Gå til innhold

Når familien gir f i bursdagen til datteren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer har tre nydelige barn. Men familien vår er noe spesiell. Ingen av oss har kontakt med våre fedre grunnet at de rett og slett ikke egner deg som besteforeldre og har begge alvorlige personlighetsforstyrrelser. 

Uansett så har vi klart å bygge oss en familie som består av de «viktigste» og de som er interessert i oss, samt de vi gir mye tilbake. Dessverre er det veldig lite interesse for å komme i bursdagen til datteren vår.. Kjenner jeg blir veldig lei. Svigermor kommer, min mor, hans bror og min søster. Jeg føler det er nok, men det er så vidt de orket! Er der lov å si ifra at man er skuffet? 

Onkelen til samboer er som en far for samboer, men han finner på alle unnskyldninger for å slippe. Han sitter ofte alene og han sa at han ikke kunne komme fordi det kunne hende at bilen hans kanskje ble snødd inn.. Det er ikke snø enda, og jeg kjenner jeg begynner å bli lei av disse løgnene hele tiden. 

Det samme med søsteren til samboer som bare tenker på seg selv og sitt liv. Hun bryr seg katta om oss, men sender noen meldinger til oss i ny og ned. Kjenner at jeg overhode ikke orker mer med de å gjøre. 

Anonymkode: 628cf...88c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du skal være fornøyd med de som kommer. Barnebursdag er tross alt mest for barn, altså bursdagsbarnet, søsken og venner. 

Anonymkode: 995d8...e39

• Liker 6
Skrevet

Du nevner datteren din, men møter de opp i bursdagene til de andre barna?

Anonymkode: 9d131...9b9

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Skjønner deg så godt.

Broren gidder ikke å ringe onkelbarnet sitt på bursdagen hennes engang. Knapt sender en kort melding.

De få gangene i året vi møtes, snakker han knapt med henne og alt dreier seg om han. Stusselig og immaturt selvsentrert.

Barnet er gammel nok nå til å tenke sitt… 

Anonymkode: cc8c7...a9a

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du nevner datteren din, men møter de opp i bursdagene til de andre barna?

Anonymkode: 9d131...9b9

Man straffer ikke barn for noe foreldrene evt har gjort/ikke gjort.

Når det er sagt skjønner jeg heller ikke helt hvorfor hele slekten skal komme i barnebursdag. Da får man jo ikke tid til annet? 

Vær takknemlig for de som kommer, sannsynligheten er stor for at dette plager deg mer enn det gjør for barnet. Så lenge barnet får kake, gaver og litt oppmerksomhet er det uansett Verden Beste Bursdag. 

Anonymkode: a6072...11a

• Liker 4
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Dessverre er det veldig lite interesse for å komme i bursdagen til datteren vår.. Kjenner jeg blir veldig lei. Svigermor kommer, min mor, hans bror og min søster. Jeg føler det er nok, men det er så vidt de orket! Er der lov å si ifra at man er skuffet? 

Barn blir ikke født med en forventning om at en masse folk skal dukke opp i bursdagen deres, jo flere desto bedre. Det er en forventning foreldrene skaper. Greit nok hvis man har masse familie som har mulighet/lyst å stille opp, men dumt hvis man ikke har det. Man må skape sine egne bursdagstradisjoner i stedet, rause opp at bursdag betyr familietur til trampolineparken, eksempelvis, og at det er det beste i verden. 

Anonymkode: 43f55...ffa

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Dere har mange flere enn de som møter hos oss, simpelthen pga. søskens nye partnere. Vi måtte lage egne tradisjoner uten gjester- piknik, restaurant, yndlingsmåltidet til bursdagsbarnet. Trist uten gjester å be, men vi måtte bare tenke annerledes for barnet sin skyld. 

Anonymkode: 15a2a...e1c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere har mange flere enn de som møter hos oss, simpelthen pga. søskens nye partnere. Vi måtte lage egne tradisjoner uten gjester- piknik, restaurant, yndlingsmåltidet til bursdagsbarnet. Trist uten gjester å be, men vi måtte bare tenke annerledes for barnet sin skyld. 

Anonymkode: 15a2a...e1c

Forstår hva du mener. 

Hva skjedde hos dere? Kom ingen i bursdagen? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Barn blir ikke født med en forventning om at en masse folk skal dukke opp i bursdagen deres, jo flere desto bedre. Det er en forventning foreldrene skaper. Greit nok hvis man har masse familie som har mulighet/lyst å stille opp, men dumt hvis man ikke har det. Man må skape sine egne bursdagstradisjoner i stedet, rause opp at bursdag betyr familietur til trampolineparken, eksempelvis, og at det er det beste i verden. 

Ja, men det er ikke enkelt å bare sitte alene på en bursdag heller 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det gjør jo de uten familie i nærheten?

Anonymkode: 52367...b2b

• Liker 2
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Sitte alene!? 

Du har kjernefamilie på 5 personer og nevner 4 gjester. Det er en hel flokk allerede. Frigjør deg fra den indoktrinerte tankegangen at flere gjester = bedre bursdag, og la for guds skyld være med å videreføre det til barna. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Sitte alene!? 

Du har kjernefamilie på 5 personer og nevner 4 gjester. Det er en hel flokk allerede. Frigjør deg fra den indoktrinerte tankegangen at flere gjester = bedre bursdag, og la for guds skyld være med å videreføre det til barna. 

Mulig jeg tenker feil, men er ikke dere andre mange på barnebursdag? 

Vi er kun svigermor, min mor og to stk til. Er der ok? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.10.2023 den 17.48):

Skjønner deg så godt.

Broren gidder ikke å ringe onkelbarnet sitt på bursdagen hennes engang. Knapt sender en kort melding.

De få gangene i året vi møtes, snakker han knapt med henne og alt dreier seg om han. Stusselig og immaturt selvsentrert.

Barnet er gammel nok nå til å tenke sitt… 

Anonymkode: cc8c7...a9a

Har aldri ringt til nevøer/nieser på bursdager. Nå er jeg ofte til stede, men har jeg ikke mulighet til det, så hadde det aldri falt meg inn å ringe dem.

Anonymkode: f0edb...2d9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mulig jeg tenker feil, men er ikke dere andre mange på barnebursdag? 

Vi er kun svigermor, min mor og to stk til. Er der ok? 

Hvorfor skulle ikke det være OK? Jeg vokste opp med en farmor som ikke var barnevennlig, de andre besteforeldrene var døde, tanter og onkler bodde langt unna.

Barndommen min må jo ha vært fullstendig mislykket i følge din standard.

Anonymkode: 37035...7df

• Nyttig 1
Skrevet

Hos oss har vi aldri vært mange i barnebursdag. Min søster og mine foreldre. Andre bodde langt unna, sosial angst etc etc. Vi som møttes hadde det hyggelig, er ikke det bra nok?

Anonymkode: d7fb8...7f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...