Supertramp89 Skrevet 5. oktober 2023 #1 Skrevet 5. oktober 2023 Hei. Trenger tips til TV benk som tåler mye. Størrelse 130-160 cm Må tåle i hvert fall 60kg Har en 85 tommer tv med fot i midten som den skal bære. Sjokkert over hvor lite mange av tv benkene som selges tåler. Maks 30 kg osv.
trøndermann38 Skrevet 5. oktober 2023 #2 Skrevet 5. oktober 2023 De fleste som tåler så mye koster deretter så du kan gjøre som jeg gjorde kjøpe brukt på finn. De hadde flere på fagmøbler når jeg var der tidligere. Men de kosta mange tusen.
newman01 Skrevet 6. oktober 2023 #3 Skrevet 6. oktober 2023 Henge TV på veggen, så kan du kjøpe så liten tv-benk du bare vil...
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #4 Skrevet 6. oktober 2023 Er det en gammel TV siden den er så tung?, normalt så veier 85" rundt 40kg. Anonymkode: 35526...a77 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #5 Skrevet 6. oktober 2023 Foreldrene mine har tung TV (og mye annet tungt i og på TV-benken). IKEA-benken deres har tålt vekta i hvert fall 8 år. Anonymkode: 366b3...638
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #6 Skrevet 7. oktober 2023 En så smal tv-benk er jo ikke laget for å bære en tv som er nesten to meter bred. Se på større tv-benker, så vil du sikkert finne høyere maksbelastning. Anonymkode: 8b990...805
newman01 Skrevet 7. oktober 2023 #7 Skrevet 7. oktober 2023 On 10/5/2023 at 5:37 PM, Supertramp89 said: Hei. Trenger tips til TV benk som tåler mye. Størrelse 130-160 cm Må tåle i hvert fall 60kg Har en 85 tommer tv med fot i midten som den skal bære. Sjokkert over hvor lite mange av tv benkene som selges tåler. Maks 30 kg osv. Hva slags fot har tv'n? Er det en bred fot eller bare en base i midten?
Taluno Skrevet 7. oktober 2023 #8 Skrevet 7. oktober 2023 Havstad og Hemnes tåler 50kg, Jungen fra jysk 54kg. Selv om de setter ett maks vektmål, så knekker de ikke sammen med bittelitt høyere vekt. Om tv er noen få kilo over, så ville ikke jeg vært bekymret for å bruke disse. Men, du kan se på entremøbler eller kjøkkenmøbler. Mange kommoder/skap for entre er laget slik at man kan sitte på de å ta på sko. Norli kommode fra ikea illustrereres iallefall med sitteputer. Mange bygger sittebenk på kjøkken ved metod-stammer i passende høyde. Tåler de at ett menneske sitter på de, så tåler de en tv.
minienthe Skrevet 7. oktober 2023 #9 Skrevet 7. oktober 2023 (endret) Vi måtte på Fagmøbler fysisk og spesialbestille for å finne tv-benk til vår 75". De har ikke de større/lengre modellene utstilt eller på nett pga lite etterspørsel fikk vi høre. (Vi ga opp å finne noe rimelig og pent. Fordelen var at hele møbelet kom levert på døra ferdig montert så der slapp vi unna en del frustrasjon) *edit* Snuste litt på nettsiden deres nå, kunne denne vært noe med estimert maksvekt 65 kilo ? Endret 8. oktober 2023 av minienthe tasteleif
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #10 Skrevet 8. oktober 2023 To IKEA-Ivar skap ved siden av hverandre (enten 80x30x60 eller 80x30x83) som du kan male, lasere, dekorere som du vil (jeg brukte svart lasur slik at trestrukturen fortsatt er synlig). Montér føtter etter lignende på skapene om du vil. Oppå skapene legger du ei tynn treplanke (eller glass) for å få det jevnt (bruk filtdempere for å utligne den lille høydeforskjellen) - og vips, så har du din egen tv-benk som fint tåler vekten (jeg bruker mine til bøker, servise, mixmaster, oppbevaring +++. Poenget er at vekten ikke er noe problem) Anonymkode: dd098...956
newman01 Skrevet 8. oktober 2023 #11 Skrevet 8. oktober 2023 Trådstarter er blitt borte, men det er da virkelig en brukbar løsning å henge tv på veggen. Og ofte vil det hjelpe å sette et ekstra støtteben på midten, da får man fordelt vekten litt bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå