Gå til innhold

Dere som har dårlig råd, hvor mye har dere igjen i måneden etter faste utgifter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da mener jeg ETTER at husleie/lån er betalt, alle andre regninger OG matugifter. Hva har dere igjen til gøy, aktiviteter, klær, sparing osv? 

Selv har jeg ganske dårlig råd, og har ca 8000-9000 kr igjen etter alle utgifter og mat er betalt. Men jeg har tre barn og er alene, så pengene får ben å gå på og det er sjeldent noe igjen til veldig luksus. 

Hva har dere andre igjen? 

Anonymkode: 30741...f70

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da mener jeg ETTER at husleie/lån er betalt, alle andre regninger OG matugifter. Hva har dere igjen til gøy, aktiviteter, klær, sparing osv? 

Selv har jeg ganske dårlig råd, og har ca 8000-9000 kr igjen etter alle utgifter og mat er betalt. Men jeg har tre barn og er alene, så pengene får ben å gå på og det er sjeldent noe igjen til veldig luksus. 

Hva har dere andre igjen? 

Er alene med barn og har igjen 5k etter mat og alt. Så har ordnet meg en jobb til så jeg sitter igjen med 15k etter alt. Men kommer da til å kunne bruke mer penger på mat, har brukt 4000 i mnd nå. Så da kan vi kose oss mer alle tre fremover. 

Anonymkode: c19ff...a1f

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er alene med barn og har igjen 5k etter mat og alt. Så har ordnet meg en jobb til så jeg sitter igjen med 15k etter alt. Men kommer da til å kunne bruke mer penger på mat, har brukt 4000 i mnd nå. Så da kan vi kose oss mer alle tre fremover. 

Anonymkode: c19ff...a1f

Her har vi et matbudsjet på ca 7000 kr, og da spiser vi ganske så greit, men sjeldent veldig luksus. Det som spiser opp mye av pengene som er utenom er klær til tenåringer, lommepenger og aktiviteter til dem og arrangementer på skolen osv. Tar dem med på litt gøy innimellom som barn og unge trenger for å skape litt minner. Noe sparing. 

Jobber jeg mye en måned som jeg alltid prøver på, men det er kamp om vaktene så kan jeg sitte igjen med 10.000 kr, men det er ikke så ofte at jeg er så heldig. Godt du har fått deg en ekstra jobb ❤️

Skrevet

Oi, vi har igjen 0kr etter alt er betalt og matutgiftene. Føler meg ikke fattig da eller at jeg har dårlig råd, for vi har jo penger til alt vi trenger. Setter av noen tusenlapper pr mnd til klær/utstyr til barn. Men har ingenting å sløse med. 

Anonymkode: 2b048...4b9

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

3-4000 maks 

Anonymkode: 6ece4...0bf

Skrevet

2 voksne og 2 barn. Har ingenting igjen etter regninger og går voldsomt i minus. 

Anonymkode: ceb84...a89

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ingenting igjen etter alle regninger og mat er betalt. Så sliter hver måned. Er ufør.

Anonymkode: b02ac...594

• Hjerte 5
Skrevet

Rundt 3 000 kr.

Anonymkode: aa279...368

Skrevet

Kaller ikke å sitte igjen med 8-9000 etter at alle utgifter og mat er betalt, for å ha dårlig råd. Dårlig råd er for meg at man går i 0 eller må bruke kredittkort for å få det til å gå rundt med mat og faste MÅ-utgifter.

Hvis man sitter igjen med 9000, hva skal man bruke det på? Man kjøper vel ikke klær for flere 1000 hver måned? Vil tro du har mulighet til å kunne spare en hel del.

Anonymkode: 08330...81f

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Mellom 2 og 5 tusen. Har ikke barn men er ganske ung og har en lavtlønnet jobb.

Anonymkode: 670f1...3aa

Skrevet

2 000 - 3000 kr. Går på AAP.

Anonymkode: 57430...bb7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kaller ikke å sitte igjen med 8-9000 etter at alle utgifter og mat er betalt, for å ha dårlig råd. Dårlig råd er for meg at man går i 0 eller må bruke kredittkort for å få det til å gå rundt med mat og faste MÅ-utgifter.

Hvis man sitter igjen med 9000, hva skal man bruke det på? Man kjøper vel ikke klær for flere 1000 hver måned? Vil tro du har mulighet til å kunne spare en hel del.

Med to tenåringer og et mindre barn, så flyr pengene fort. Det er aktiviteter, lommepenger, arrangementer, klær koster mye for ungdommer og det trengs stadig noe. Så skal de ha penger for å være med på det venner skal, så er det tilstelning på skolen, gaver, osv osv. Og såklart litt sparing. 9000 kr er faktisk ikke mye når man er alene med tre barn. Men såklart finnes det folk som har det mye verre, men nå var ikke akkurat det tema i tråden her. 

• Liker 1
Skrevet

6000-8000kr ca. Varierer utifra måneden, noen måneder trenger man ekstra greier. Vi som husstand går nok under det man kaller dårlig råd, men jeg synes vi lever greit. Har 600 000kr brutto til sammen, er 2 og blir 3 snart. 

Anonymkode: ab911...476

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man har vel både tannlege, lege, diverse medisiner, hudpleieprodukter (som for noen av oss er nødvendig pga diverse hudproblemer), diesel/bensin, bursdagsgaver til egne barn og familie, og barnas venner. Lommepenger til barna, busskort, diverse utstyr (alt fra sykkel, ski, idrettsutstyr, mobil, høretelefoner med mer. Listen er vel lang), aktiviteter osv osv osv. De variable utgiftene kan jo variere veldig, og en vinter hvor alle barna fels skal ha nye vinterklær, sko, votter med mer, så ryker jo lappene ganske så fort.

Anonymkode: e9262...772

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uforutsette utgifter… 

Anonymkode: f9ec8...52a

Skrevet

Når alt er betalt har jeg ingenting igjen, og jeg gruer meg til jula. Har ikke råd til julemat og julegaver eller min egen bursdag nå snart. Toskete tradisjoner egentlig og skulle ønske jeg slapp å feire dem. Det er ingen matsentral her jeg bor og Frelsesarmeen her deler ikke ut mat. Det blir vel sosialen etterhvert. 

Anonymkode: 18181...dbe

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har penger på bok, sånn sett ikke dårlig råd. Men må stadig oftere ta av sparepengene der jeg tidligere hadde råd til å spare. Skattepolitikken legger opp til det, de med lav lønn skal helst ikke bygge seg opp noen formue. 

Anonymkode: de047...390

• Liker 2
Skrevet

To voksne og to barn. Etter at akt er betalt, inkludert mat, så har vi ca. 9000 igjen til sammen. 

Anonymkode: 27df4...cb3

Skrevet

To voksne og fem hjemmeboende barn, føler vi har god råd, har ikke eksakt oversikt fra måned til måned, men har aldri så mye som 9000 igjen etter regninger og mat 😅 Bruker maks 3000 i året på klær/sko i snitt per barn. Kjøper stort sett kvalitet, nytt, til de eldste og om det ikke varer helt til den yngste kjøper vi brukt. Rundt 1000 per unge på aktiviteter, og vi voksne bruker lite på oss selv. Er minimalister, og kjøper ikke ting bare for å kjøpe. Vi sparte mye da vi var unge og begge var i full jobb, nå for tiden setter vi ikke av noe på fond ol, bare kortsiktig sparing (til feks ny vaskemaskin, ny bil ol). 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...