Gå til innhold

De fleste kommer aldri helt over eksen og dette er grunnen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan selv flere år i ettertid begynne å tenke på eksen min. Jeg tenker ikke på han hver dag, men det hender jeg gjør det. Prøver det jeg kan å unngå å tenke på han. Fordi når jeg tenker på dem så tenker jeg jo på hvordan våre liv kunne vært sammen i dag. At jeg enda kan ha noe følelser for han. 

Jeg sammenligner det litt som med dødsfall. Som når dine foreldre dør eller en veldig nær venn. Ja du kommer deg over det til slutt, du er ikke lei deg hver dag. Men du kan tenke på dem innimellom og savne dem, kanskje til og med gråte. Sånn gjør jeg i hvert fall med min siste eks, som var for 3 år siden. 

Jeg tenker det er unaturlig at man aldri føler noe for en eks hvis det var sterke følelser der og mye kjærlighet og man var oppriktig glad i hverandre. 
Har ikke hatt noe kontakt med han siden bruddet, og vet det er for det beste. 
Hadde jeg og han møttes i dag er jeg sikker på at vi hadde kanskje blitt sammen igjen, men kanskje slått opp igjen etter kort tid.

Det ble trossalt slutt fordi vi ikke fikk det til å fungere, ikke pga manglende følelser. Og da er det alltid vondt. 

Hva er dine tanker??? 

Anonymkode: 77499...e1c

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kommet over alle eksene mine. Selv de jeg pulte på, ble hekta på, men aldri fikk. 

Det er ingenting unaturlig med å jobbe seg gjennom vanskelige følelser og legge ting bak seg, tvert imot er det veldig sunt.

Anonymkode: c50ec...0cd

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Tenker iblant på at eksen som gikk er en idiot. Og at det var bra at forholdet ikke varte lenger enn det gjorde, så jeg fikk gå videre.

Anonymkode: 7f004...3f3

• Liker 2
Skrevet

Tenker aldri på eksene mine.

Anonymkode: be84b...179

• Liker 2
Skrevet

Jeg brukte veldig lang tid på å komme over én eks. Kom meg aldri videre. Siden du nevnte det og jeg tenkte etter- jeg tenker aldri på han, han er borte vekk 🤣 En annen eks sender meg melding i ny og ne, men han tenker jeg aldri på selv. Så nei, noen tenker man kanskje på i ny og ne, men det er også mulig å aldri tenke de. 

Anonymkode: 2da6c...eb0

• Liker 1
Skrevet

«Det ble trossalt slutt fordi vi ikke fikk det til å fungere, ikke pga manglende følelser. «

Vel sånn var det ikke for meg. Det hadde vært slutt på følelser lenge før vi flyttet fra hverandre. Aldri om jeg hadde blitt sammen med ham igjen!

Anonymkode: 55f89...d38

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Det sies vel at ekte kjærlighet aldri helt kan forsvinne? Tror litt på det. 

Anonymkode: 6aaef...252

• Liker 2
Skrevet

Jeg har en som jeg aldri helt kan glemme. Og han ikke meg. Samtidig vil ingen av oss ha noe annet enn de familiene vi har nå og vi kan derfor ha kontakt. 

Den kjærligheten vi hadde tror jeg aldri helt kommer til å gå bort. Jeg elsket hver fiber i hele han. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har en som jeg aldri helt kan glemme. Og han ikke meg. Samtidig vil ingen av oss ha noe annet enn de familiene vi har nå og vi kan derfor ha kontakt. 

Den kjærligheten vi hadde tror jeg aldri helt kommer til å gå bort. Jeg elsket hver fiber i hele han. 

Da ville jeg absolutt ha prøvd igjen! 
❤️

- TS

Skrevet

Å sammenligne dette med dødsfall syns jeg faktisk er rett ut usmakelig. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg «tenker» innimellom på hvordan livet med eksen ville ha blitt.. Ooops nei sorry det var marerittene mine 😋

Anonymkode: c0ef9...6d0

• Liker 3
Skrevet

Jeg er ferdig med mine x, har ikke drømt om hva om. Jeg prøvde og prøvde og bli sammen med han forrige, vi har barn sammen og tenkte han var min store kjærlighet. Det tok meg mange år og sette et punktum og når jeg først gjorde det, så ble jeg også helt fri fra hva om tanken. Jeg fikk jo øynene litt opp at det var vel egentlig ingenting og savne. Mange mente jeg burde date noen andre da, men som jeg sa det hadde ikke vært rettferdig ovenfor en ny mann og date når man ikke var helt ferdig med x. I dag er jeg gift med en veldig fin mann og har det veldig bra. Men x og andre x er jeg helt ferdig med, og kunne aldri tenkt engang og gå tilbake om det skulle være aktuelt. 

• Nyttig 1
Skrevet

Tenker aldri på noen ekser, jeg har utelukkende blitt dårlig behandlet (mye vold) så ingen gode følelser der. 

Men tenker hver dag på pappa som døde for 13 år siden. 

Anonymkode: 3c20a...12b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Usmakelig? Hvorfor i alle dager er det det? 

Kjærlighetssorg kan føles mer intenst enn sorgen ved et dødsfall, så jo. 

Det er menneske du har vært sammen med i flere år og har elsket av hele ditt hjerte. Så blir det slutt og man har aldri mer kontakt. Sorgen går over, men følelsene kan enda være der. 

Så jo, klart det kan sammenlignes som sorgen ved et dødsfall. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg kan selv flere år i ettertid begynne å tenke på eksen min. Jeg tenker ikke på han hver dag, men det hender jeg gjør det. Prøver det jeg kan å unngå å tenke på han. Fordi når jeg tenker på dem så tenker jeg jo på hvordan våre liv kunne vært sammen i dag. At jeg enda kan ha noe følelser for han. 

Jeg sammenligner det litt som med dødsfall. Som når dine foreldre dør eller en veldig nær venn. Ja du kommer deg over det til slutt, du er ikke lei deg hver dag. Men du kan tenke på dem innimellom og savne dem, kanskje til og med gråte. Sånn gjør jeg i hvert fall med min siste eks, som var for 3 år siden. 

Jeg tenker det er unaturlig at man aldri føler noe for en eks hvis det var sterke følelser der og mye kjærlighet og man var oppriktig glad i hverandre. 
Har ikke hatt noe kontakt med han siden bruddet, og vet det er for det beste. 
Hadde jeg og han møttes i dag er jeg sikker på at vi hadde kanskje blitt sammen igjen, men kanskje slått opp igjen etter kort tid.

Det ble trossalt slutt fordi vi ikke fikk det til å fungere, ikke pga manglende følelser. Og da er det alltid vondt. 

Hva er dine tanker??? 

Jeg var med min i 11år, gjorde alt sammen.. kom ikke over før det var gått 2.5 år og det er nå snart 3år siden. Fortsatt glad i han.... så noe spesiellt bil det alltid være ❤️❤️

Anonymkode: abe9b...d9f

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis du Googler det så ser du det, er faktisk sammenlignbart! ❤️

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Usmakelig? Hvorfor i alle dager er det det? 

Kjærlighetssorg kan føles mer intenst enn sorgen ved et dødsfall, så jo. 

Det er menneske du har vært sammen med i flere år og har elsket av hele ditt hjerte. Så blir det slutt og man har aldri mer kontakt. Sorgen går over, men følelsene kan enda være der. 

Så jo, klart det kan sammenlignes som sorgen ved et dødsfall. 

Fordi den du "søger over" fortatt lever. 

Selvsagt kan kjærlighetssorg føles verre for enkelte, men da har vedkommende sannsynligvis aldri opplevd at noen de virkelig brydde seg om og var glad i døde. 

Skrevet
1 minutt siden, 29_j said:

Hvis du Googler det så ser du det, er faktisk sammenlignbart! ❤️

Hvis jeg googler det ja... Tror jeg står over. Du kan google selv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi den du "søger over" fortatt lever. 

Selvsagt kan kjærlighetssorg føles verre for enkelte, men da har vedkommende sannsynligvis aldri opplevd at noen de virkelig brydde seg om og var glad i døde. 

Jeg har hatt flere personer i livet mitt som jeg har vært veldig glad i i nær familie. 

Så jo det er fullt mulig. 
Du vet ikke hva du snakker om nei 😂😂😂

- TS

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis jeg googler det ja... Tror jeg står over. Du kan google selv. 

Ja vel, men hvorfor kommentere det da? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...