AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #1 Skrevet 5. oktober 2023 Jeg bodde på et hotell i helgen og jeg ser fortsatt ikke transaksjonen på kredittkortet mitt. Jeg satte inn kortet i kortleseren ved innsjekk og tastet inn koden min, hotellet bekreftet at betalingen ble gjort. Er ikke dette litt rart? Selv når et beløp ikke er bokført så står det alltid i kursiv på mitt Bank Norwegian-kort. Jeg sjekket inn forrige fredag så beløpet skulle vel vises nå? Og jeg har både ringt hotellet og sendt de mail flere ganger men de svarer ikke Liker å ha alt på stell og er livredd for å få noen problemer neste gang jeg skal inn til USA. At jeg må i fengsel eller noe. Blir så stressa. Men hotellet har jo kontaktopplysningene mine, så man skulle jo tro de skulle ringt om det var noe issues? Flere som har opplevd dette? Anonymkode: 17816...cbe
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #2 Skrevet 5. oktober 2023 Sånt som skjer. Hvorfor i alle dager skulle dette sende deg i fengsel eller gi deg problemer med å komme inn i USA? Du virker paranoid… Anonymkode: 7d8ed...cf1 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #3 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sånt som skjer. Hvorfor i alle dager skulle dette sende deg i fengsel eller gi deg problemer med å komme inn i USA? Du virker paranoid… Anonymkode: 7d8ed...cf1 Eh ja, hadde ikke du blitt stresset om du ikke betalte for deg?! Jeg nekter å ha noe på rullebladet mitt. Men jeg har som sagt prøvd å kontakt de flere ganger så noe mer får ikke jeg gjort. At det tar 1 uke + før noe registreres på kredittkortet har jeg aldri opplevd før. Anonymkode: 17816...cbe
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #4 Skrevet 5. oktober 2023 Det er ikke uvanlig at kort transaksjoner kommer inn som en forsinkelse. Du blir hverken satt i fengsel eller det kommer på rullebladet ditt. Det kan være så enkelt som at hotellet ikke hadde betalingsautomaten online etc. Du blir nok belastet, men uansett er det ikke din skyld om hotellet bruker tid. Du leverer kredittkort som garanti ved innsjekk, så pust ut og vent på belastningen, den kommer. Anonymkode: aa690...fe9 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #5 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er ikke uvanlig at kort transaksjoner kommer inn som en forsinkelse. Du blir hverken satt i fengsel eller det kommer på rullebladet ditt. Det kan være så enkelt som at hotellet ikke hadde betalingsautomaten online etc. Du blir nok belastet, men uansett er det ikke din skyld om hotellet bruker tid. Du leverer kredittkort som garanti ved innsjekk, så pust ut og vent på belastningen, den kommer. Anonymkode: aa690...fe9 Ok, har bare ikke opplevd at det tar SÅ lang tid før. Men når hotellet alt har kortdetaljene mine + kontaktopplysninger så får jeg bare vente og se. Veldig rart det ikke vises i transaksjonslisten bare. Jeg brukte samme kortet i restauranten på hotellet samme dag og det ble trukket med en gang. Anonymkode: 17816...cbe
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #6 Skrevet 5. oktober 2023 Er du sikker på at du ikke betalte da du bestilte? De registrerer uansett kortet ved innsjekking, for garanti. Anonymkode: f5a8e...074
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #7 Skrevet 6. oktober 2023 Slapp av, det trekkes nok snart. Det er uansett en privatrettslig avtale mellom deg og hotellet. Finnes ikke noe i straffeloven om dette, og kommer dermed heller ikke på noe rulleblad. Anonymkode: a4694...ebe 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #8 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er du sikker på at du ikke betalte da du bestilte? De registrerer uansett kortet ved innsjekking, for garanti. Anonymkode: f5a8e...074 Jo det var det jeg mente at jeg gjorde. Tastet inn kode og alt. Anonymkode: 17816...cbe
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #9 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 5.10.2023 den 20.04): Jeg bodde på et hotell i helgen og jeg ser fortsatt ikke transaksjonen på kredittkortet mitt. Jeg satte inn kortet i kortleseren ved innsjekk og tastet inn koden min, hotellet bekreftet at betalingen ble gjort. Er ikke dette litt rart? Selv når et beløp ikke er bokført så står det alltid i kursiv på mitt Bank Norwegian-kort. Jeg sjekket inn forrige fredag så beløpet skulle vel vises nå? Og jeg har både ringt hotellet og sendt de mail flere ganger men de svarer ikke Liker å ha alt på stell og er livredd for å få noen problemer neste gang jeg skal inn til USA. At jeg må i fengsel eller noe. Blir så stressa. Men hotellet har jo kontaktopplysningene mine, så man skulle jo tro de skulle ringt om det var noe issues? Flere som har opplevd dette? Anonymkode: 17816...cbe Hæ? Hva har innreise til USA å gjøre med når hotell blir trukket fra kredittkort? Svar på det du spør om: Det kan ta 3-5 virkedager (noen ganger lenger) fra kredittkort handel blir trukket Anonymkode: 613da...4c2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #10 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 5.10.2023 den 20.08): Eh ja, hadde ikke du blitt stresset om du ikke betalte for deg?! Jeg nekter å ha noe på rullebladet mitt. Men jeg har som sagt prøvd å kontakt de flere ganger så noe mer får ikke jeg gjort. At det tar 1 uke + før noe registreres på kredittkortet har jeg aldri opplevd før. Anonymkode: 17816...cbe Prøv å ro deg ned, pust med magen. Du får ikke noe på rullebladet av dette Anonymkode: 613da...4c2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #11 Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 6.10.2023 den 20.23): Hæ? Hva har innreise til USA å gjøre med når hotell blir trukket fra kredittkort? Svar på det du spør om: Det kan ta 3-5 virkedager (noen ganger lenger) fra kredittkort handel blir trukket Anonymkode: 613da...4c2 Jeg er livredd politiet i USA, de er jo gærne. Så jeg vil ikke ha noe problemer neste gang jeg skal dit! Kune jo være at det ble registrert som en ubetalt hotellregning og at jeg ble anmeldt, ikke vet jeg. Må dra til USA en del pga jobb så er viktig at alt er i orden. Men hotellet sendte meg mail i dag og sa at det ble ikke trukket da jeg sjekket inn, pga en feil hos dem. Men de har ordna det nå, så jeg kan se transaksjonen og alt Anonymkode: 17816...cbe
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #12 Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er livredd politiet i USA, de er jo gærne. Så jeg vil ikke ha noe problemer neste gang jeg skal dit! Kune jo være at det ble registrert som en ubetalt hotellregning og at jeg ble anmeldt, ikke vet jeg. Må dra til USA en del pga jobb så er viktig at alt er i orden. Men hotellet sendte meg mail i dag og sa at det ble ikke trukket da jeg sjekket inn, pga en feil hos dem. Men de har ordna det nå, så jeg kan se transaksjonen og alt Anonymkode: 17816...cbe Skjønner fortsatt ikke hvordan dette skulle ha noe med anmeldelse og innreise forbud i USÅ å gjøre? Men bra det ordnet seg for deg Anonymkode: 613da...4c2
Sententia Skrevet 7. oktober 2023 #13 Skrevet 7. oktober 2023 Du må ha en dom for å få noe på rullebladet. Tenker du at du må i rettsak for dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå