AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #1 Skrevet 5. oktober 2023 Hei, vår baby har siden starten vært plaget med magen. Merker at hun strammer seg og gråter til. Når hun var 5 uker begynte hun å være mer utilpass på dagtid og. Hun bæsjet sjeldent allerede fra uke 4, men det som kom ut har alltid sett normalt ut. mye uro og korte gråteperioder kombinert med et uklart utslett gjorde at jeg i samråd med helsesøster forsøkte melkefri kost i 2-3 uker. I den perioden var hun noe roligere, men fortsatt korte perioder med gråt. Sovet dårlig på dagtid, kan våkne opp av å rykke til. Sover som regel oppå meg eller samboer. Utslettet ble borte i denne perioden. etter innføring av melkteprodukter merket vi ikke noen vesentlig forverring før etter 4 dager. Hun var da nærmere 9 uker. Hu har den siste uken grått utrøstelig ca en time hver kveld. Helt ekstremt! I tillegg mer gråtetokter på dagtid hvor hun strever med å sovne. Utslettet er ikke dukket opp igjen (enda?), men hu har plutselig begynt å gulpe. Avføring går det flere dager mellom, men ser normal ut. Går fint opp i vekt. Hu har mye luft som kommer ut gjennom hele dagen, promp (som lukter ekstremt vondt), raper og hikker. vi er blitt henvist til spesialist mtp mulig allergi da gråten har tiltatt såpass etter innføring av melkeprodukter. Men jeg lurer bare på om andre her har erfaring med at det ikke er så ille gråt de første 5-6 ukene hvor det så påvises alllergi? For de gråtetoktene hu har hatt denne uken er langt mer intense, langvarige og hysteriske enn den gråten hun hadde tidligere når hun fikk vondt i magen. Er bare redd det er noe annet som jeg overser. Anonymkode: 89a7b...32b
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #2 Skrevet 5. oktober 2023 Høres akkurat ut som mi! Mi er 10 uker. Har vært hos kiropraktor og fysioterapeut, ingen fant noe bortsett fra myye luft i magen🙈 Begynte med semper dråperfor ca. 3 uker siden og øvelser for å få ut luft og etter ca. 1 uke var det stor forandring! En kveld så bare lå hun og kikket og vi bare så på hverandre og "hun gråter ikke?!". Har vært dager med mye magevondt, og andre dager som har vært helt fine men det er en helt annen hverden, ikke gråting fra ettermiddag og til langt på natt som det var fra hun var ca. 3-8 uker😊 De siste dagene har vært en del gråt, men i følge wonder weeks er hun i en stormfull periode, så satser på det bare er det🤞 Alle jeg har vært hos ( helsesøster, lege, fysio og kiropraktor) har sagt at de ikke tror det er allergi pga. normal avføring, god vektoppgang og ingen utslett osv.. i tilegg tll at det ikke har vært like ille på dagtid. De mener at om det hadde vært allergi så hadde det vært like vondt på dagtid. Men de har faktisk alle konkluder med umoden tarm/kolikk. Så anbefaler virkelig å teste semper dråper og øvelser som gir press på magen for å få baby til å fise. Ble anbefalt å gjørd det minst 30 sek ved hvert bleieskift for å unngå at det bygger seg opp mye luft tll kvelden. Det er beintøft, håper det blir bedre for dere snart❤️ Anonymkode: 83638...a1e
Nybakt Skrevet 6. oktober 2023 #3 Skrevet 6. oktober 2023 (endret) Ja her er det blitt betraktelig mer gråt på dagtid etter at jeg gjeninnførte melkeprodukter, etter 3-4 dager. Synes plutselig hun gråter MYE mer enn tidligere. Det er forsåvidt blitt til samme tidspunkt etterhvert og alltid en times tid på kvelden som er mest intens. Men blir jo bekymret for at det kan være noe annet. Har tatt kontakt med lege Endret 6. oktober 2023 av Nybakt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå