AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #1 Del Skrevet 5. oktober 2023 De er i lykkelige forhold og har barn. Gode jobber. God helse. Fine hjem og biler. Reiser hvert på på fine ferier og tjener gode penger. Jeg vil så intenst ha det de har. Jeg ville tatt det i fra dem om jeg bare kunne! Kjenner jeg blir så sint når jeg ser bildene de legger og å høre om hvor bra ting går i livene deres at jeg ønsker at de skal gå på trynet og kjenne litt på livet i tåfisen. Det er virkelig ikke rettferdig at noen skal ha det så bra. Kjenner at jeg går og nesten ønsker de blir sagt opp fra jobben og må selge hus og trappe ned på levestandarden med turer til utlandet. At de må bli hjemme en hel sommerferie og kan legge seg langs en eller annen strandlinje og "nyte livet". Av og til ber i håp om om at det finnes en gud der oppe som ihvertfall gi dem utslett for å ripe opp i den flotte tilværelsen. Er det noen andre som kjenner på det samme? Følte virkelig for å blåse ut. Anonymkode: a81d1...5b4 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #2 Del Skrevet 5. oktober 2023 Du må jobbe med deg selv. Jeg er selv alvorlig kronisk syk. Jeg unner vennene mine alt godt selv om jeg er sengeliggende og aldri kommer meg ut. Ja, det er dager det er vondt å se alt de har, spesielt helsa, men da tar jeg ansvar og logger ut av sosiale medier. De er heldige, jeg er ikke. Du skriver ikke hvorfor du ikke har alt de har, men - du velger selv hvordan du reagerer. Du velger ikke om du f.eks er syk, men du kan velge misunnelse eller å unne noen å ha det godt. Anonymkode: 2289a...8b7 8 2 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 5. oktober 2023 #3 Del Skrevet 5. oktober 2023 (endret) Det du ser er en fasade. En fasade som ofte ser ganske fin ut på utsiden, og det er jo det som er meningen med en fasade. Men de har nok sine problemer og utfordringer, og det er kanskje ikke alt dem gjør som de har lyst til å gjøre heller. Kanskje mer fordi de "må". Og det er slettes ikke sikkert at de føler seg noe særlig lykkeligere enn andre. Men kanskje du skal be en bønn om at du selv får det bedre enn at andre rundt deg får det fælt? Det er noe mørkt bak det du ønsker og ber til høyere makter om. Skjønner at mørket har en grunn, men tror du kan ha godt av å skifte mentalitet over på deg selv heller. For det er det eneste som betyr noe for deg. Deg og du. Ikke dem og de. Hva de gjør og har eller ikke gjør og ikke har angår deg uansett ikke. Du får det ikke bedre om noen av de skulle ha fått det jævlig. Så trøst deg selv med at det er en fasade du ser. En fasade med problemer og utfordringer. Og skift fokus til deg selv. Endret 5. oktober 2023 av Bombasi 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 5. oktober 2023 #4 Del Skrevet 5. oktober 2023 Dette bør du virkelig jobbe med å få lagt av deg. Misunnelse, hat og sjalusi er giftige følelser som spiser deg opp innvendig. Du kan faktisk bli syk av det, etsende magesår og annet forårsaket av stresset ved å føle sånn. Det går faktisk bare ut over deg selv om du ikke prøver å gjøre noe med de følelsene. Tenk på det. Istedenfor å sitte og granske bilder og oppdateringer på sosiale medier, gjør noe annet, logg deg av, eller scroll veldig hurtig forbi slike poster uten å lese dem eller granske bildene! Du må gjennom en slags detoxing omtrent for du er jo blitt avhengig av sosiale medier og å følge med på andre der. 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #5 Del Skrevet 5. oktober 2023 1 minutt siden, Million said: Dette bør du virkelig jobbe med å få lagt av deg. Misunnelse, hat og sjalusi er giftige følelser som spiser deg opp innvendig. Du kan faktisk bli syk av det, etsende magesår og annet forårsaket av stresset ved å føle sånn. Det går faktisk bare ut over deg selv om du ikke prøver å gjøre noe med de følelsene. Tenk på det. Istedenfor å sitte og granske bilder og oppdateringer på sosiale medier, gjør noe annet, logg deg av, eller scroll veldig hurtig forbi slike poster uten å lese dem eller granske bildene! Du må gjennom en slags detoxing omtrent for du er jo blitt avhengig av sosiale medier og å følge med på andre der. Det er ikke i hovedsak snakk om sosiale medier. Mest snap isåfall. Jeg må høre på den skrytingen over telefon, når jeg møter på dem eller i sosiale sammenhenger hvor vi bruker tid sammen. Det blir for mye for meg! Hvorfor skal jeg unne de som har så mye alt godt, når de ikke tar hensyn til meg? Aldri har jeg blitt spurt om de kan hjelpe (for det vet jeg at de kan!). Anonymkode: a81d1...5b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 5. oktober 2023 #6 Del Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er ikke i hovedsak snakk om sosiale medier. Mest snap isåfall. Jeg må høre på den skrytingen over telefon, når jeg møter på dem eller i sosiale sammenhenger hvor vi bruker tid sammen. Det blir for mye for meg! Hvorfor skal jeg unne de som har så mye alt godt, når de ikke tar hensyn til meg? Aldri har jeg blitt spurt om de kan hjelpe (for det vet jeg at de kan!). Anonymkode: a81d1...5b4 Unnskyld, men mener du faktisk at du synes de skal hjelpe deg, en venn, økonomisk? Med penger? Eller billetter til reiser du er misunnelig på? Det har jeg aldri møtt noen som mener før. Altså gå rundt og mene at man bør bli hjulpet økonomisk av venner bare fordi de "har så mye mer enn meg". Det er ikke sånn ting funker, altså. Det er i det hele tatt merkelig at den tanken har slått rot i deg. Har du jobb eller er du uføretrygdet eller noe som gjør at du har spesielt dårlig råd? 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 5. oktober 2023 #7 Del Skrevet 5. oktober 2023 Å av og til ønske seg ting man ser andre har, er helt normalt. Å ønske vondt på folk du kaller venner fordi du ikke unner dem å ha det bedre enn deg er strengt tatt ganske bekymringsverdig... 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #8 Del Skrevet 5. oktober 2023 1 minutt siden, Million said: Unnskyld, men mener du faktisk at du synes de skal hjelpe deg, en venn, økonomisk? Med penger? Eller billetter til reiser du er misunnelig på? Det har jeg aldri møtt noen som mener før. Altså gå rundt og mene at man bør bli hjulpet økonomisk av venner bare fordi de "har så mye mer enn meg". Det er ikke sånn ting funker, altså. Det er i det hele tatt merkelig at den tanken har slått rot i deg. Har du jobb eller er du uføretrygdet eller noe som gjør at du har spesielt dårlig råd? Jeg snakker ikke om freebies, men om at de kan hjelpe meg med jobbmuligheter gjennom sine nettverk for eksempel? Er det så urimelig av meg å håpe på? Jeg er i jobb. Men kunne tenkt meg en bedre stilling, noe jeg vet veldig godt at flere av dem kunne bistått med siden de selv fikk jobber gjennom bekjentskaper, noe som nesten alle i norge gjør. De vet at jeg leter, men ingen av dem har engang tilbudt seg. Det provoserer meg noe sinnsykt. Ja, jeg vil også ha hva de har men jeg er villig til å jobbe for det. Utover det så kan de kanskje tenke på å dempe skrytingen sin ovenfor de av oss som ikke har vært like heldige. Det hadde også hjulpet. Anonymkode: a81d1...5b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #9 Del Skrevet 5. oktober 2023 Det høres ut som du trenger nye venner og et annet miljø. Begynn med frivillighet, hundetrening, turn, hva som helst, bare for å få litt nytt inn i livet. Så blir ikke vennene dines suksess så påtrengende. Anonymkode: 8ecd8...56b 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 5. oktober 2023 #10 Del Skrevet 5. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg snakker ikke om freebies, men om at de kan hjelpe meg med jobbmuligheter gjennom sine nettverk for eksempel? Er det så urimelig av meg å håpe på? Jeg er i jobb. Men kunne tenkt meg en bedre stilling, noe jeg vet veldig godt at flere av dem kunne bistått med siden de selv fikk jobber gjennom bekjentskaper, noe som nesten alle i norge gjør. De vet at jeg leter, men ingen av dem har engang tilbudt seg. Det provoserer meg noe sinnsykt. Ja, jeg vil også ha hva de har men jeg er villig til å jobbe for det. Utover det så kan de kanskje tenke på å dempe skrytingen sin ovenfor de av oss som ikke har vært like heldige. Det hadde også hjulpet. Anonymkode: a81d1...5b4 Hvis det er så at du mener du burde få jobber, så betyr vel det at du også er kvalifisert og utdannet til disse jobbene du mener de burde skaffet deg? Hvilken utdannelse har du egentlig? Du kan jo fint skaffe deg jobb på egenhånd slik en overvekt av jobbsøkere faktisk gjør. Du trenger ikke sette deg ned og gjennomsyres av misunnelse og fiendtlig innstilling bare fordi ANDRE MENNESKER du kjenner ikke skaffer deg noe du vil ha. Skaff deg det selv. Det burde gå fint om du mener du er kvalifisert til disse jobbene og har papirer på at du ville klare en sånn jobb du trakter etter. Slik du fremstiller det hele, høres det faktisk ikke ut som du er "villig til å jobbe for det". Du vil ha det servert av folk du kjenner. Skaff deg intervjuer selv, gå på intervjuer og stå på. Send inn åpne søknader til bedrifter du vil ha en fot innenfor og der du er kvalifisert for jobb. Bruk mye tid og flid på å skrive personaliserte men åpne søknader til hver enkelt bedrift, så de ikke umiddelbart ser at "dette er masseutsendelse og søker er egentlig ikke spesielt interessert i akkurat vår bedrift". Det er å være villig til å jobbe for det. Endret 5. oktober 2023 av Million 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #11 Del Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): De vet at jeg leter, men ingen av dem har engang tilbudt seg. Anonymkode: a81d1...5b4 Har du spurt dem om dette og bedt om en ærlig tilbakemelding? Jeg har bekjente jeg ALDRI ville anbefalt til arbeidsgiver fordi de er enten late, sutrete/negative, trege eller liknende. Godt mulig dette gjelder for deg, også. Hvis du var flink, positiv og smart så ville du nok allerede hatt en bedre stilling. Anonymkode: 03f50...c27 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #12 Del Skrevet 5. oktober 2023 Jeg er «venner og bekjente». Jeg legger ut bilder fra fine ferier med familien min. Fordi- jeg og mannen min jobber fletta av oss, hver dag! Vi gjør også mye med ungdommene våre. Mer enn 8-16, veldig ofte 6-dagers uke (ca. halve året). Det koster! Så de sjeldne fridagene på fjell/ fjord/syden er VEL fortjent. Håper våre venner er enige. Anonymkode: 6065a...ef5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #13 Del Skrevet 5. oktober 2023 Bombasi skrev (47 minutter siden): Det du ser er en fasade. En fasade som ofte ser ganske fin ut på utsiden, og det er jo det som er meningen med en fasade. Men de har nok sine problemer og utfordringer, og det er kanskje ikke alt dem gjør som de har lyst til å gjøre heller. Kanskje mer fordi de "må". Og det er slettes ikke sikkert at de føler seg noe særlig lykkeligere enn andre. Det er jo heldigvis ikke slik at alle i Norge er ulykkelige, da. Jeg har mann, barn, godt betalt jobb som jeg elsker, hus, bil, hytte og fine ferier. Legger riktignok aldri ut noe i sosiale medier, men det er ikke en fasade. Klart ikke alt er rosenrødt: jeg er overvektig, og moren min er syk. Men ellers har jeg det veldig, veldig bra. TS bør jobbe med seg selv, ikke gå rundt og tro at det alltid er en fasade når andre har det bra. Anonymkode: 03f50...c27 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #14 Del Skrevet 5. oktober 2023 Din tid kommer TS. Bare vit det Anonymkode: b4814...4ba 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnartMammaLykke Skrevet 5. oktober 2023 #15 Del Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): De er i lykkelige forhold og har barn. Gode jobber. God helse. Fine hjem og biler. Reiser hvert på på fine ferier og tjener gode penger. Jeg vil så intenst ha det de har. Jeg ville tatt det i fra dem om jeg bare kunne! Kjenner jeg blir så sint når jeg ser bildene de legger og å høre om hvor bra ting går i livene deres at jeg ønsker at de skal gå på trynet og kjenne litt på livet i tåfisen. Det er virkelig ikke rettferdig at noen skal ha det så bra. Kjenner at jeg går og nesten ønsker de blir sagt opp fra jobben og må selge hus og trappe ned på levestandarden med turer til utlandet. At de må bli hjemme en hel sommerferie og kan legge seg langs en eller annen strandlinje og "nyte livet". Av og til ber i håp om om at det finnes en gud der oppe som ihvertfall gi dem utslett for å ripe opp i den flotte tilværelsen. Er det noen andre som kjenner på det samme? Følte virkelig for å blåse ut. Anonymkode: a81d1...5b4 Tror du bør gå litt i deg selv Du er sykelig sjalu 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #16 Del Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg snakker ikke om freebies, men om at de kan hjelpe meg med jobbmuligheter gjennom sine nettverk for eksempel? Er det så urimelig av meg å håpe på? Jeg er i jobb. Men kunne tenkt meg en bedre stilling, noe jeg vet veldig godt at flere av dem kunne bistått med siden de selv fikk jobber gjennom bekjentskaper, noe som nesten alle i norge gjør. De vet at jeg leter, men ingen av dem har engang tilbudt seg. Det provoserer meg noe sinnsykt. Ja, jeg vil også ha hva de har men jeg er villig til å jobbe for det. Utover det så kan de kanskje tenke på å dempe skrytingen sin ovenfor de av oss som ikke har vært like heldige. Det hadde også hjulpet. Anonymkode: a81d1...5b4 Jeg tror du lever i en fantasiverden. Det er ikke sånn at «nesten alle i Norge» får jobben sin gjennom bekjentskaper. De fleste av oss har søkt på de jobbene vi har på lik linje med mange andre. Det virker som du er lite villig til å gjøre noe med situasjonen din selv. Du ønsker at andre skal fikse det for deg. Kanskje de heller vet om ledige jobber som du passer til eller som du har kvalifikasjoner for. Anonymkode: 2ed33...e99 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 5. oktober 2023 #17 Del Skrevet 5. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er jo heldigvis ikke slik at alle i Norge er ulykkelige, da. Jeg har mann, barn, godt betalt jobb som jeg elsker, hus, bil, hytte og fine ferier. Legger riktignok aldri ut noe i sosiale medier, men det er ikke en fasade. Klart ikke alt er rosenrødt: jeg er overvektig, og moren min er syk. Men ellers har jeg det veldig, veldig bra. TS bør jobbe med seg selv, ikke gå rundt og tro at det alltid er en fasade når andre har det bra. Anonymkode: 03f50...c27 Akkurat at ting ikke er rosenrødt hos alle var akkurat poenget mitt med bruken av fasade. Fasade er hvordan du fremstår. Når du publiserer noe så publiserer du jo aldri ting om din overvekt og at moren din er syk. Du publiserer dine beste øyeblikk som du ønsker å skryte av. Det er dette jeg mener med fasade. Og bak en typisk lykkelig fasade finner du krangler, dårlig selvtillit, alkoholmisbruk, medisiner, stress, mas, press, psykiske utfordringer osv. som man aldri ser. Endret 5. oktober 2023 av Bombasi 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #18 Del Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror du lever i en fantasiverden. Det er ikke sånn at «nesten alle i Norge» får jobben sin gjennom bekjentskaper. De fleste av oss har søkt på de jobbene vi har på lik linje med mange andre. Det virker som du er lite villig til å gjøre noe med situasjonen din selv. Du ønsker at andre skal fikse det for deg. Kanskje de heller vet om ledige jobber som du passer til eller som du har kvalifikasjoner for. Anonymkode: 2ed33...e99 *ikke vet om jobber Anonymkode: 2ed33...e99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 5. oktober 2023 #19 Del Skrevet 5. oktober 2023 Helt greit å være misunnelig. Det er en følelse folk av en eller annen grunn har veldig mye imot. Å be folk slutte å være misunnelige blir som å be deprimerte om å ta seg sammen. Det er helt greit å være misunnelig. Faktisk er misunnelse kanskje en av hovedgrunnene til at unge i dag er mer ulykkelige enn noen gang. Det bør tas på alvor da det har stor innvirkning på folk sin helse. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #20 Del Skrevet 5. oktober 2023 Du fortjener å være så sjalu hvis du er så dust at du lar deg påvirke så mye 😂 Dette oser ansvarsfraskrivelse lang vei og bare selvmedlidenhet. Gjør noe med livet ditt da? Ta initiativ til jobbsnakk med vennene dine om det interesserer dem eller deg? Jobb aktivt med nettverket ditt. folk får ikke ting rekenes på en fjøl. De fleste tar gode og smarte valg, spiller kortene riktig, er fornuftige og fremfor alt: ikke sjalu og bitter på de som har mer De som er smarte lar seg heller motivere enn å sitte å sutre i myra sånn som du gjør 😅 Taper. Anonymkode: 1f512...9d0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå