Gå til innhold

Brus

Gjest gjest1

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kor mykje brus kjøper de inn til bryllupet? Er jo greit å ha rikeleg, men fint å vite sånn ca kor mykje som ein kan rekne med kjem til å gå også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være godt med farris, eplemost og karafler med kaldt vann også!

Ser at du skal gifte deg om sommeren, dersom det er varmt går det mye drikke.

Etter en lang dag med stor middag og masse kaker, så er det mange som ønsker seg noe annet enn søt drikke.

Men mengde? Hmmm... (vi kjøpte fra stedet vi var på, så de bare fylte på, og vi fikk regninga etterpå)

Skrevet

Burde vel ha skrive mineralvatn, for vi skal sjølvsagt ha farris og denslags også. Det skal stå vass-mugger med lime og is på borda, så det er det rikeleg av.

Er 3 liter mineralvatn per pers i snitt eit realistisk tal?

Skrevet

3 liter er alt for mye. 0,5 til 1 liter mineralvann holder lenge.

Det holder å kjøpe ca 6 kasser med assortert på ca 140 mennesker etter min erfaring. (husk mosell og alkoholfritt øl)

Det går mye på vann også. Ha mye oppskåret sitron og masse isbiter. (slik du nevner ovenfor)

Fyll mugger med vann, is og sitron og gjeser vil velge dette i stede for en flaske brus som står iskald rett vedsiden av etter min erfaring.

Om du kan gjøre deg en avtale med matbutikken så får du sikkert levert tilbake uåpnede flasker i ettertid. Det fikk vi. Vi kjøpte alt for mye mineralvann. Vi hadde sikkert 15 kasser og over halvparten var ikke brukt.

Skrevet

Vi kjøpte inn ca 1 l per pers, og hadde ikke mye igjen.

Skrevet
Om du kan gjøre deg en avtale med matbutikken så får du sikkert levert tilbake uåpnede flasker i ettertid. Det fikk vi. Vi kjøpte alt for mye mineralvann. Vi hadde sikkert 15 kasser og over halvparten var ikke brukt.

Det skal vi gjere. Det er derfor vi heller ynskjer å kjøpe alt for mykje enn alt for lite, liksom.. Og så kjem det ein stor del brusdrikkande gjester i bryllupet vårt, trur eg.. Vanskeleg dette.. Hehe...

Skrevet

Jeg kan drikke en god del brus, og om jeg ikke drikker noe alkohol kan det gå med 1,5-2 liter på en middag og kveld. Men 3 liter i tillegg til alkohol tror jeg er å dra veldig veldig hardt i.

Skrevet

Vi kjøpte i første omgang 6 kasser i første omgang, to av disse var farris. Dagen før mens vi pyntet og ordnet i lokalene var det så sinnsykt varmt og det var meldt varmt på bryllupsdagen vår også, at vi kjøpte 4 kasser til dagen før. Mye av dette var farris (4 kasser tror jeg), men vi hadde ikke vann da.

Vi hadde ca 95 gjester på kvelden, veldig få som drakk alkohol, derfor satt vi igjen med flere kasser øl, mens det kun var 8 flasker med mineralvann igjen! Må også legge til at gjestene var frem til kl 05.30, det har nok litt å si det også.

Men som du sier, det er bedre å ha for mye enn for lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...