AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #21 Del Skrevet 7. oktober 2023 Lorieen skrev (4 timer siden): Av en eller annen grunn har jeg aldri lest noe som helst av Jon Fosse. Merkelig, for jeg leser MYE. Det gjeld faktisk svært mange, også bokelskarar her frå Hardanger, så du er i godt selskap. Anonymkode: d21be...73e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #22 Del Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 6.10.2023 den 20.02): ❤️ Eller grautmål, som vi kalte det på skolen - samisk er faktisk et langt mer naturlig språk enn den kunstige konstruksjonen nynorsk; folk snakker riktignok dialekt, men ingen snakker nynorsk. Anonymkode: 27b0e...9d3 Ingen snakker bokmål heller selv om halve Oslo tror de snakker det og sier de ikke har dialekt 😆 Det er skriftspråk begge deler. Du må reise mer i landet om du tror det er konstruert og ikke nært slik folk snakker. Nynorsk er nydelig ❤️ Anonymkode: a3831...eb8 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #23 Del Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 6.10.2023 den 20.02): ❤️ Eller grautmål, som vi kalte det på skolen - samisk er faktisk et langt mer naturlig språk enn den kunstige konstruksjonen nynorsk; folk snakker riktignok dialekt, men ingen snakker nynorsk. Anonymkode: 27b0e...9d3 Men ca ti prosent av befolkninga skriv og har leseopplæring på nynorsk. Du må hugse at også riksmål og bokmålsformer er oppkonstruert. Anonymkode: 8e746...8f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #24 Del Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 7.10.2023 den 16.36): har jeg aldri hørt om før... Anonymkode: bf313...770 Lorieen skrev (På 7.10.2023 den 16.38): Av en eller annen grunn har jeg aldri lest noe som helst av Jon Fosse. Merkelig, for jeg leser MYE. AnonymBruker skrev (På 7.10.2023 den 16.44): Har heller ikke lest noe av ham .Det må jeg gjøre noe med! Anonymkode: cd895...895 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det gjeld faktisk svært mange, også bokelskarar her frå Hardanger, så du er i godt selskap. Anonymkode: d21be...73e Merkelig at en forfatter som så mange ikke har kjennskap til, får Nobelprisen i litteratur; lurer på hvor mange av dem som ikke kjenner til Jon Fosse, heller ikke kjenner til Lars Saabye Christensen, som etter min mening ville vært en langt mer opplagt kandidat til prisen hvis man først skal kåre en nordmann. Selv har jeg for øvrig lest et par tusen bøker, men ikke en eneste av Jon Fosse. Lars Saabye Christensens "Beatles" har jeg derimot slukt så mange ganger at jeg har mistet tellingen, liksom jeg også har vært innom de andre bøkene hans, noe jeg vil gjette på gjelder mange andre. Anonymkode: 27b0e...9d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampyrina Skrevet 8. oktober 2023 #25 Del Skrevet 8. oktober 2023 Noen som kan anbefale noe man bør begynne med, når man skal lese Fosse for første gang? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #26 Del Skrevet 7. desember 2023 Vampyrina skrev (På 8.10.2023 den 20.49): Noen som kan anbefale noe man bør begynne med, når man skal lese Fosse for første gang? En programleder i Åpen Bok på NRK anbefalte sterkt "Morgon og kveld" for de som ville lese Fosse for første gang. Men kanskje noen her har andre anbefalinger? Anonymkode: d21be...73e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #27 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 7.10.2023 den 20.48): Det gjeld faktisk svært mange, også bokelskarar her frå Hardanger, så du er i godt selskap. Anonymkode: d21be...73e Oi, så heldig du er som kan byrje lese hans bøker, omgitt av nydeleg fjord og fjell 🤩 Anonymkode: d21be...73e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå