble mye svada fra en ikke-ekspert, men forhåpentligvis også noe nyttig.

Lykke til med kjoleprøvingen :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen butikker har timebestilling, andre ikke. Ta en ringerunde og hør.

Jeg visste heller ikke hva jeg ville ha, men med litt hjelp fant jeg flere forskjellige kjoler som jeg prøvde. Den jeg likte best var helt annerledes enn jeg hadde forestilt meg faktisk...

Har du muligheten så ta gjerne med deg en venninne eller noen som kjenner deg godt og ikke er redd for å si sin mening! Og som kan hjelpe deg av og på med kjoler, det hender nemlig at de som jobber der er ganske opptatt. Altså, du får god hjelp, men det er kjekt med noen som kan hjelpe til litt ved siden av.

Ikke ta på mye sminke, den kan smitte av på kjolene. Ta med en strikk eller noe hvis du har langt hår, så du kan "sette opp" håret. Du får prøve med slør og alt mulig. Selv syns jeg det var veldig rart å se meg selv med slør, da gikk det virkelig opp for meg at jeg var en brud! :)

Gled deg, det er gøy!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis ikke de kun har timebestilling (noen få har det), ville jeg ikke avtalt noen tid første gangen - da ville jeg bare tittet, og prøvd litt forskjellige typer kjoler. Det kan bli litt stressende å ha bestilt time hvis man ikke har peiling på hva man vil ha. Prøv mange kjoler ! Da blir du sikrere på hva som er "deg". Prøve kjoler er dessuten gøy :D

Vær OBS på at ikke alle butikker tillater at du tar bilder av kjolene. Dette fordi de ikke ønsker at kunder skal ta bilde av en kjole og så få en syerske til å kopiere den. Noen steder får du først ta bilde når du har bestemt deg for kjole. Men dette varierer. Spør først, uansett !

Litt misunnelig fordi akkurat den kjoleprøve-tiden er forbi...he-he :wink:

Skrevet

Helt enig med gjest der ja! Jeg og forloveren min var i Trondheim og prøvde kjole for noen uker siden, og da droppet vi bare inn!

Det gikk helt fint fordi jeg skulle bare se meg om og prøve litt ut hvilken stil jeg likte best..neste runde bestiller jeg time fordi da trenger jeg kansje litt mer hjelp, og skal kanskje kjøpe/leie kjole!

Kikk deg godt rundt, og gå til neste butikk om du ikke er fornøyd med hjelpen! har mange skrekkhistorier fra butikker som ikke egner seg på trykk, så et godt råd er å ikke finne deg i dårlig service!

Lykke til, og kos deg!!!

:D

Skrevet

Takk for mange bra tips. Jeg har fått med meg to vewnniner så kjenner meg godt, og det er viktig.

Jeg klarer ikke helt se for meg meg selv i en brudejkjole, derfor har jeg nok probelm med å vite hva jeg vil ha.

Trur ikke jeg bestiller noe time hvis jeg ikke må, venninene mine skal jo hjelpe meg.

Det jeg er bekymret for er at de i butikken skal være frekke mot meg og ikke ta meg på alvor og slikt. Eller si "nei den kjole kan du ikke prøve. den ville ikke passet deg uansett".

Alle jenter drømmer jo om denne dagen fra de er gamle nok til å forstå hva gutter er for, og kjolen har for meg vert noe av det viktigste.

Skrevet

Møter du en slik buttikansatt så gå med en gang! har hørt om vordende bruder som har blitt behandlet dårlig og marsjert ut av butikken!

De fleste er nok seriøse nok til å behandle kundene med respekt! og uansett er det de som taper på å behandle oss dårlig, da handler vi jo ikke hos dem!!

Jeg var innom en butikk nylig der jeg fikk et meget begrenset utvalg for å si det slik, jeg var så fornærmet at jeg gikk ut! det skal da ikke være noe problem at jeg er 183cm høy! såpass service bør de kunne yte at de har noe for enhver kropp! :roll:

Lykke til og kos deg masse!! det er utrolig gøy å stå foran speilet og føle seg som en prinsesse...fantastisk følelse når du ser hvor fin du blir!! :D

Skrevet

Hei,

selv om det er fristende å vente med kjolekjøp til det kommer mange nye modeller over jul, er det høsten som er best for kjolesalg !

Jeg har lagt ned stor innsats i å besøke forskjellige butikker, og har vært heldig og funnet en flott kjole (som jeg er flott i..) til veldig god pris.

Det vil iallefall jeg anbefale. I tillegg er de som jobber i butikkene svært flinke til å hjelpe. Der jeg fant min kjole for eksemple, hadde de masse kjoler på salg, og hun dro ut et par-tre som hun ville jeg skulle prøve, med begrunnelsen " de beste kjolene går først, og disse er best". :P

Skrevet

Giftet meg i Bergen tidligere i våres og da jeg skulle titte på kjoler for vel et års tid siden fikk jeg beskjed på å bestille tid på forhånd i forskjellige brudebutikkene.

Det er en fordel for da vet de at du kommer og har satt av god tid til deg. Fant drømmekjolen på Belle Amie på Hjelteryggen der servive & hjelp var upåklagelig!

Skrevet

har vert å sett og er veldig i villrede. Fant to som var kjempe fine, men ganske ulike. En var helt enkel slett kjole uten noe "puffet" skjørt og i et kjempe herlig stoff. Minnet liten om noe fra alvene i Lothlorien.

Den andre kjolen var mer stander med korsett og stort kjørt og greier. Denne var også betydelig dyrere.

Det er veldig vannskelig å velge synes jeg. Den første var kjempe fin poå alle måter, men kanskje feil som brudekjole liksom. Den andre var helt typisk og ikke spesiell slik jeg ønsker den.

Nå kommer snart julen så jeg har tenkt å bruke en del tid på å tenke frem og tilbake mellom disse.

Her er bilde av den jeg falt mest for da jeg prøvde den: http://www.kikki.no/images/V.21.9806.jpg.

Men passer det som brudekjole?

Skrevet

Her er linken http://www.kikki.no/images/V.21.9806.jpg Den andre virket ikke fordi det var kommet med et punktum..

Kjolen var fin den.

Jeg tror faktisk at du kanskje burde prøve litt til siden du er usikker. Det ER faktisk sånn at når du har funnet kjolen med stor K, så vet du det! Jeg hadde også et par jeg syns var kjempefine og hadde problemer med å velge mellom og så prøvde jeg litt til og fant KJOLEN!!

Lykke til med kjolejakten :)

Skrevet

Den kjolen er jo absolutt en brudekjole!

Kjempestilig! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...