Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan dette evt kan sende meg link ? 

Jeg benyttet meg av angreretten dvs 14 dager, men har fått en regning på bruddgebyr selv om jeg er innenfor de 14 dagene…

Er dette lov i henhold til norsk lov ?

Anonymkode: 2520b...723

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken tjeneste har du bestilt? 

Skrevet
newman01 skrev (Akkurat nå):

Hvilken tjeneste har du bestilt? 

Var en dørselger som presenterte et fint regnestykke ang boligalarm, viser seg at regnestykke ikke er reelt og jeg har gått 5 på

Skrevet

Dyrebar lekse. ALDRI kjøp noe fra dørselgere..

Skrevet

Angreretten på 14 dager er vel bare på online kjøp?

Skrevet

Du får rapportere til selskapet at dørselgeren de har ansatt lyver for å verve kunder da, og lurer dem til å signere kontrakt basert på feil informasjon. Og siden kontrakten er signert på feil premisser må den kanselleres. Om ikke de frafaller kravet så melder du dem til Forbrukerrådet, og gjerne møter dem i Konfliktrådet om nødvendig 

Skrevet
3 minutter siden, NakenPanda said:

Fjernsalg, altså utenfor ordinær salgssted (som f.eks butikker). Omfatter katalog salg, dørsalg, nettshopping osv. Forbruker har i tillegg et ekstra vern mot dørsalg, siden det er oppsøkende og det kan fremstå "truende" og forstyrrende å bli oppsøkt i eget hus 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Angrerett gjelder utenfor fast utsalgssted. Dørsalg omfattes. https://www.forbrukerradet.no/forside/angrer-du-pa-et-kjop/

Anonymkode: 9c80d...0f9

Det er nok ofte bedre å Google enn å høre på folk her… wtf dette er helt vanlige forbrukerrettigheter som vi har hatt siden 1990 tallet? 

Anonymkode: 9c80d...0f9

Skrevet

Da har jeg fått regning på bruddgebyr, alarmselskapet påstår at dette bruddgebyret skal dekke monteringen de gjorde hos meg

Skrevet

Om de har hatt utgifter til montering hjemme hos deg skal de da ha dekt slike kostnader. Du slipper ikke unna alle utgifter ved angrerett 

• Liker 1
Skrevet
NakenPanda skrev (22 timer siden):

Gjelder ved alle kjøp utenom fast utsalgssted, så angrefristen gjelder for dørsalg

Anonymkode: 5150b...cc3

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da har jeg fått regning på bruddgebyr, alarmselskapet påstår at dette bruddgebyret skal dekke monteringen de gjorde hos meg

Det stemmer at du må betale

Anonymkode: 5150b...cc3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...