AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #2 Skrevet 5. oktober 2023 Ja. Ikke alle som leser raskt får med seg alt de leser like godt. Les deg opp på ulike typer av lesing og leseteknikker. Anonymkode: f0c5d...ead
Majer Skrevet 5. oktober 2023 #3 Skrevet 5. oktober 2023 Interessant spørsmål. Jeg vet at det finnes genvarianter som avgjør hvor raskt man leser. Jeg vet derimot ikke om de er koblet opp mot IQ.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #4 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja. Ikke alle som leser raskt får med seg alt de leser like godt. Les deg opp på ulike typer av lesing og leseteknikker. Anonymkode: f0c5d...ead Jeg mener leser raskt og får med seg alt. Ts Anonymkode: 3c455...05e
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #5 Skrevet 5. oktober 2023 Lesehastighet og leseforståelse er to ulike ting, hvorav det sistnevnte sier mer om intelligensen en det første. Anonymkode: 53472...f62
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #6 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg mener leser raskt og får med seg alt. Ts Anonymkode: 3c455...05e Hva mener du med «får med seg alt»? Gjengir alt nærmest ordrett, eller kan vedkommende fortelle innholdet i hva hva h*n har lest med egne ord? Anonymkode: 1cfd1...8f7
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #7 Skrevet 5. oktober 2023 Jeg lærte meg å lese på egenhånd som fireåring. Leste raskt bøker på egenhånd og slukte etterhvert bøker daglig. Var rett og slett en bokorm. Har normal-høy intelligens, men er diagnotisert med Aspergers. Så jeg fremstår ikke alltid sånn. Og jeg absorberer nok det jeg leser på en annen måte. Anonymkode: f9e35...986
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå