AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #61 Del Skrevet 6. august 2024 Hvis denne smålige holdningen din skinner gjennom, noe den garantert gjør, skjønner jeg godt folk ikke gidder hjelpe deg med noe. Hadde aldri prøvd skaffe jobb til noen med et sånt syn på andre. Sånne som deg blir aldri fornøyd uansett. Folk som ikke evner å glede seg på andres vegne er stusselige mennesker. Har en nær slektning som er sånn. Tipper hun har samme tanker om meg og samboeren min som du har om dine bekjente. Bruker lite tid og energi på henne. Anonymkode: 1c3d4...ff7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angry Man Skrevet 6. august 2024 #62 Del Skrevet 6. august 2024 Du må jobbe med å ikke være så materialistisk. Lær deg heller til å se ned på materialistiske mennesker, de er tross alt med på å ødelegge verden med forbruket sitt. Der: nå har du en konstruktiv måte å fortsette på uten å endre livssituasjonen din og uten å gjøre noe med sinnet ditt og du kan fortsatt se ned på de samme menneskene. Hey Ho. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #63 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (På 5.10.2023 den 16.30): De er i lykkelige forhold og har barn. Gode jobber. God helse. Fine hjem og biler. Reiser hvert på på fine ferier og tjener gode penger. Jeg vil så intenst ha det de har. Jeg ville tatt det i fra dem om jeg bare kunne! Kjenner jeg blir så sint når jeg ser bildene de legger og å høre om hvor bra ting går i livene deres at jeg ønsker at de skal gå på trynet og kjenne litt på livet i tåfisen. Det er virkelig ikke rettferdig at noen skal ha det så bra. Kjenner at jeg går og nesten ønsker de blir sagt opp fra jobben og må selge hus og trappe ned på levestandarden med turer til utlandet. At de må bli hjemme en hel sommerferie og kan legge seg langs en eller annen strandlinje og "nyte livet". Av og til ber i håp om om at det finnes en gud der oppe som ihvertfall gi dem utslett for å ripe opp i den flotte tilværelsen. Er det noen andre som kjenner på det samme? Følte virkelig for å blåse ut. Anonymkode: a81d1...5b4 Det er jo ikke rart du ikke har alt det der med den holdningen. Det trekker deg ned. I stede for å ønske andre vondt, snu tankegangen og bruk heller tid og energi på å skape det livet du selv ønsker. Du går jo glipp av alle muligheter med å fokusere på hva andre har og hvor urettferdig det føles. Ingen får det bra med et slikt fokus, ikke verdens rikeste engang. Ta ansvar for ditt eget liv. Det er ingen andres ansvar enn ditt. Anonymkode: 2de27...6f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #64 Del Skrevet 7. august 2024 Jeg har sluttet å være misunnelig på folk. Folk som har alt er ikke nødvendigvis lykkeligere selv om de fremstår sånn. Jeg tror ikke masse penger og det å kunne kjøpe alt man vil når man vil gjør at man blir lykkeligere. Da klarer man tilslutt ikke å glede seg over noe. Anonymkode: afe6b...59f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 7. august 2024 #65 Del Skrevet 7. august 2024 Jeg kjenner heller ikke på så mye følelse av sjalusi og misunnelse i voksen alder. Det er nesten litt kjedelig. Som yngre hadde jeg mer sterkere og lammende følelser. Men det er vel det at en vet at det er mange måter å skape seg et godt liv på, og at en ønsker at andre skal ha det fint, fordi en får det bedre selv med positive vibber. Med unntak av de som virkelig er onde av natur, så tror jeg de fleste andre har lært seg å skille mellom andres lykke og seg selv, det å ha det fint selv, på tross av motgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #66 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (På 5.10.2023 den 16.30): Jeg ville tatt det i fra dem om jeg bare kunne! Kjenner jeg blir så sint når jeg ser bildene de legger og å høre om hvor bra ting går i livene deres at jeg ønsker at de skal gå på trynet og kjenne litt på livet i tåfisen. Det er virkelig ikke rettferdig at noen skal ha det så bra. Kjenner at jeg går og nesten ønsker de blir sagt opp fra jobben og må selge hus og trappe ned på levestandarden med turer til utlandet. At de må bli hjemme en hel sommerferie og kan legge seg langs en eller annen strandlinje og "nyte livet". Av og til ber i håp om om at det finnes en gud der oppe som ihvertfall gi dem utslett for å ripe opp i den flotte tilværelsen. Er det noen andre som kjenner på det samme? Følte virkelig for å blåse ut. Anonymkode: a81d1...5b4 Dette er ikke helt normal tankegang, TS. Hvorfor i alle dager tenker du at folk ikke fortjener å ha det bra? Tror du at du kun kan ha det bra ved å "ta fra" noen noe, eller å ønske dem vondt? Jeg hadde heller sett på mitt eget liv og jobbet for å ha det bra selv. Det er en forferdelig egenskap å ikke unne andre å ha det bra. Får du det ikke til bør du vurdere terapi. Du kan ikke leve sånn, det er ikke sunt eller normalt. Anonymkode: a53ac...bb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #67 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (På 5.10.2023 den 17.41): Du fortjener å være så sjalu hvis du er så dust at du lar deg påvirke så mye 😂 Dette oser ansvarsfraskrivelse lang vei og bare selvmedlidenhet. Gjør noe med livet ditt da? Ta initiativ til jobbsnakk med vennene dine om det interesserer dem eller deg? Jobb aktivt med nettverket ditt. folk får ikke ting rekenes på en fjøl. De fleste tar gode og smarte valg, spiller kortene riktig, er fornuftige og fremfor alt: ikke sjalu og bitter på de som har mer De som er smarte lar seg heller motivere enn å sitte å sutre i myra sånn som du gjør 😅 Taper. Anonymkode: 1f512...9d0 Ja du måtte komme med den ! Noen bare elsker å bruke sin moralske pekefinger for å trykke andre ned. Jeg synes hun er modig som tørr å innrømme sånne negative følelser i stedet for å under trykke dem ned med løgner ! Det går bare ut over henne selv. Men å ta det fram i lyset å bekjenne sin synd det er å bearbeide sine vonde følelser og begynne å endre dem i den prosessen med bevisstheten om at det er destruktivt. Først da kan hun endre seg når hun vet hva det er som plager seg i stedet for å lure seg selv med at hun er perfekt uten noen menneskelige følelser. Alle mennesker har negative eller positive følelser etter omstendighetene. Det er å være et ikke perfekt og feilbar menneske. Også du har vonde, stygge følelser i hemmelighet som du aldri tørr innrømme fordi det vil møte negative konsekvenser. Og det må vi ha for å hold styr på alle de destruktive følelsene som vi mennesker har for at disse driftene ikke skal ta overhånd. Men det vet hun allerede. Hun har møtt den moralske pekefinger fra mange og vet at det er destruktive følelser hun sliter med. Så det trenger nok ikke mer av det. Det hun kanskje trenger og ville med å skrive om sin synd var å få noen gode råd om hvordan takle sånne vonde følelser, denne sorgen over å ikke ha oppnådd sine drømmers mål som hun ser at andre klarer. Og da føler hun seg mislykket når hun sammenligner seg med dem. Da var det gode råd for å takle denne livs krisen hun spurte om og ikke denne slemme fordømmelsen din. Hun er ingen narsissist fordi hun har selv innsikt nok til å spørre om råd fra andre føler om hva de tenker over dette emne. Narsissister vil aldri gjøre dette, de spør aldri om slike ting fordi de er grandiose , perfekte og uten feil i egne øyne. Men det er først når du kan innrømmer egne feil og svakheter at du kan endre adferd. Glem aldri det. Anonymkode: db9c6...153 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #68 Del Skrevet 8. august 2024 Du blir ikke mer lykkelig om andre blir ulykkelig. Her må Du jobbe med sjalusien. Det kan fort ende opp med at du mister disse venninnene og da er du enda mer alene. Skjønner det er kjipt å se andre lykkelig og fornøyd mens du sliter, det er jo normalt. men du må bare se på hva du har i livet ditt og bygge videre på det Anonymkode: 0716b...56d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå